شبکه آبرسانی نیشابور فرسوده است

اقتصاد ایران: نیشابور- رییس شرکت آب و فاضلاب نیشابور از فرسودگی شبکه آبرسانی با عمر بیش از ۵۰ سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر تمیز ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شهرهای اقماری شهرستان، ۲۳۳ روستا و شهر نیشابور تحت پوشش شبکه آبرسانی نیشابور است که در مجموع این شهرها و ۲۳۳ روستا حداقل به هزار و هشتصد و پنجاه لیتر در ثانیه نیاز آبی داریم و در شهر نیشابور نیاز آبی هزار و سیصد و پنجاه لیتر در ثانیه است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور افزود: امسال با برنامه ریزی صورت گرفته بالغ بر هزار و صد و پنجاه لیتر آب در ثانیه تولید آب داشته ایم و در سال گذشته ۱۳ حلقه چاه جا به جا و ۱۵ حلقه چاه را بهسازی کردیم.

وی بیان کرد: در مجموع روستاهای شهرستان خوشبختانه در بخش مرکزی شهرستان مشکلات حاد و خاصی نداشته ایم اما در منطقه سرولایت و دهستان بینالود قطعی‌های آب بدلیل قطعی برقی داشته ایم که ۶ روستا در این مناطق بدلیل دور دست بودن قطعی آب بیشتری داشتند که تمهیدات لازم در این زمینه انجام شد.

تمیز ابراز کرد: شبکه آبرسانی نیشابور جزو فرسوده‌ترین شبکه‌های آبرسانی در کشور است و شبکه آبرسانی شهرستان بیش از ۵۰ سال عمر دارد و برای ساماندهی شبکه آبرسانی شهرستان نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان بودجه هستیم.

رئیس شرکت آب و فاضلاب نیشابور خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال ۳۳ درصد هدر رفت آب در سطح شهرستان داشته ایم که ۱۷ درصد هدر رفت ظاهری به صورت انشعابات غیرمجاز و ۱۴ درصد هدر رفت واقعی در اتفاقات آب داریم.

وی با اشاره به قرارداد اجرای فاضلاب شهری با فولاد خراسان بیان کرد: پروژه فاضلاب شهری با طول ۲۸۰ کیلومتر و ایجاد تصفیه خانه با ظرفیت ۲۳۰ هزار متر مکعب در حال حاضر با ۸ پیمانکار مشغول فعالیت در ۱۶۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان می‌باشد.

تمیز ادامه داد: تاکنون ۶۰ درصد از پروژه فاضلاب شهری نیشابور انجام شده است و پیش بینی می‌شود مجتمع فولاد خراسان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در این زمینه تا اتمام پروژه هزینه خواهد کرد که امیدواریم تا سال ۱۴۰۶ شاهد اتمام و بهره برداری از این پروژه در سطح شهرستان باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ