استقرار شعب قضایی در مرزهای شلمچه و چذابه

اقتصاد ایران: رییس کل دادگستری خوزستان، بر تشکیل کارگروه ویژه نظارت بر ورود و خروج زوار و استقرار شعب قضایی در مرزهای شلمچه و چذابه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی، که به منظور بررسی و نظارت بر تردد و خدمت رسانی به زائرین مراسم اربعین حسینی به خرمشهر سفر کرده است، ابتدا با همراهان خود با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه به روح بلند شهیدان هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

این هیأت سپس به همراه معاون استاندار و مدیر مرز شلمچه وارد پایانه مرزی شد و ضمن سرکشی به بخش‌های مختلف، دستوراتی صادر کرد.

دهقانی در بازدید از مرکز پایش تصویری دوربین‌های پارکینگ‌های خودروهای زائرین، دستور داد ضمن مراقبت مناسب از این خودروها و اموال زوار و نظارت مستمر از طریق پایش تصویری در جهت صیانت و حفاظت از آن‌ها و تصاویر ضبط شده جهت بهره برداری تا بازگشت کامل زائرین نگهداری شود.

وی همچنین در خصوص تسریع در ورود و خروج زائرین از مرز، نظارت بر وسایل حمل و نقل عمومی زائرین، ارتقای امکانات بهداشتی، خدمات درمانی و اورژانسی تاکید کرد.

دهقانی در ادامه به شعب کشیک مستقر در این پایانه و سایر اعضای شورای قضائی نیز به واحدهای کشیک متبوع سازمان خود در این مرز سرکشی کردند.

استقرار شعب قضائی در مرزهای شلمچه و چذابه

رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه با حضور در جلسه ستاد اربعین و در جمع اعضای شورای قضائی استان، معاون انتظامی و امنیتی استاندار خوزستان، رئیس دادگستری و دادستان خرمشهر، فرماندار و اعضای شورای تأمین و جمعی از مدیران اجرایی این شهرستان، گفت: شعب کشیک دادسرا و دادگاه و شورای حل اختلاف در هر دو مرز مستقر شده‌اند و قضات به صورت شبانه‌روزی در این شعب حضور دارند تا به مسائل حقوقی و قضائی احتمالی زائرین رسیدگی کنند.

دهقانی ادامه داد: اعضای شورای قضائی نیز از جمله پزشکی قانونی و ثبت اسناد و املاک به فراخور تکالیف و وظایف خود در این مرزها حضور دارند و بازرس کل استان نیز بر فرایند خدمت‌گزاری نظارت مستمر دارند.

وی گفت: با تدابیر هوشمندانه و خالصانه و حضور و همراهی مردم بزرگوار استان خوزستان با عشق و دلدادگی به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در راستای خدمت‌گزاری به زور اربعین حسینی در نظر گرفته شده، شاهد میزبانی مطلوب از زائرین و تسهیل و تسریع در فرایند خروج و ورود آن‌ها هستیم که مرهون تعاون و همکاری جمعی همه دستگاه‌ها و مردم با حمایت و همراهی دستگاه قضائی است، دادگستری استان و اعضای شورای قضائی و مدیران قضائی شهرستان‌های مرزی و محورهای مواصلاتی نیز به صورت میدانی و عملیاتی در کنار مردم و سایر مدیران خدمت‌گزار در این کنگره عظیم هستند تا با نظارت مستمر و دقیق، مشکلات حقوقی و قضائی زوار در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

تشکیل کارگروه ویژه نظارت بر ورود و خروج زوار

دهقانی با تاکید بر تقویت نظارت مستمر بر ورود و خروج زائرین از مرزها، گفت: این کارگروه متشکل از مقام قضائی، انتظامی، امنیتی و اجرایی خواهد بود تا در صورت بروز هرگونه مشکل در خروج و ورود برخی زائرین، موضوع بررسی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری و اقدامات لازم در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی با رویکرد تسهیل و تسریع در فرایندها انجام شود.

وی با بیان اینکه همه مدیران و مسئولین در حوزه‌های مختلف خدماتی، انتظامی و قضائی در سراسر استان به بهترین نحو در محورهای مختلف مواصلاتی به استان و در مرزهای شلمچه و چذابه در حال خدمت هستند، افزود: خدمت‌گزاری به زوار در چارچوب اصول و ارکانی است که همواره باید در رأس و با در نظر گرفتن و بر پایه و متأثر از آن‌ها باشد.

تاکید بر رفتار کریمانه با زوار

دهقانی گفت: رفتار کریمانه و مهربانانه و حفظ کرامت زوار، امنیت و آسایش زوار و تسهیل در ورود و خرج آنان، اطمینان خاطر زوار برای حفاظت و صیانت از اموال و خودروهای آنان در حوزه‌های استقرار خودروها و اموال زوار از تکالیف همه دستگاه‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با قدردانی از تدابیر اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته در عرصه‌های مختلف امنیت، حفظ آرامش و آسایش زوار، تسهیل در ورود و خروج، گفت: باید تلاش کرد که این خدمت‌گزاری تا پایان کنگره عظیم اربعین حسینی، بازگشت کامل زائرین و جمع‌آوری مواکب به بهترین شکل ادامه داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ