ستاره های مازندرانی المپیک؛ پرچمدار سربلندی ایران اسلامی

اقتصاد ایران: ساری- مازندران در حالی با کسب یک سوم مدال های المپیک پاریس به پرافتخارترین استان ایران تبدیل شده است که باید توجه ویژه‌ای به این قهرمانان شود.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها - هادی ابراهیمی: مازندران در حالی با کسب یک سوم مدال‌های المپیک پاریس به پرافتخارترین استان ایران تبدیل شده است که برای حفظ و افزایش این سرمایه عظیم باید علاوه بر توجه ویژه به قهرمانان، تمرکزبخشی ورزش‌های پردستاورد به شهرهای خاص را نیز مد نظر داشت.

المپیک پاریس یکی از جلوه‌های بارز قابلیت‌ها و استعدادهای بی نظیر ورزش در جغرافیا و قومیت مازندرانی در مقایسه ملی و حتی بین المللی است، المپیکی که با سهم سی و سه درصدی مازندران در کسب ۴ مدال از ۱۲ مدال رنگارنگ به پایان رسید و علاوه بر تثبیت و صحت ادعاهای مازندرانی‌ها در برتری توانایی‌ها و سهم موفقیت‌ها، از اهتمام، تمرین و برنامه ریزی های گسترده ورزشکاران و مربیان آنها برای صرف فعل خواستن خبر می‌دهد تا مقدمه مطلوبی برای تحقق فعل توانستن تلقی شود.

حضور ۸ ورزشکار مازندرانی که با مدال آوری ۴ ورزشکار یعنی آقایان محمدهادی ساروی، امیرحسین زارع، حسن یزدانی و رحمان عموزاد و نیز احتمال بسیار قوی مدال آوری برادران عالمیان، خانم هانیه رستمیان و محمدنبی رضایی، اعتبار جدیدی برای مازندران کسب کرد تا مردم این استان علاوه بر تقویت رویکرد ورزش ملی به مازندران، خواهان تشدید توجه و تخصیص بودجه، افزایش اعتبار در کسب سهمیه‌های مدیریتی و غیره در سطح ملی باشند و انتظار می‌رود که با توجه به عملکرد مازندران در المپیک پاریس، شاهد وسعت نگاه به استعدادهای مازندرانی‌ها در قرارگرفتن در مناصب مختلف مدیریتی کشور هم باشیم.

رشد ورزش پر مازندران

رشد ورزش در مازندران اعم از کشتی، فوتبال (چمنی، ساحلی و سالنی)، والیبال، تنیس روی میز، قایقرانی، دومیدانی، تکواندو، ووشو، کاراته، جودو، وزنه برداری و ده‌ها رشته مهم دیگر که علاوه بر افزایش و غلظت حضور در لیگ‌های برتر داخلی، سهم بزرگی از لژیونرها را به خود اختصاص داده است و در تیم‌های ملی و در رقابت‌های بین المللی نیز شاهد درخشش آنها هستیم، نه تنها انکارناپذیر بلکه بسیار غرورانگیز است، اما اینجانب به عنوان مدیر فرهنگی و رسانه‌ای استان که در گذشته‌ای نه چندان دور مدیریت‌های اجرایی را نیز در بالاترین سطوح تجربه کرده ام، ذکر نکاتی را هم برای شناسایی و شکوفایی این استعدادها و هم برای تقویت این توانایی‌ها و البته برای تسری این نقطه قوت‌ها به سایر جلوه‌ها لازم می دانم.

۱-و رزش امروز دنیا، متکی بر امکانات منقول و غیرمنقول است و نمی‌توان با زمینه‌ها و بسترها و لوازم قرون وسطایی و به روز نشده، به رقابت با ورزشکارانی پرداخت که در بالاترین تراز امکانات، به کسب آمادگی می‌پردازند و تقویت امکانات باشگاهی و اردویی از الزامات ضمانت موفقیت هاست.

۲-و رزش، علم است و نمی‌توان بدون اعتناء به علم انجام حرکات و بکارگیری تکنیک‌ها در تاکتیک‌ها، راه بجایی برد به همین دلیل مدارس و دانشگاه‌ها و حتی آموزشگاه‌ها و باشگاه‌ها باید برای علمی تر کردن فعالیت‌های ورزش‌های تخصصی. بطور جدی اهتمام و هزینه نمایند.

۳- رویکرد دنیا به ورزشکاران و قهرمانان ورزش‌های گروهی و فردی، رویکردی احترام آمیز، حمایتی و ستایش‌گرانه است و ما نباید به استقبال‌های مردمی پس از قهرمانی بسنده کرده و تأمین و تقویت معیشت ورزشکاران را در هر رشته و هر رده چه در زمان فعالیت و چه در ایام فراغت و کنار رفتن از کورس رقابت‌ها از یاد برده و رهایشان کنیم.

۴- باید در زیر سایه فعالیت‌های شورانگیز ورزش قهرمانی، فرهنگ توسعه ورزش‌های همگانی را در دستور کارمان قرار دهیم تا همواره امکان رشد استعدادهای جدید فراهم شده و به معضل کویری شدن مزارع حاصلخیز ورزش مبتلا نشویم.

ورزش فراجناحی است

۵-و رزش مازندران باید مورد عنایت فراجناحی مدیران باشد و توجه به ورزش و ورزشکاران باید از قالب‌های نخ نمای سیاسی و جناحی و حتی شهری و روستایی و شرقی و غربی و مرکزی رها شده و هیچ شهر و هیئتی نباید گرفتار نگاه درجه یک و دو سه شود.

۶- صدا و سیمای مازندران که مهمترین برنامه‌هایش در معاونت‌های صدا، سیما و خبر برنامه‌های ورزشی است و بیشترین سهم پخش زنده نیز به مسابقات ورزشی مازندران تخصیص داده شده است خود را موظف به طرح مشکلات ورزش و ورزشکاران دانسته و همواره در تکاپوی شنیده شدن صدای اهالی ورزش و مهم‌تر از آن پاسخگو کردن مدیران ورزش و سایر مدیران متعهد به ورزش اعم از استاندار و غیره بوده به این دلیل که هدف ما قدردانی از جوانان ورزشکار مازندرانی اعم از دختر و پسر است که با به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آوردگاه‌های آسیایی، جهانی و المپیکی، سربلندی ملت ایران را رقم می‌زنند.

۷- باید به نقطه‌ای برسیم که مازندران به اعتبار استعدادهای فراوانش شاهد کامل شدن کلکسیون برخورداری از سالن‌ها و زمین‌های ورزشی در یکایک شهرها اعم از بزرگ و کوچک و حتی روستاها باشد تا خدای ناکرده شاهد هرزرفتن حتی یک استعداد ورزشی نباشیم.

امروز رشد شش پله‌ای کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نسبت به دوره قبل و کسب رده ۲۱ در بین ۲۰۰ کشور و پیشی گرفتن از کشورهای مطرح جهانی و منطقه‌ای مثل سوئیس و عربستان و امارات، اتفاقی نیست و قطعاً نتیجه برنامه ریزی قابل تقدیر به تأسی از تقدیر مقام معظم رهبری از ورزشکاران و متصدیان کمیته ملی المپیک است و مهم‌تر از رسیدن به چنین جایگاهی، حفظ و ارتقا آن در المپیک بعدی است.

همه کارشناسان وقوف دارند که افزایش تعداد مدال‌ها و تبدیل برنزها و نقره‌ها به مدال طلا و مدال آوری ورزشکاران معتبری مثل هانیه رستمیان و میدان داری دوباره استعدادهای وزنه برداری، تکواندو و غیره و بالاتر رفتن در جدول مدالی کاملاً مقدور و میسور است و همه این وعده‌ها منوط و مشروط به افزایش توجه قاطبه مدیران ملی و استانی از این همه استعدادهاست.

اعتبار ورزشی مازندران بالا است

اعتبار ورزشی مازندران به تنهایی از مجموع چندین کشور بالاتر است و این سرمایه‌ای است که نباید به تاراج رود، پیشنهاد واضح حقیر به متصدیان ورزشی استان و کشور، تمرکزبخشی ورزشهای پردستاورد به شهرهای خاص است که به‌طور نمونه می‌توان به تمرکز کشتی در جویبار و ساری، تمرکز کشتی و والیبال در آمل، تمرکز فوتبال و وزنه برداری و بوکس به قائمشهر، تمرکز بسکتبال و تنیس روی میز به بابل، تمرکز فوتبال ساحلی و سالنی به ساری و نوشهر و الی آخر…. نگاه پیشنهادی داشت.

با توجه به برخورداری از اقلیم استثنایی مازندران، احداث دهکده المپیک و ایجاد شرایط برای میزبانی از باشگاههای معتبر داخلی و خارجی و برگزاری بازی‌های تدارکاتی با آنها و دائرکردن تورنمنت‌های کشوری و فراملی می‌تواند جایگاه بین المللی ورزش مازندران را بیش از پیش ارتقا بخشد.

در پایان ضمن ادای احترام به همه ورزشکاران مازندران بخصوص المپیکی‌ها و بالاخص مدال آوران مازندرانی المپیک، آمادگی رسانه ملی را برای میزبانی از میزگردها و حتی مناظره‌های تخصصی ورزشی جهت پردازش و گام برداشتن به سوی حل نسبی مشکلات و موانع توسعه ورزشی و نیز شرایط معیشتی ورزشکاران اعلام کرده و از هم اکنون مترصد آغاز اینگونه جلسات با حضور ورزشکاران، مدیران و کارشناسان ورزشی می‌باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ