اپلیکیشن Pixel Screenshots؛ پاسخ گوگل به Recall مایکروسافت و سازمان‌دهی انبوه اسکرین‌شات‌ها

اقتصاد ایران: Pixel Screenshots با هوش مصنوعی اطلاعات را از اسکرین‌شات‌ها استخراج می‌کند و به شما امکان می‌دهد در آن‌ها جست‌وجو کنید.

هوش مصنوعی در چند سال اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری کرده و تقریباً در هر چیزی دست برده است. تولید تصاویر و ویدئوها از متن، پاسخ به پرسش‌های عجیب کاربران، نوشتن ایمیل‌های رسمی و دوستانه و پاسخ به پرسش‌های سختی که انسان‌ها در لحظه نمی‌توانند آن‌ها را حل کنند، از‌جمله ویژگی‌های مدل‌های هوش مصنوعی است که کاربران روزانه با آن‌ها درگیر هستند.

گوگل اکنون قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی‌های جدید خود را افزایش داده و قابلیت مدیریت و استخراج اطلاعات از اسکرین‌شات‌ها را فراهم کرده است. این قابلیت شباهت زیادی به مایکروسافت ریکال (Microsoft Recall) دارد؛ سرویسی که در فواصل چندثانیه‌ای از دسکتاپ کاربر اسکرین‌شات می‌گرفت و در فاصله‌ی کمی بعد از انتشار، به‌دلیل مسائل امنیتی از دسترس خارج شد.

در مورد Microsoft Recall بیشتر بدانید
  • همه‌چیز درباره ویژگی جنجالی ویندوز ‍۱۱؛ آیا Recall کابوس امنیتی است؟

برنامه‌ی پیکسل اسکرین‌شاتس (Pixel Screenshots) به‌عنوان سرویس جدیدی در گوشی‌های پیسکل ۹ گنجانده شده است که با کمک مدل خصوصی Gemini Nano AI و ویژگی‌های پردازنده‌ی جدید Tensor G4، با استفاده از هوش مصنوعی اسکرین‌شات‌هایی که در گوشی ذخیره شده‌اند، تجزیه و تحلیل می‌کند. برخلاف سرویس مایکروسافت، برنامه‌ی گوگل هرچیزی که در گوشی شما جریان دارد، اسکن نمی‌کند و تنها به اسکرین‌شات‌هایی که به‌صورت دستی ثبت شده‌اند، دسترسی دارد.

گوشی پیکسل ۹ پرو فولد

قبلا در مقاله‌ی آموزش کار با گالری سامسونگ، به قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI درمورد ذخیره‌ و مدیریت اسکرین‌شات‌ها پرداخته بودیم که به‌نظر می‌رسد شباهت زیادی به سرویس جدید گوگل دارد.

با استفاده از Pixel Screenshots می‌توانید در اسکرین‌شات‌های ماه‌‌ها و حتی سال‌ها قبل جست‌وجو کنید و پاسخ‌های خود را از جمنای بخواهید. برای مثال، اگر در تاریخ خاصی به سایتی مراجعه کردید و از آن اسکرین‌شات گرفتید و اکنون در میان انبوهی از عکس‌ها پیدا‌کردن آن برایتان سخت است، تنها با دادن برخی اطلاعات مهم به جمنای، می‌توانید به‌سرعت آن اسکرین‌شات خاص را پیدا کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ