مانده ۱۳۰۰ میلیاردی اعتبارات تملک دارایی‌ها در حساب دستگاه‌ها

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به فرصت بسیار کم باقی مانده برای جذب اعتبارات تملک دارایی‌ها گفت: ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حساب دستگاه‌های استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عصر سه شنبه در جلسه تخصصی با ذی‌حسابان اظهار کرد: تأثیرگذاری بسیاری از موضوعات در تاریخ بشر غیر قابل انکار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: قیام عاشورا در یک نصف روز رخ داد ولی تأثیرگذاری آن فراتر از زمان و مکان شد و ان شاء الله تا ظهور امام زمان (عج) این تأثیرگذاری ادامه خواهد داشت.

ذاکریان گفت: امروز نیز اگر در غزه و فلسطین مردم زیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند به واسطه آن است که الگویی چون عاشورا و امام حسین (ع) دارند و همه ما نیز در سختی‌های زندگی نگاهمان به سید و سالار شهیدان است.

موفقیت دولت را موفقیت خودمان بدانیم

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: ما در ماه‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری را داشتیم و به طور طبیعی نگاه بسیاری از ادارات و سازمان‌ها از مأموریت‌های اصلی به این اتفاق کشوری بود.

ذاکریان ادامه داد: خوشبختانه انتخابات ریاست جمهوری برگزار و مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور محترم نیز انجام شد و بنا بر تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی همه ما باید برای موفقیت دولت وفاق ملی همراهی کرده و کار و تلاش کنیم.

وی افزود: این نکته بسیار مهم است که بدانیم که هدف توسعه ایران و رضایت مردم است و اگر خدای نکرده دولت در رسیدن به اهدافش موفق نشود هیچ کدام از ما به موفقیت نخواهیم رسید.

ضرورت استفاده از کالا و خدمات درون استانی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: جلسه‌ای به مناسبت روز خبرنگار با فعالان عرصه رسانه داشتم که برخی از آنان تأکید می‌کردند که از ظرفیت و امکانات خراسان جنوبی در زمینه نشر حداکثر استفاده نمی‌شود.

ذاکریان اظهار کرد: به عنوان مثال سرمایه گذاری در زمینه چاپ و نشر در استان سرمایه گذاری کرده است ولی ادارات دولتی سفارشات چاپی خود را به تهران و مشهد می‌دهند و در این راستا باید استفاده از تولیدات کالا و خدمات درون استان مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حمایت از تولیدات استان را بر مبنای ابلاغ سازمان بازرسی استان به صورت جدی دنبال خواهیم کرد چرا که پای توسعه استان و حمایت از فعالان اقتصادی در استان درمیان است و در این زمینه به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

وی تصریح کرد: اگر تاکنون نتوانسته‌ایم آنچنان که باید به توسعه برسیم شاید به این دلیل است که حساسیت لازم را در حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های بومی نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: باور قلبی ما بر این است که دولت باید در استان‌هایی چون خراسان جنوبی حضور عمیق‌تر و فراگیرتری داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اگر در استان‌های برخوردار دولت اعتبارات تملک دارایی را پرداخت هم نکند آن استان از جهت اقتصادی به بلوغی رسیده که بتواند نیازهای خود را مرتفع کند، گفت: ولی متأسفانه در خراسان جنوبی شرایط اینگونه نیست و در حوزه زیرساخت‌های حداقلی با مشکل مواجه هستیم لذا باید پیگیری کنیم میانگین تخصیص خراسان جنوبی بیشتر شود.

مانده ۱۳۰۰ میلیاردی اعتبارات تملک دارایی‌ها در حساب دستگاه‌ها

ذاکریان اظهار کرد: ما در ۲۳ مردادماه هستیم و در این تاریخ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مانده اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را داریم که عدد واقعاً بالایی است و مکاتباتی در این زمینه خدمت استاندار، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و… فرستاده‌ایم.

وی گفت: پیرو آن مکاتبات ثانویه‌ای را نیز به دستگاه‌ها ارسال کرده، هشدار به مدیران داده شد که برنامه جذب شما چیست؟ و درخواست شده دلایل عدم جذب را تا به امروز مطرح کنند.

وی بیان داشت: شورای دستگاه‌های نظارتی آمادگی کامل برای کمک به مدیران در زمینه جذب به موقع و با کیفیت اعتبارات را دارد.

ذاکریان ادامه داد: با توجه به تعطیلات کاری پیش رو لازم است مدیران توجه ویژه‌ای برای جذب اعتبارات داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ