از آنکارا خواسته‌ایم «ایران» را از حمله به «اسرائیل» منصرف کند

اقتصاد ایران: سفیر آمریکا در ترکیه می‌گوید که واشنگتن از آنکارا خواسته است تا تهران را نسبت به تنش‌زدایی در منطقه متقاعد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی، در بحبوحه افزایش نگرانی‌ تل‌آویو و واشنگتن و سایر حامیان رژیم صهیونیستی از حمله قریب‌الوقوع ایران به تل‌آویو در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، جف فلیک، سفیر آمریکا در ترکیه گفت که واشنگتن از آنکارا خواسته است تا ایران را متقاعد کند که به اسرائیل حمله نکند.

فلیک در جریان نشستی مطبوعاتی در استانبول گفت: ما از تمام متحدان‌مان که با ایران رابطه دارند، می‌خواهیم تا این کشور را در راستای تنش‌زدایی مجاب کنند و این شامل ترکیه نیز می‌شود.

وی با اشاره به میانجی‌گران ترکیه‌ای، مدعی شد که آنها برای اطمینان پیدا کردن از اینکه تنش(در منطقه) تشدید نمی‌شود، نهایت تلاش‌شان را می‌کنند و «بیشتر از ما اطمینان دارند که تنش تشدید نخواهد شد»!

دیپلمات آمریکایی با هدف تایید ادعاهای خود، به «نقش سودمند» ترکیه در مذاکرات اخیر تبادل زندانی بین آمریکا و روسیه اشاره کرد. این بزرگ‌ترین مذاکرات تبادل زندانی بین دو کشور از زمان جنگ سرد تاکنون بود که اوایل آگوست انجام شد.

پیش‌تر کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، از وی خواست تا از «حمله به اسرائیل خودداری کند» و در ادامه نیز گفت که «جنگ به سود هیچکس نیست.» هنیه در حالی به دست رژیم صهیونیستی ترور شد که برای حضور در مراسم تحلیف پزشکیان به تهران سفر کرده بود.

تماس تلفنی استارمر با پزشکیان در حالی است که وحشت تل‌آویو از حمله احتمالی ایران افزایش یافته است. پیش از این جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که «حمله ایران به اسرائیل ممکن است بزرگ باشد.» تهران همواره بر حق قانونی خود برای پاسخ به «متجاوز» تاکید کرده است.

در بحبوحه نگرانی‌های گسترده از این حمله احتمالی، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به تل‌آویو لغو کرده یا کاهش داده‌اند. همچنین بسیاری از کشورها نیز از شهروندان خود خواسته‌اند تا بدون درنگ اراضی اشغالی و لبنان را ترک کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ