هاآرتص، جنایت جدید ارتش صهیونیستی را افشا کرد

اقتصاد ایران: روزنامه عبری زبان هاآرتص، پرده از جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه برداشت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، این رسانه عبری زبان شامگاه سه شنبه در پایگاه اطلاع رسانی خود خبر داد، ارتش رژیم صهیونیستی مدتی است که از نوجوانان و جوانان فلسطینی به عنوان سپر انسانی برای ورود و بررسی تونل‌های کشف شده مقاومت استفاده می‌کند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، ارتش اسرائیل به شکل گسترده و مکرری در حال استفاده از غیر نظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی در تونل‌های نوار غزه است و این کار با علم و دستور افسران عالیرتبه ارتش اسرائیل انجام می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است، ساکنان نوار غزه که هیچ ارتباطی با گروه‌های مبارز فلسطینی ندارند، بعد از دستگیری به یگان‌های مختلف ارتش که در این مناطق مستقر هستند منتقل شده و در آنجا در بازداشت نگه داشته می‌شوند.

هر زمان که تونل جدیدی کشف شود، این افراد دستگیر شده را که ملبس به یونیفرم نظامیان اسرائیلی شده‌اند به داخل تونل ارسال می‌شوند تا با کمین‌ها یا تله‌های انفجاری موجود در آن مواجه شوند.

افسران اسرائیلی هم در واکنش به این اخبار اعلام کردند، بهتر است که این فلسطینیان به جای نظامیان اسرائیلی کشته شوند.

یاونیو کوپویتز و مایکل هاوزر در گزارش مشترک خود در این رابطه نوشتند:

ابتدا که با آنها برخورد می‌کنی، مشخص کردن هویت فلسطینی آنها دشوار به نظر می‌رسد، افرادی حدودا بیست ساله یا کمتر که همواره چند نظامی اسرائیلی هم در اطراف آنها حضور دارند، معمولا لباس فرم ارتش اسرائیل به تن آنهاست اما با کمی دقت می‌توانید ببینید که پوتین به پا ندارند، دستان آنها از پشت بسته شده و در چهره آنها وحشت را می‌توان دید.

نظامیان اسرائیلی به آنها "چاویش" اطلاق می‌کنند، آنها فلسطینیانی هستند که بدون خواست و تمایل خود در یگان‌های ارتش اسرائیل در نوار غزه به کار گمارده شده‌اند، تنها وظیفه آنها تبدیل شدن به سپر انسانی برای نظامیان اسرائیلی است.

نظامیان اسرائیلی در مورد آ نها می‌گویند، جان ما از جان این فلسطینیان مهم تر است، به هر شکل بهتر است که نظامیان ما زنده باشند تا آنها! پس آنها در تله‌های انفجاری کشته شوند، بهتر است.

این توصیف یکی از سلسله شهادت‌‌هایی است که هاآرتص از برخی از نظامیان اسرائیلی به دست آورده است که برخی از آنها درجه فرماندهی دارند.

شرایط کاملا واضح و مشخص است، این شرایطی است که طی یک ماه اخیر در تمام نقاط نوار غزه شاهد آن هستیم و با علم و آگاهی افسران عالی رتبه و حتی دفتر ریاست ستاد در اینجا حاکم است.

بارها و بارها این کار تکرار شده است، نظامیان اسرائیلی اقدام به مشخص کردن شهروندان غیر نظامی مناسب در میان اهالی غزه می‌کنند، آنها را بازداشت و به مقر یگان‌های خود می‌آورند و از آنها بدین شکل استفاده می‌کنند.

یک منبع آگاه به هاآرتص گفت: افسران عالی رتبه هم از این اقدام نظامیان آگاهی دارند.

شبکه الجزیره نیز اخیرا ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌داد نظامیان ارتش اسرائیل یونیفرم ارتش را به تن بازداشت شدگان فلسطینی کرده، دوربین‌‌هایی بر جلیقه آنها وصل کرده و آنها را به داخل منازل ویران شده و ورودی تونل‌ها گسیل می‌داشتند در حالی که دستان آنها از پشت با دست بند بسته شده است.

یک نظامی اسرائیلی به هاآرتص گفت: ویدیوی الجزیره را دیدم، اصلا هم از آن تعجب نکردم، بله این واقعی است.

این نظامی که رسانه صهیونیستی او را از افسران یکی از تیپ‌های فعال در غزه معرفی کرده می‌افزاید: من هم از ساکنان غزه برای دفاع از انسان‌ها استفاده کرده ام (صهیونیست‌ها غیر یهودیان را حیوانات انسان نما می‌دانند)، اما از واکنش ارتش اسرائیل تعجب کردم، زیرا واقعیت را نمی‌گوید، من این کار را با آگاهی فرماندهان تیپ انجام دادم.

برخی دیگر از نظامیان تاکید می‌کنند، گاها نیز افرادی با سن پایین تر یا حتی افراد مسن را برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیریم، اگر فرد غیر نظامی فلسطینی به زبان عبری تسلط داشته باشد، بیشتر به کار می‌‌آید زیرا در این صورت نظامیان از او می‌خواهند تا در حین ورود به مناطق پر خطر به آنها که در خارج منتظر او هستند گزارش دهد.

یکی دیگر از نظامیان هم گفت: ما به این فلسطینیان می‌گوییم یک ماموریت انجام بده بعد تو را آزاد می‌کنیم، اما شاهد آن بودم که برخی از بازداشت شدگان برای 24 ساعت و حتی برای یک هفته در یگان بودند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ