برنامه‌های وزرای پیشنهادی بهداشت، کار و راه بررسی شد

اقتصاد ایران: نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بهداشت، کار و راه خبر داد و گفت: به گفته نمایندگان ارائه برنامه برای مسکن، بیمه درمانی و اشتغال به عنوان ابرچالش‌های زندگی مردم توسط وزرای پیشنهادی ضروری است.

- اخبار سیاسی -

رمضانعلی سنگدوینی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه صبح امروز (سه‌شنبه 23 مردادماه) کمیسیون انرژی با اشاره به حضور تعدادی از وزاری پیشنهادی دولت چهاردهم در این کمیسیون از جمله وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌منظور ارائه اهداف و برنامه‌هایشان، گفت: در ابتدای این جلسه خانم فرزانه صادق به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با حضور در کمیسیون انرژی به دغدغه‌های نمایندگان مردم همچون به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن و نقش مهم و کلیدی بانک‌ها در تامین بودجه این مهم و البته کوتاهی آن‌ها در همراهی وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد.

وی ادامه داد: این وزیر پیشنهادی ساخت مسکن برای مردم را مسئله حیاتی دانست و گفت در این مهم فارغ از دولت‌ها، پای نظام در میان است لذا نباید از به سادگی از کنار آن بگذریم و پاسخ به مطالبات به حق مردم ضروری است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر جدیت، پشتکار و تصمیم‌گیری جسورانه در کنار کار کارشناسانه تاکید داشت، افزود: به اعتقاد وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام براساس اولویت نیازمند همراهی نمایندگان و معرفی این پروژه‌ها براساس ضرورت است.

سنگدوینی مطرح کرد: خانم صادق معتقد است مسکن وعده یک وزیر نیست که وزیر بعدی زیر آن بزند بلکه قانونی است که همه مکلف به اجرای آن هستند، البته برنامه هفتم توسعه -که توسط نمایندگان تصویب شده- جزئیات و مسیر این راه را شفاف کرده است.

به گفته این نماینده مجلس وزیر پیشنهادی مذکور حل مشکل تامین منابع مالی با بکار‌گیری ابزار قانونی که منجر به همراهی بانک‌ها خواهد شد را ازجمله اولویت‌های کاری خود معرفی کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: در ادامه این جلسه نمایندگان نیز نسبت به اجرای قوانین مجلس در حوزه مسکن سرعت‌دهی به ساخت مسکن با اصلاح از بافت فرسوده و اصلاح جاده‌های پرخطر تاکید کردند.   

وی با اشاره به ادامه جلسه صبح امروز کمیسیون انرژی و میزبانی نمایندگان این کمیسیون از احمد میدری وزیر تعاون، کار، رفاه اجتماعی، گفت: تحول در جاده‌سازی و اصلاح راه‌های مواصلاتی در مسیر صنایع و پتروشیمی‌ها با هدف تسهیل رفت و آمد کارکنان و کاهش خطرات، ساخت بیمارستان در نزدیکی صنایع مستقر با هدف حمایت از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، انتقاد به انتصابات غیرتخصصی در زیرمجموعه وزارت کار که مانع از پیشرفت و منجر به عقب‌ماندگی شده است و مشهود بودن بی‌عدالتی در تقسیم منابع شستا در استان‌ها و صندوق بیمه بازنشستگان را ازجمله نقطه نظرات نمایندگان در نشست با این وزیر پیشنهادی مطرح کرد.

سنگدوینی اضافه کرد: همچنین تاکید بر واگذاری شرکت‌های زیان‌ده شستا که مدیران آن‌ها حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند، ایجاد اشتغال به‌عنوان وظیفه اصلی وزیر کار، اعتمادسازی برای بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و نارضایتی مردم از این مسئله قطع پی در پی بیمه کارگران به ویژه کارگران ساختمانی، ایجاد چارچوب برای هدفمندی یارانه‌ها، توزیع ناعادلانه منابع به دلیل سوءمدیریت و بروکراسی اداری، استفاده غیرقابل وصف از افراد ناکارآمد در زیرمحموعه وزارت کار، عدم تامین درست خوراک پتروشیمی‌ها که تولید آن‌ها را دچار اخلال می‌کند.  

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد: همچنین سوالاتی همچون اینکه دکترین اقتصادی شما برای رفع فقر و تبعیض چیست؟ و اینکه شما به سیاست‌های اقتصادی دهه هفتاد چه نگاهی دارید ازجمله سوالاتی بود که نمایندگان از وزیر پیشنهادی کار پرسیدند و وی نیز ضمن ارائه برنامه‌های خود و عدم تایید برخی اقدامات، توانست نمایندگان را در برخی موانع قانع کند.

وی ادامه داد: آقای میدری معتقد است با حذف دانشگاهیان، رسانه‌ها، تشکل‌ها نمی‌توان مشکلات را حل کرد، بنابراین این افراد باید کنار حکومت نگه داشت.  

سنگدوینی اضافه کرد: همچنین محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از لحاظ تخصصی مورد بررسی کمیسیون قرا گرفت فعالیت و تجربیات عمیق و تخصصی در حوزه به بهداشت و درمان داشته است اما باید در جلسات بعدی توضیحات بیشتری ارائه دهد تا نمایندگان به جمع‌بندی نهایی برسند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ