از استقلال عذرخواهی می کنم/قیمت دستگاه VAR حدود ۷۰۰ هزار دلار

اقتصاد ایران: رییس فدراسیون فوتبال گفت: خیلی از کارشناسان داوری معتقد بودند که گل قهرمانی پرسپولیس به مس رفسنجان آفساید است و بابت این موضوع از باشگاه استقلال عذرخواهی می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج در نشست خبری که امروز سه شنبه ۲۳ مرداد در محل اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: از ورزشگاه یادگار امام (ره) بازدید کردم و چمن بسیار خوبی داشت، علاوه بر چمن، موتورخانه این ورزشگاه هم بسیار باکیفیت بود و تقریباً از تمام نقاط این ورزشگاه بازدید کردم تنها مشکل این ورزشگاه در اتاق VAR بود که دوستان گفتند کابل دستگاه دچار ایراداتی است و امیدوارم که تا بازی هفته دوم این مشکل نیز رفع شود.

گیت های ورزشگاه یادگار امام آماده نیست

او ادامه داد: بازی هفته دوم تراکتور و پرسپولیس حتماً با سیستم VAR برگزار می‌شود ولی باید امکانات آن فراهم شود. سرعت عمل در این زمینه عالی است. متأسفانه هنوز گیت های ورزشگاه آماده نیست و اگر گیت ها آماده نشود دیدار تراکتور و پرسپولیس بدون حضور تماشاگران می‌شود. طبیعتاً این بازی پرشور خواهد بود و خودمان هم دوست داریم که با تماشاگر برگزار شود. ضمناً ۵۰-۶۰ نفر باید آموزش دیده باشند که هر فرد را روی صندلی خودش بنشانند و از اداره کل ورزش و جوانان سپاسگزارم که از پس حجم سنگین کارها به خوبی برآمدند.

از استقلال عذرخواهی می کنم/قیمت دستگاه VAR حدود ۷۰۰ هزار دلار

ورزشگاه آزادی حداقل به ۴ هفته زمان نیاز دارد

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باید ورزشگاه آزادی را آماده مسابقات کنیم و انشاالله آماده هم می‌شود، به ما گفته‌اند تا دو هفته دیگر به زمان نیاز دارد تا به آمادگی برسد اما من فکر می‌کنم تا سه الی چهار هفته دیگر این ورزشگاه نیاز به بازسازی دارد و برای همین دیدار تیم ملی ایران با قرقیزستان در هفته اول مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود.

او افزود: در فولادشهر تلاش‌های زیادی می‌شود و باید از مدیرعامل کارخانه ذوب آهن تشکر کنم و پس از تماس من با او، ۳۸ میلیارد تومان برای تجهیز ورزشگاه اختصاص داده شد و دوستان شبانه روز در حال تلاش هستند. در ابتدا فکر می‌کردیم که این ورزشگاه به مسابقات لیگ نخواهد رسید اما اکنون موضوع متفاوت است. اگر ورزشگاه آزادی به بازی بعدی تیم ملی رسید که هیچ اما اگر نرسید ورزشگاه یادگار امام (ره) را مدنظر داریم.

ورود بانوان به ورزشگاه‌ها جزو قوانین و مقررات است

تاج در مورد حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام گفت: ورود بانوان الزام است و اختیار نیست، ورود بانوان جزو قوانین و مقررات است و این مساله چیزی نیست که فدراسیون بتواند بگوید انجام نشود. ستوده نژاد (مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی) حرف درستی زد که باید الزامات حضور مهیا باشد؛ یکی از الزامات، ورودی است و در ورزشگاه یادگار امام انجام شده است، موضوع دیگر گیت است که انجام داده‌اند و جاده هم باید مهیا باشد. بانوان عکاس هم باید بیایند و این موضوع ضرورت است. کسی که فوتبال بین‌المللی می‌خواهد باید این ضروریات را قبول کند.

او تصریح کرد: ما با بی‌بند و باری مخالفیم و نمی‌خواهیم برای بانوان گرفتاری درست کنیم. ما می‌خواهیم مسائل شرعی و قانونی را حفظ کنیم و انجام هم می‌دهیم، در بازی‌هایی که برگزار شده خدا را شکر مشکلی نبوده و همه جدا و تفکیک‌شده نشسته‌اند. ورزشگاه آزادی در آینده‌ای نه چندان دور، به ورزشگاهی عالی تبدیل خواهد شد و نیاز کشور را تا حد زیادی تأمین خواهد کرد؛ مقامات به این نتیجه رسیدند که برای تهران، یک ورزشگاه کافی نیست.

از استقلال عذرخواهی می کنم/قیمت دستگاه VAR حدود ۷۰۰ هزار دلار

باشگاه‌ها با درآمد روز مسابقه زندگی می‌کنند

تاج خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تهران، ورزشگاه تختی دارد آماده می‌شود و یک ورزشگاه دیگر هم در دست ساخت قرار دارد. باشگاه‌ها با درآمد روز مسابقه زندگی می‌کنند. مگر می‌شود ۱۷ هزار بلیت بفروشیم و ۶۰ هزار نفر در ورزشگاه حاضر شوند؟ اگر گیت‌ها آماده شود، بازی تراکتور - پرسپولیس با تماشاگر خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با تیم‌داری باشگاه‌ها در بخش بانوان گفت: تیم‌های لیگ برتری از سال آینده موظف به تیم‌داری در بخش بانوان هستند. AFC می‌گوید هیچ‌باشگاهی نمی‌تواند هم تیم فوتبال داشته باشد و هم تیمی در رشته دیگر مانند بسکتبال، والیبال و یا کشتی؛ همه رشته‌ها باید یک باشگاه شوند و فوتبال هم یک باشگاه، این کار در کشور ما سخت است اما ضرورت دارد.

شاید بتوانیم نظر AFC را تغییر دهیم

او ادامه داد: ما به پیشواز این موضوع نمی‌رویم، شاید بتوانیم تا سال آینده در AFC تغییراتی بدهیم. حسن بودن ما در AFC این بود که در مسئله سقف بودجه فشار آوردیم، همه هم ما را نقد کردند و گفتند این یک کار من درآوردی و بد است. ما هم مجوز گرفتیم و هم به پیشواز فیرپلی مالی رفتیم که AFC اکنون استارت زده است. اگر می‌خواستم الان این کار را شروع کنیم، لیگ ما غیرحرفه‌ای می‌شد و مجوز هم نمی‌گرفتیم. ذوب‌آهن ۱۲-۱۰ رشته ورزشی دارد، سپاهان در ۱۴ تا رشته فعالیت دارد، مس سونگون ۲۰-۱۰ تا رشته ورزشی دارد. گل‌گهر هم در بسکتبال و هندبال تیم دارد.

تاج افزود: الان هم من پیش‌بینی می‌کنم و مقدمات آن را آماده می‌کنیم زیرا نمی‌توانیم در کشورمان به یک‌باره این حرکات را انجام دهیم. درآمدهای فوتبالی باید مشخص شود که آن‌ها بتوانند مشخص کنند ما زیان‌ده هستیم یا نیستیم.

بابت گل قهرمانی پرسپولیس از استقلال عذرخواهی می‌کنم

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با اشتباهات داوران گفت: اشتباه بخش لاینفک داوری است و ممکن است گاهی رخ بدهد. شما بازی آخر پرسپولیس مقابل مس رفسنجان را ببینید، ۱۰ کارشناس داوری گفتند آفساید بود، ۱۰ تا هم گفتند آفساید نبود. بعداً مشخص شد که گویا آفساید بوده است، خب اگر اشتباه داوری نبود در واقع قهرمان لیگ عوض می‌شد بنابراین ما باید از استقلال هم عذرخواهی کنیم.

قیمت هر دستگاه VAR حدود ۷۰۰ هزار دلار

او در رابطه با دستگاه‌های VAR گفت:قیمت هر دستگاه VAR چیزی در حد ۶۰۰-۷۰۰ هزار دلار است. این سیستمی که داریم به ایران می‌آوریم یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های موجود است و این را فیفا به ما داده است. فیفا آن را تأیید کرده و پول مرحله اول آن را فیفا داده که اگر به ما بود موفق نمی‌شدیم. در جلسه‌ای که داشتیم دوستان گفتند که صدا و سیما هم باید تأیید کند. ما راضی بودیم و دنبال همین هستیم که تأیید کنیم ولی گفتند که امکان آن برای ما در اراک نیست. برای بازی پنجشنبه گفتند که می‌رویم و می‌بینیم. امیدواریم که تأیید کنند و ما این دستگاه‌ها را بیاوریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ