نظارت بیشتری بر چرخه آرد و نان مازندران صورت گیرد

اقتصاد ایران: ساری- استاندار مازندران خواستار نظارت بیشتر فرمانداران و دستگاه های نظارتی بر کار نانوایی ها و چرخه آرد ونان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری عصر سه شنبه در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان با تاکید بر نظارت بیشتر بر کیفیت نان اظهار داشت: دولت از گندمکار برای تولید گندم گرفته تا کارخانجات آرد برای تولید آرد و نانوا برای تولید نان و همچنین مصرف کننده نهایی یعنی مردم یارانه سنگینی پرداخت می‌کند اما همه آنها ناراضی هستند چرا که باید ساز و کار درستی را برای نظارت و بررسی بیشتر بر کیفیت نان انجام دهیم.

نوری با بیان اینکه فرمانداران به عنوان رؤسای کارگروه‌های آرد و نان هر شهرستان مکلف به نظارت بر چرخه آرد و نان هستند، تصریح کرد: فرمانداران هر شهرستان بر اساس قوانین، نظارت بیشتری بر نانوایی‌ها داشته باشند تا جلوی سو استفاده و جابجایی آرد یارانه‌ای گرفته شود.

وی همچنین دستگاه‌های نظارتی استان را مکلف به نظارت بیشتر بر ساعت کار نانوایی‌ها دانست و بیان کرد: فرمانداران، صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات، دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه‌ها و غله نظارت بر نانوایی‌ها را جدی بگیرند و با نانوایی‌ها که تعطیلی خودسرانه و کاهش ساعت کار دارند برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

نوری با بیان اینکه ارزیاب باید مانند دکتری که جراحی انجام می‌دهد ارزیابی کند گفت: بنده از حق مردم نمی‌توانم بگذرم شما و ارزیابان و بازرسان نیز نباید از حق مردم بگذرید.

وی ضمن گلایه از عدم حضور متصدیان و صاحبان پروانه کسب در نانوایی‌ها اظهار داشت: مجوز نانوایی‌هایی که اجاره داده می‌شوند لغو گردد و به افراد لایق و درست کاری که اصول را رعایت می‌کند داده شود.

استاندار مازندران از دانشگاه علوم پزشکی و فنی حرفه‌ای خواست آموزش صحیح مهارت‌های پخت نان را در اختیار نانوایان قرار دهند تا آنها با استفاده از تکنیک‌های لازم پخت بهتری داشته باشند.

وی همچنین گفت: نانوایی که نان خوب به مردم می‌دهد نیز باید در ارزیابی‌ها دیده شود و مورد تقدیر قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ