۲۲ تشکل شاهد و ایثارگر در آذربایجان شرقی فعال هستند

اقتصاد ایران: تبریز-سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۲۲ تشکل مردم نهادِ ایثارگری در سطح استان، شناسایی و سازماندهی شده اند که در حوزه جامعۀ شاهد و ایثارگر فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر سلمانی ظهر سه شنبه در آئین تجلیل از دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی بمناسبت ۲۲ مرداد، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در سالن اجتماعات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: این تشکل‌ها در حوزه فعالیت‌ها و خدمات مربوط به جامعۀ ۱۷۰ هزار نفری ایثارگری آذربایجان شرقی فعالیت دارند و اعضای آنها را خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران استان تشکیل می‌دهند.

وی با تسلیت ایام حُزن و اندوه آل الله در ماه صفر به ویژه اربعین حسینی و آرزوی قبولی عزاداری تمامی ارادتمندان و شیفتگان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را گرامی داشت و عنوان کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بر اهمیت تشکل‌های مردم نهاد و نقش آنها در پیشبرد گام دوم انقلاب تاکید فراوان دارند چنان که در فرازی، فرموده اند تشکل‌ها باید بر اساس ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی عمل کنند و به ترویج این ارزش‌ها در جامعه بپردازند.

وی افزود: همچنین معظم له در سال ۱۳۹۵ با صراحت بیان کردند، «برای من تشکل‌های انقلابی با تشکل‌هایی که نسبت به مسائل انقلابی بی‌تفاوتند یکسان نیستند. تشکل‌های انقلابی را باید کمک و تقویت کرد و قدر دانست چون این تشکل‌ها آینده کشور را می‌سازند و آینده انقلاب را تضمین می‌کنند.»

وی تاکید کرد: با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب و از آنجا که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج سبک زندگی شهدا مهم‌ترین هدف شکل گیری و فعالیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر است، این تشکل‌ها می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را با تبیین سیره و منش شهدا و ایثارگران، و با به تصویر کشیدن سبک زندگی آنها، برای مردم به ویژه نسل جوان الگوسازی کنند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اضافه کرد: از سوی دیگر تشکل‌های شاهد و ایثارگر علاوه بر کار فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ظرفیت‌های خوبی برای مطالبه گری و پیگیری رفع مشکلات جامعۀ ایثارگری در چارچوب قانون به حساب می آیند؛ مخصوصاً که بعضی از قوانین حوزه ایثارگری متأسفانه اجرایی نشده است.

وی توضیح داد: بنیاد شهید فقط متکفّل اجرای بخشی از قوانین مرتبط با ایثارگران عزیز است و پیگیری و مطالبه گری برای اجرای قوانین ایثارگری از دیگر بخش‌های اجرایی نیز، می‌تواند توسط تشکل‌های شاهد و ایثارگر انجام شود.

سلمانی ادامه داد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر در اجرایی کردن بسیاری از قوانینی که تصویب شده اما در دستگاه‌های اجرایی معطل مانده، می‌توانند با رایزنی و پیگیری، نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

وی گفت: در چارچوب همین مبانی بود که استفاده از پتانسیل تشکل‌های مردم نهادِ علاقه مند به فعالیت در حوزه ایثار و شهادت، در اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت و خوشبختانه در آذربایجان شرقی هم گام‌های بسیار خوبی در این راستا برداشته شده است.

سلمانی به شناسایی و سازماندهی ۲۲ تشکل شاهد و ایثارگر در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: به منظور تعامل هدفمند با جامعه ایثار و شهادت و ارتباطِ دو سویه، جلساتی به صورت ادواری، برگزار و از نظرات تخصصی این تشکل‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: ما همواره خود را نیازمند اخذ مشورت از تشکل‌های شاهد و ایثارگر به عنوان سرمایه‌های عظیم و پشتیبانان اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌دانیم چون معتقدیم این تشکل‌ها از ظرفیت خوبی برای تحقق مأموریت‌های بنیاد شهید برخوردار هستند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تاکید کرد: هر جا جامعه ایثارگری ایفای نقش می‌کند، مؤثر است و در مقابل، کار دولتی، خشک، بی روح و کم اثر است و از همینرو تلاش می‌کنیم جریانِ نقش آفرینی جامعۀ ایثارگری را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه تقویت تشکل‌های شاهد و ایثارگری از جمله اقداماتی است که توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی دنبال می‌شود، افزود: ارتقای توانمندی تشکل‌ها و آموزش به این مجموعه‌ها راهبردی است که با مساعدتِ بیش از گذشتۀ دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهیدِ مرکز، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سلمانی خاطرنشان کرد: تداوم برگزاری جلسات مستمر با این تشکل‌ها و نیز کمک به تشکیل جلسات مشورتی با نمایندۀ محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم و مدیران محترم دستگاه‌های اجرایی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌رو در همین رابطه خواهد بود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به مقولۀ مشارکت‌های مردمی هم اشاره و اظهار کرد: در این زمینه هم اقدامات متنوع و گسترده‌ای در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، برنامه ریزی و اجرا شده که عصر امروز شاهد به بار نشستن یکی این تلاش‌ها خواهیم بود که در جریان آن کلنگ ساخت اولین مدرسۀ حاج محمدولی نصیبی، آزاده و جانباز سرافراز ۴۰ درصد دوران دفاع مقدس، در سیس شبستر به زمین زده خواهد شد.

سلمانی عنوان کرد: خیّرانِ شاهد و ایثارگری که بجز هشت سال رشادت در دوران دفاع مقدس، اکنون از مال و اموال خود برای ساخت مدرسه، مسجد، کمک‌های مومنانه، حوزۀ سلامت، صندوق‌های قرض الحسنه و غیره استفاده می‌کنند، یک گام که نه، بلکه چندین گام از مردم عادی جامعه، در این راه جلوتر هستند.

وی ادامه داد: این خیّرین بزرگوار از موهبتی که خداوند در اختیار آنان قرار داده است به‌درستی بهره می‌برند و از توانایی مالی خود برای دستگیری و شرکت در امور فرهنگی، اجتماعی، دینی و امور خیر کمک می‌گیرند که ستودنی و مایۀ مباهات است.

سلمانی اظهار کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، با ساماندهی خیّرانِ شاهد و ایثارگر به دنبال این هستیم تا بتوانیم از توانمندی این انسان‌های نیک اندیش، حداکثر بهره را ببریم که در این مسیر، از پشتیبانی و حمایت بیش از گذشتۀ ستاد مرکز و به ویژه دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بی نیاز نیستیم.

وی گفت: یاد و خاطرۀ ۹۸۶۸ شهید والامقام، ازخودگذشتگیِ ۲۶۱۶۸ جانباز سرافراز و صبر و بردباری ۱۹۰۰ آزادۀ گرانقدرِ دوران دفاع مقدس آذربایجان شرقی را گرامی می‌داریم و امیدواریم تشکل‌های شاهد و ایثارگر، ادامه دهنده راه این اسوه‌های ایثار، جهاد و شهادت باشند.

در این آئین، دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر حاضر در جلسه هر یک در سخنان جداگانه به طرح دیدگاه‌ها و بیان نظرات خود پرداختند و در پایان مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ