خونخواهی شهید هنیه از حقوق حقه انسانیت است

اقتصاد ایران: نماینده حماس در ایران در مراسم بزرگداشت شهید هنیه گفت: ترور هنیه جنایتی است که نقض آشکار قوانین و حقوق بین‌الملل است، انتقام و خونخواهی شهید هنیه حقی از حقوق حقه انسانیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت شهید مجاهد اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد: ترور شهید هنیه جنایتی است که نقض آشکار قوانین و حقوق بین‌الملل است و اگر جایی دیگر این اتفاقات می‌افتاد شورای امنیت لشکرکشی می‌کرد و تحت فصل هفت منشور ملل متحد عمل می‌کرد.

وی با اشاره به رفتار دوگانه غرب در برخورد با کشورها گفت: شورای امنیت سازمان ملل تحت کنترل آمریکا است و آنها در برابر جنایات گسترده رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند.

قدومی گفت: هنیه برای کشور و منطقه خود امنیت می‌خواست و ما در غزه تاریخ جدیدی را رقم می‌زنیم و به بشریت خدمت می‌کنیم که همه متوجه شوند این رژیم کودک‌کش تهدید برای کل منطقه است.

وی بیان کرد: فؤاد شکر را در جنوب لبنان و شهید هنیه را در ایران به شهادت رساندند. انتقام و خونخواهی از شهید هنیه حقی از حقوق حقه انسانیت است.

نماینده حماس در تهران ترور شهید هنیه را نقض آشکار قوانین و حقوق بین‌الملل دانست و گفت: چرا هنیه را ترور کردند به این دلیل که وی برای کشورش و منطقه امنیت، صلح و آرامش را می‌خواست و آمریکا و برخی کشورهای غربی همواره نظاره‌گر این جنایات هستند.

قدومی تصریح کرد: اسرائیل به دلیل حمایت‌های آمریکا به جنایات خود ادامه می‌دهد. ما دیدیم که اسرائیل چطور به مدرسه‌ای که وابسته سازمان ملل بود حمله کرد و کودکان را به خاک و خون کشید.

نماینده جنبش حماس در ایران تصریح کرد: همه دنیا هدف رژیم صهیونیستی هستند و ما داریم به بشریت خدمت می‌کنیم تا همه متوجه شوند که رژیم صهیونیستی دشمن همه است. ما از کرامت انسانی در غزه دفاع می‌کنیم.

وی با اشاره به ترور شهید هنیه در یک سفر رسمی به ایران گفت: اسرائیل مهمات رسمی جمهوری اسلامی ایران را ترور کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مذاکرات آتش بس گفت: بعد از پیشنهاد بایدن در ۲ ژوئیه سال جاری حماس هم پیشنهاد خود را مطرح کرد. تیم موساد و اسرائیل، قطر را ترک کردند و نتانیاهو هم قبل از رفتن به آمریکا گفت تیمی را اعزام می‌کند برای مذاکره ولی دیدیم که بعد از سفر وی به آمریکا، هنیه را ترور کردند، شما از کدام مذاکره حرف می‌زنید.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم اسرائیل و آمریکا مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات شده اند گفت: نتانیاهو تا کنون به شروط ناچیز مذاکره هم پایبند نبوده و اجازه نداده که گذرگاه رفح باز شود.

قدومی تصریح کرد: ای دنیا و ای مسلمانان ببینید که چطور انسانیت در غزه در حال از بین رفتن است، نقش خود را برای توقف جنگ ایفا کنید.

نماینده حماس در ایران اسرائیلی‌ها را فرعونیان امروز دانست که باید در دادگاه محاکمه شوند و افزود: خون‌خواهی فقط برای هنیه نیست و ما به خونخواهی ۵۰ هزار فلسطینی دیگر هستیم و باید ادامه دهنده راه شهید هنیه باشیم و اولین پاسخ این بود که قهرمان دیگری به نام سختی سنوار را به عنوان جانشین انتخاب کرد که فردی محبوب و دارای توانمندی‌های زیاد است.

وی ادامه داد: امروز فلسطین کشتارگاه مردمش تبدیل شده است و اگر امروز حضرت عیسی و موسی (ع) زنده بودند فقط فلسطینی‌ها در این سرزمین زندگی می‌کردند. اسرائیل دولتی غیر اخلاقی است و مطمئن باشید در نهایت این رژیم شکست خواهد خورد.

قدومی تصریح کرد: مسئله فقط انتقام گرفتن حون شهید هنیه نیست بلکه در برهه‌ای تاریخی هستم که یا شما ساکت می‌نشیند یا اقدامی انجام می‌دهید و عملیات طوفان الاقصی برای جلوگیری از وحشی گری‌های صهیونیستی انجام شد و لازم است که شما هم در برابر این رژیم مقابله کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ