۱۲۵۶۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کشور چشم انتظار خیران

اقتصاد ایران: تبریز- رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور گفت: ۱۲۵۶۵ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کشور چشم انتظار خیران هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسداله جولایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: فقدان آیت الله آل‌هاشم ضایعه‌ای بود که هم آذربایجان‌شرقی و هم ایران دچار آن شد و تصمیم داشتیم در مراسم ایشان در تبریز شرکت کنیم اما به دلیل انتخابات این موضوع به تأخیر افتاد اما امروز آمدیم که بگوییم که ما برکت شهید آیت الله آل‌هاشم را فراموش نکردیم.

وی ادامه داد: سه سال قبل این شهید بزرگوار درباره گلریزان کاوش عمیقی کردند و چگونگی به وجود آمدن گلریزان را تحقیق کرده بودند که موضوع بسیار بزرگی بود. از طرفی وقتی دیداری در گلریزان داشتیم، نهایت توجه را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد داشتند که توصیف ایشان بسیار سخت است و نمونه آن را ندیده بودم.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور با بیان اینکه این تشکیلات مبنای دینی دارد، گفت: برای نخستین در سال ۶۹ شهید لاجوردی جرقه ایجاد ستاد دیه را برای من روشن کردند و بعد از دیدار با آقای عسکر اولادی ستاد دیه را تشکیل دادیم. نخستین سال مردم ۵۵ میلیون تومان به ستاد کمک کردند و این روند آغاز شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۳۱ نفر سال گذشته توسط ستاد دیه آزاد شدند که ۴۳۱ نفر از آنها خانم بودند، عنوان کرد: طلبکاران در خط مقدم آزادی بدهکاران هستند به گونه‌ای که از مبلغ ۱۳ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان بدهکاری، بیش از ۲۵ درصد از آن را طلبکاران بخشیده‌اند.

جولایی تصریح کرد: همچنین ۲۹۹ نفر با سازش و بدون پرداخت پول آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای محرم ۸۸۵ نفر از طریق کمک‌های مردمی به هیئات از زندان آزاد شده‌اند، ابراز داشت: آمار زندانیان جرایم غیرعمد در کشور ۱۲ هزار و ۵۶۵ نفر است که تهران، فارس و اصفهان بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارند.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور با بیان اینکه ۵۷۲ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی داریم، گفت: ۱۸ نفر از این زندانیان خانم هستند که رتبه آذربایجان‌شرقی در خصوص زندانیان جرایم غیرعمد ۱۶ کشوری است.

در ادامه هادی جلالی، معاون جذب مشارکت‌های مردمی و روابط عمومی ستاد دیه کشور با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در انتشار اخبار جز استان‌های پیشرو است، گفت: این آگاهی و اطلاع بخشی باعث کاهش ورود به زندان شده است و امیدواریم روزی اعلام کنیم آذربایجان‌شرقی بدون زندانی جرایم غیرعمد است.

وی ادامه داد: بیشترین کمک‌های گلریزان در ماه رمضان مربوط به اصفهان و رتبه دوم مربوط به آذربایجان‌شرقی است.

جلالی در خصوص کمک برخی هنرمندان به ستاد دیه توضیح داد: به طور مثال آقای محسن چاووشی با کمک دنبال کنندگانشان تا به امروز بیش از شش میلیارد تومان به ستاد دیه کمک کرده‌اند.

وی همچنین یادآور شد: بیشترین کمک‌ها درگلریزان ماه رمضان را استان اصفهان و سپس آذربایجان‌شرقی داشته است.

رسول تقی‌پور رئیس ستاد دیه آذربایجان‌شرقی هم در این نشست با بیان اینکه ۲۵۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان داریم، ابراز داشت: از این تعداد ۱۳ نفر خانم هست و کل مبلغ بدهی زندانیان جرایم غیرعمد استان هم ۳۷۷ میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص خاطره خودش از آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: من و همسرم فیش حجمان را برای آزادی زندانیان فروختیم و می‌دانم که ثواب این کار قطعاً برابر با حج بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ