۱۰ توهم تل‌آویو که «طوفان‌ الاقصی» از بین برد

اقتصاد ایران: از بین رفتن توهمات تل آویو درباره فلسطین و یک فرصت طلایی برای روسیه در نبرد با آمریکا از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با اجرای عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت فلسطین طی بیش از ۱۰ ماه گذشته و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در کنار ارتکاب انواع جنایات وحشیانه در این باریکه بسیاری از توهمات تل آویو در خصوص مسأله فلسطین از بین رفت.

۱۰ توهم تل‌آویو که «طوفان‌ الاقصی» از بین برد

روزنامه رأی الیوم در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: عملیات طوفان الاقصی باعث شد صهیونیست‌ها در حساب‌های خود بازنگری کرده و اشتباهات ده گانه خود را بررسی کنند؛ تل آویو فهمید که فلسطینی‌ها با گذشت دهه های طولانی از اشغال این منطقه، سرزمین خود را فراموش نخواهند کرد. صهیونیست‌ها زندگی زیر چکمه‌های اشغالگران را به فلسطینی‌ها تحمیل کرده بودند و فکر نمی‌کردند هیچ خیزش و یا حرکتی از سوی آنها صورت بگیرد. تل آویو سهمیه فلسطینی‌ها از آب، زمین، اقتصاد و گردشگری را بسیار کمتر از ساکنان اراضی اشغالی تعیین کرده بود و فکر می‌کرد با این کار می‌تواند جلوی خیزش آنها را بگیرد. این رژیم روی سکوت جهانیان در برابر جنایات خود در نوار غزه به بهانه دروغ هولوکاست و یهودستیزی حساب باز کرده بود. همزمان با طوفان الاقصی دروغ‌های تل آویو درباره صلح طلب بودن رژیم صهیونیستی در قبال اعراب و مسلمانان و لزوم حل مسأله فلسطین از طریق عادی سازی روابط، رسوا شد. این رژیم تصور می‌کرد در جدا کردن فلسطین از محیط عربی اسلامی منطقه موفق عمل کرده است. نظریه نخست وزیر یهودی انگلیس مبنی سرزمین بدون مردم برای مردم بدون سرزمین کنار زده شد. سیاست تحت فشار قرار دادن رهبران مقاومت در نوار غزه برای تسلیم شدن شکست خورد. تل آویو فکر می‌کرد ارتش رژیم صهیونیستی در نظر صهیونیست‌ها مقدس است و آنها این ارتش را ضامن امنیت خود می‌دانند.

۱۰ توهم تل‌آویو که «طوفان‌ الاقصی» از بین برد

روزنامه القدس العربی در خصوص تحولات جهانی نوشت: طی دهه های گذشته روسیه به شکل تدریجی با گرایشات ضد آمریکایی به تحولات منطقه به ویژه در مرکز و شرق اروپا، مناطق مختلف خاورمیانه و شمال آفریقا بازگشت. دوره ما بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ نیز شاهد تحول اقتصادی و مالی چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان بود. این کشور قدرت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک خود را در مناطق مختلف به نمایش گذاشت. در این میان شاهد خیزش‌هایی در برخی کشورهای مرکزی اروپا، خاورمیانه و برخی کشورهای آفریقایی بودیم که باعث شد روسیه و چین عرصه را برای آمریکا خالی نگذارند و وارد بحران‌های منطقه‌ای شوند. در مقابل نیز نقش نظامی و امنیتی آمریکا تضعیف شده است. درخواست‌ها در آمریکا از سوی نخبه‌های سیاسی برای کوچک کردن نقش آمریکا به ویژه در اروپا افزایش یافت.

۱۰ توهم تل‌آویو که «طوفان‌ الاقصی» از بین برد

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: بر اساس گزارشات افسران فرماندهی شمال اراضی اشغالی، بر خلاف تفکر رایج، نیروهای یگان رضوان وابسته به حزب الله لبنان هنوز می‌توانند حملات هدفمند در مناطق مرزی از جمله نفوذ به یک شهرک صهیونیست نشین یا پایگاه نظامی انجام دهند. این افراد اذعان کرده‌اند که اگر نیروهای حزب الله هنوز به شهرک‌های رژیم صهیونیستی نفوذ نکرده‌اند به این دلیل است که هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است اما اگر کسی فکر می‌کند نیروهای رضوان برای نفوذ به این مناطق در حال آموزش نیستند سخت در اشتباه است.

۱۰ توهم تل‌آویو که «طوفان‌ الاقصی» از بین برد

روزنامه سوری الثوره در خصوص تحولات این کشور نوشت: مشکلات ساکنان مناطق شمالی و شرقی سوریه به دلیل اقدامات اشغالگران آمریکایی و مهره‌های جدایی طلب وابسته به آنها موسوم به «قسد» در حال افزایش است. محصولات کشاورزی آنها در کنار ذخایر نفتی این مناطق به سرقت می‌رود و آب شهر حسکه و تمام مناطق تحت کنترل این عناصر در الجزیره سوریه قطع می‌شود. مواد غذایی به دست بازاری‌ها نمی‌رسد و آرد یافت نمی‌شود. اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای با استفاده از مهره‌های خود به دنبال پیاده کردن پروژه‌های نژادی و جدایی طلبانه در سوریه هستند.

۱۰ توهم تل‌آویو که «طوفان‌ الاقصی» از بین برد

روزنامه سوری الوطن در خصوص آمریکا نوشت: آمریکا با توجه به حساب و کتاب‌های خود در خصوص احتمال افزایش تنش با روسیه و چین در عرصه جهانی اقدام به تقویت توان نظامی رژیم صهیونیستی می‌کند تا از طریق این رژیم با ایران و محور مقاومت در منطقه که به سمت این ۲ کشور تمایل دارند به مقابله برخیزد؛ چرا که کشورهای مذکور برای تحقق جهانی خالی از امپریالیسم می‌کوشند. همگان می‌دانند که تل آویو نخستین پایگاه آمریکا در منطقه و چه بسا در جهان است. اوکراین پایگاه درگیری‌های جهانی علیه روسیه در اروپا و تایوان پایگاه درگیری آمریکا علیه چین محسوب می‌شوند.

۱۰ توهم تل‌آویو که «طوفان‌ الاقصی» از بین برد

روزنامه یمنی المسیره در خصوص تحولات منطقه نوشت: در حالی که آمریکا و همپیمانان اروپایی این کشور از اوکراین با سلاح‌های مختلف و تجهیزات پیشرفته حمایت می‌کنند روسیه در فشار شدیدی قرار گرفته است. با این وجود، بحران مذکور یک فرصت طلایی به روسیه وهمپیمانانش یعنی چین و کره شمالی مهیا کرده تا محور مقاومت را به تمام سلاح‌ها و تجهیزات لازم مجهز کنند. این اقدام یک پیام خاص به آمریکا مخابره می‌کند مبنی بر اینکه جهان تک قطبی به پایان رسیده است.

۱۰ توهم تل‌آویو که «طوفان‌ الاقصی» از بین برد

روزنامه المراقب العراقی در گزارشی نوشت: طی دهه‌های گذشته، مرجعیت دینی شیعیان حمایت‌های خود را از آرمان فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی بر اساس وظایف دینی و انسانی خود نشان داده است. این حمایت‌ها بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی مرجعیت بزرگ شیعیان عراق در نجف اشرف و به ویژه آیت الله سیستانی ادامه پیدا کرده است. حمایت‌های مذکور در ارائه کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به هر روش ممکن نمود پیدا می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ