پیکسل استودیو معرفی شد؛ اپلیکیشن گوگل برای ساخت آفلاین عکس با هوش مصنوعی

اقتصاد ایران: گوگل از اپلیکیشن مولد و ویرایش تصویر پیکسل استودیو رونمایی کرد که به‌طور آفلاین و با هوش مصنوعی روی گوشی‌های جدید پیکسل ۹ کار می‌کند.

اگرچه معرفی سری پیکسل ۹ گل سرسبد رویداد Made by Google امسال بود، این شرکت همچنین اپلیکیشن جدیدی به نام «پیکسل استودیو» را برای ایجاد تصاویر با هوش مصنوعی معرفی کرد. اپلیکیشن Pixel Studio از یک مدل زبانی با قابلیت پردازش محلی روی دستگاه برای تبدیل دستورات متنی به تصاویر و ویرایش آن‌ها استفاده می‌کند. برای مثال، به‌کمک ابزارهای ویرایشی این اپلیکیشن می‌توانید اشیاء را در داخل فریم جابه‌جا یا حذف کنید یا بسته‌به سلیقه، از سبک‌های هنری مختلف برای تولید تصویر استفاده کنید.

درحالی‌که بسیاری از مولدهای هوش مصنوعی به اشتراک‌های ماهانه‌ی پرهزینه نیاز دارند، پردازش آفلاین پیکسل استودیو کاربر را از پرداخت هرگونه هزینه‌ای فراتر از هزینه‌ی اولیه‌ی خرید گوشی پیکسل ۹ بی‌نیاز می‌کند. هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن برای دستگاه‌های قدیمی‌تر پیکسل نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

مقالات مرتبط
  • پیکسل ۹ معرفی شد؛ پرچم‌دار کامپکت گوگل، مدرن‌تر و هوشمندتر از همیشه!
  • پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس‌ال معرفی شدند؛ پرچم‌داران تمام‌عیار و چشم‌نواز گوگل در دو اندازه جدید

پیکسل استودیو از مدل اختصاصی گوگل به نام Imagen 3 استفاده می‌کند که همانند میدجرنی و سایر مدل‌های مولد تصویر، به فناوری یادگیری ماشین «diffusion» متکی است که دستورات متنی را به تصویر تبدیل می‌کند.

هرچند ایده‌ی مدلی که بتواند به‌طور آفلاین و روی خود دستگاه تصاویر هوش مصنوعی خلق کند، خارق‌العاده به‌نظر می‌رسد، باید توجه داشت که حتی جدیدترین تراشه‌ی Tensor G4 گوگل هم نمی‌تواند به پای قدرت پردازشی سخت‌افزارهای اختصاصی هوش مصنوعی که در فضای ابری اجرا می‌شوند، برسد. به عبارت دیگر، پیکسل استودیو به احتمال زیاد از نسخه‌ی سبک‌تر Imagen 3 استفاده می‌کند که نتایج آن در حد مدل‌های بزرگ‌تر، واقع‌گرایانه نخواهد بود.

البته برای نتایج باکیفیت‌تر، کماکان می‌توان از چت‌بات جمنای گوشی خواست تا به‌کمک سرورهای قدرتمند گوگل، تصویر هوش مصنوعی تولید کند. این قابلیت مدتی است که در اکثر دستگاه‌های اندرویدی دردسترس است، اما نیاز به اتصال به اینترنت دارد و نتایج آن به‌سرعت اپلیکیشن پیکسل استودیو نخواهد بود.

علاوه‌براین، در چت‌بات جمنای خبری از ابزارهای ویرایش تصویر نیست؛ بااین‌حال، گوگل در رویداد امروز بهبودهایی را برای جمنای Gemini معرفی کرد که اجازه می‌دهد با قابلیت درگ‌اند‌دراپ، تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی را مستقیماً در داخل ایمیل یا چت استفاده کنید.

اپلیکیشن پیکسل استودیو تنها چند هفته پس از معرفی مولد تصویر Image Playground برای آیفون رونمایی شد. اپلیکیشن اپل مشابه با پیکسل استودیو، از یک مدل مبتنی‌بر دستگاه استفاده می‌کند و می‌تواند تصاویر را به‌صورت آفلاین تولید کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ