ترور «هنیه» بی‌پاسخ نمی‌ماند/ رویکرد دوگانه غرب درقبال تروریسم

اقتصاد ایران: رئیس بخش خاورمیانه «اسپوتنیک» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه ترور هدفمند رهبران مقاومت ازجمله اسماعیل هنیه بی پاسخ نمی ماند، گفت: رویکرد کشورهای غربی درقبال موضوع تروریسم، دوگانه است.

خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل-پیمان یزدانی: سحرگاه چهارشنبه ۱۰ مردادماه شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به منظور حضور در مراسم رسمی تحلیف ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده بود ترور شد. این اقدام تروریستی از همان ساعات اولیه با واکنش‌های جهانی و منطقه‌ای روبرو شد و گروه‌های مقاومت هر یک در پیام‌های جداگانه ای ضمن محکوم کردند این جنایت وحشتناک که همراه با تعدی به خاک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، بر گرفتن انتقام خون شهید هنیه تاکید کردند. در همین راستا خبرنگار مهر با «ایوان زاخارف» رئیس بخش خاورمیانه اسپوتنیک به گفت و گو پرداخته است.

در ادامه این مصاحبه را می‌خوانیم:

چرا رژیم صهیونیستی به جای نبرد میدانی دست به ترورهای بزدلانه میزند؟ آیا این اقدامات نتیجه ضعف و شکست صهیونیست‌ها در دستیابی به اهدافشان در میدان جنگ است؟

اسرائیل برای اهداف استراتژیک به ترورهای هدفمند رهبران حزب الله و حماس متوسل می شود. این اقدامات تروریستی بی پاسخ نخواهد ماند. ما می بینیم که اسرائیل بار دیگر باعث تشدید تنش در منطقه خاورمیانه شده است.

رژیم صهیونیستی و آمریکا از یک سو خواستار مذاکره و آتش بس و صلح هستند و از سوی دیگر چنین اقدامات تحریک آمیزی انجام می دهند. این اقدامات چه تبعاتی می تواند در منطقه داشته باشند؟

اقدامات اسرائیل که از یک سو خواستار مذاکره و حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه فلسطین و اسرائیل است و در عین حال اقدام به ترور رهبران حماس و حزب الله می کند، می تواند پیامدهای پیچیده ای برای منطقه داشته باشد. اول اینکه چنین اقداماتی می تواند باعث تشدید خشونت شود. حذف رهبران گروه ها اغلب منجر به واکنش فوری حامیان آنها می شود که می تواند منجر به حملات به اهداف اسرائیلی و آمریکایی شود. دوم اینکه می تواند احساسات ضد غربی را در منطقه افزایش دهد. سوم اینکه کشتارهای هدفمند در دراز مدت می تواند حل‌وفصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها را دشوارتر کرده و منجر به بی ثباتی منطقه شود.

نحوه برخورد دوگانه غربی ها با موضوع تروریسم به ویژه تروریسم دولتی را چگونه ارزیابی می کنید؟

رویکرد دوگانه غرب در قبال تروریسم، به ویژه تروریسم دولتی، بسیار بحث برانگیز بوده و پیامدهای متعددی در پی داشته است. از یک سو، کشورهای غربی مانند ایالات متحده و متحدانش فعالانه از مبارزه جهانی با تروریسم حمایت می کنند و بر اهمیت حقوق بین الملل و حقوق بشر تأکید می کنند اما از سوی دیگر، همین کشورهای غربی اقداماتی انجام می دهند که مصداق بارز استانداردهای دوگانه در موضوع تروریسم است. این رویکرد دوگانه به دلایل مختلفی، مبارزه جهانی با تروریسم را پیچیده می کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ