خالی کردن حساب بانکی مادر به دلیل بازی آنلاین فرزند

اقتصاد ایران: بندرعباس-رییس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی فردی که برای خرید اکانت بازی از حساب بانکی مادرش مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز برداشت کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان بهمنی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا، مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و دقیق صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا فردی که از حساب بانکی شاکی اقدام به برداشت وجه کرده بود شناسایی شد.

این مسؤول انتظامی اظهار کرد: در ادامه روند رسیدگی به موضوع و پس از تکمیل تحقیقات مشخص شد متهم فرزند شاکی پرونده بوده و وی برای خرید اکانت بازی با فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات با عنوان فروش اکانت بازی‌های آنلاین می‌کرده آشنا شده و با سو استفاده از کارت بانکی والدین خود، اقدام به پرداخت وجه در بازه‌های زمانی مختلف و در مبالغ مختلف کرده و از این طریق جمعاً مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال از حساب بانکی مادر خود برداشت و انتقال وجه کرده است.

کارشناس ارشد فضای مجازی پلیس هرمزگان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه متهم فرزند شاکی بوده، شاکی و مالباخته با حضور در پلیس فتا از شکایت خود صرف نظر نموده و اعلام رضایت کردند و پرونده به همراه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با هدف پیشگیری از وقوع جرایم مشابه در استان به عموم شهروندان و مردم استان توصیه کرد: رمز کارت بانکی خود را در اختیار دیگر افراد قرار ندهند و برای اطلاع از نحوه واریز و برداشت هر وجهی از حساب‌های بانکی خود نسبت به فعال سازی پیامک بانکی اقدام کنند و حتماً مراقب فرزندان خود و رفتارهای آنان در فضای مجازی و حقیقی باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای ، با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرسfata.gov.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ