آبله میمون در آفریقا؛ تشکیل کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی

اقتصاد ایران: شیوع آبله میمون در نزدیکی مرز کنگو با رواندا، بوروندی و اوگاندا باعث نگرانی مقامات بهداشتی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رکنا، به دنبال انتشار ویروس آبله میمون (Monkeypox) در قاره آفریقا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) تصمیم به تشکیل کمیته اضطراری گرفته است. تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «این ویروس در حال حاضر فراتر از جمهوری دموکراتیک کنگو به بوروندی، کنیا، روآندا و اوگاندا شیوع پیدا کرده است و می‌تواند در سطح بین‌المللی گسترش یابد.»

به دنبال انتشار ویروس آبله میمون (Monkeypox) در قاره آفریقا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) تصمیم به تشکیل کمیته اضطراری گرفته است. تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «این ویروس در حال حاضر فراتر از جمهوری دموکراتیک کنگو به بوروندی، کنیا، روآندا و اوگاندا شیوع پیدا کرده است و می‌تواند در سطح بین‌المللی گسترش یابد.»

اکنون کمیته‌ای از کارشناسان در حال بررسی این هستند که آیا لازم است بالاترین سطح هشدار برای بحران‌های بهداشتی اعلام شود یا خیر. چنین اقدامی شامل مراحل قانونی الزام‌آور برای مهار بیماری است.

دو سال پیش نیز شیوع آبله میمون به اعلام رسمی وضعیت اضطراری منجر شده بود. این ویروس در انسان برای اولین بار در دهه ۱۹۷۰ در کنگو شناسایی شد. بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در نیمه اول سال ۲۰۲۴، به اندازه کل سال قبل موارد ابتلا به ثبت رسیده است.

تدروس آدهانوم این موج تازه را «شیوعی جدی» خواند. تا کنون ۱۴ هزار مبتلا به ویروس آبله میمون شناسایی و ۵۱۱ مرگ نیز گزارش شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ