رسانه عبری: ایران از وحشت‌زدگی اسرائیل لذت می‌برد

اقتصاد ایران: تحلیل‌گر رسانه عبری زبان اعتراف کرد ایرانی‌ها در حال تماشای ما هستند و از شرایط استیصال و ترس و وحشت ما لذت برده و لبخند می‌زنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت با انتشار یادداشتی اعلام کرد، ایرانی‌ها به خوبی از تاثیر گذاری پارامتر روحی روانی بر اسرائیل آگاهی دارند.

یائیر کراوس نویسنده این یادداشت در مقدمه آن آورده است، اگر یک گروه واتساپی سری بین حماس، حزب الله و ایران وجود داشته باشد، بی شک این روزها اعضای این گروه از خوشحالی در حال مالیدن دستان خود به یکدیگر هستند و به یکدیگر علامت (V ) پیروزی را به یکدیگر نشان می‌دهند تا ثبت موفقیت دیگری برای اهداف ایران را نشان دهند، موفقیتی که در چارچوب آن ما در مقابل حزب الله قرار داده شدیم و باعث شد ما با شرایط طاقت فرسایی مواجه شویم.

در ادامه این یادداشت آمده است: چند هفته از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و فؤاد شکر فرمانده ارشد میدانی حزب الله در بیروت می‌گذرد، در این مدت طرف متخاصم، تروریسم خود را علیه آگاهی روانی ما انجام به کار گرفته است و ما را وارد یک موج انتحاری از نگرانی و وحشت کرده است به نحوی که نوع واکنش به ترور این دو فرد امروز بر گفتمان جامعه اسرائیل حکمفرما شده است.

نویسنده ادعا می‌کند که رسانه‌های گروهی، خیل عظیم تحلیل‌گران و سیاستمداران و صاحبان گروه‌های فیک در شبکه‌های اجتماعی هم با این موج روانی که ایران و حزب الله علیه ما به راه انداخته‌، همراه شده‌اند.

او می‌افزاید: همانطور که در آوریل هم شاهد آن بودیم، پیش بینی‌ها و ارزیابی‌های مسئولین و هشدارهای سیاستمداران در کنار مطالب منتشر شده در رسانه‌های گروهی موج وحشت را تغذیه کرده و بازار پیش بینی زمان پاسخ هم بسیار داغ است، پیش بینی‌‌هایی که طبیعتا در فردای آن روز دروغ بودن آن به اثبات می‌رسد، با این حال این امر نیز مانع از آن نمی‌شود که تحلیل‌گران باز هم موعد جدیدی را برای این تهاجم اعلام کرده و بر آتش وحشت بیافزایند.

در بخش دیگری از این یاددشت آمده است: ظاهرا حزب الله تا به امروز به اهداف خود در خسته و فرسوده کردن توان تاب آوری ما موفق بوده است، رویکردی که به عنوان بخشی از راهبرد از بین بردن اسرائیل اعلام شده است.

10 ماه از آغاز درگیری در شمال که همزمان با عملیات حماس در جنوب آغاز شد، می‌گذرد، درگیری که منجر به فرار حدود یکصد هزار نفر از ساکنان مناطق شمال از خانه‌های خود در نوار خط آتش با مرزهای لبنان شده و صدها هزار نفر دیگر نیز همچنان به عنوان گروگان زیر آتش قرار دارند.

جبهه داخلی اسرائیل خسته و وحشت زده است، وحشت آنها از عناوین رسانه‌ها و پرداختن آنها به آنچه که قرار است دشمنان ما با ما بکنند، شکل گرفته است.

در مورد طرف مقابله چه؟

آنها وقت کافی دارند، دلیلی ندارد حزب الله یا ایران کاری فراتر از آن چه انجام داده‌اند، انجام دهند، تا زمانی که آنها موفق شدند به همین شکل ما را خسته و فرسوده کرده و تمامی اسرائیل را با یک پرسش چه زمان پاسخ صورت خواهد گرفت و این پاسخ بر سر ما فرود خواهد آمد، به تسخیر خود در آورده‌اند دیگر چه نیازی به انجام اقدام دیگری دارند؟

نویسنده سپس به شرایط هیستریک و رعب و وحشتی که دیشب بر صهیونیست‌ها گذشت نیز اشاره کرده و می‌نویسد: همچون تمام روزهای دو هفته گذشته، دیشب نیز همزمان با روزه تیشا باو (روزه نهمین روز از ماه آو عبری که یهودیان در آن روزه می‌گیرند) همان امر تکرار شد و این بار به نقل از منابع منطقه‌ای این مسئله اعلام شد و حتی اعلام شد، پاسخ ایران طی کمتر از 24 ساعت انجام خواهد شد، 24 ساعت گذشت، ولی  اتفاقی رخ نداد اما بار دیگر پرونده یک رعب آفرینی جدید با اعلام زمان بندی جدیدی در مورد موشک‌‌هایی که بر سر ما فرود خواهند آمد، گشوده می‌شود.

امروز اسرائیلی‌ها در موضع بغرنجی قرار گرفته‌اند، نگرانی به امری دائمی بین ما تبدیل شده است در حالی که در ایران، به ما نگاه می‌کنند، لذت می‌برند و لبخند می‌زنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ