حوزه ساخت و ساز در غرب مازندران نیازمند ساماندهی است

اقتصاد ایران: تنکابن - رییس کل دادگستری مازندران با بیان این که غرب مازندران نیازمند ساماندهی جدی  در حوزه ساخت و سازها است، گفت: طرح هادی مسبب ساخت و سازهای غیرمجاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی ظهر امروز در حاشیه دیدار با مردم شهرستان تنکابن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پاسخ گوی ۱۴۵ نفر از شهروندان تنکابنی بودند، اظهار داشت: بیشتر مراجعه کنندگان از اطاله رسیدگی به پرونده‌ها و روند اجرایی آن گلایه داشتند.

وی افزود: برخی از مراجعه کنندگان نیز نسبت به ارای صادره پرونده‌های خویش اعتراض داشته و تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری را داشتند.

پوریانی با تاکید بر اینکه برخی گلایه‌ها درباره روند اجرایی پرونده‌ها به حق بود، خاطر نشان کرد: اگر احراز شود که روند اجرای پرونده‌ها بدرستی صورت نگرفته و یا اینکه آرای صادره پس از چند سال اجرا نشده باشد، ما به این موضوعات حتماً ورود خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران درباره برنامه‌های خود در تنکابن هم گفت: بازدید از زندان در دستور کار امروزمان قرار دارد و اگر خانواده‌های زندانیان، سوالی یا خواسته‌ای داشته باشند، پاسخ گوی آنان خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان در دستور کار ماست، تصریح کرد: اگر روزنه‌ای برای کمک به یک زندانی وجود داشته باشد، دریغ نمی‌کنیم.

پوریانی بازدید از انبار اموال تملیکی مستقر در شهرستان تنکابن را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد.

وی اضافه کرد:، اموال تملیکی در دو دسته‌ی کالای قاچاق و کالای متروکه قرار می‌گیرند که بررسی می‌کنیم چنانچه کالای قاچاقی موجود باشد، چرا رأی صادر نشده و یا چرا تعیین تکلیف نشده است.

پوریانی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در انبارهای اموال تملیکی وجود دارد این است که به دلیل عدم تعیین تکلیف کالاها، یا فاسد شده یا از چرخه‌ی مصرف خارج می‌شوند و به همین دلیل تعیین تکلیف سریع آنها ضرورت دارد.

وی همچنین بازدید از برخی مناطقی که ساخت و ساز غیرمجاز داشتند را از دیگر برنامه‌های خود در تنکابن برشمرد.

رئیس کل دادگستری مازندران درباره ساخت و ساز غیرمجاز بویژه در غرب مازندران هم گفت: استان مازندران بویژه غرب مازندران نیازمند ساماندهی جدی در حوزه ساخت و سازها بوده و برما هم تکلیف است که جلوی این گونه از ساخت و ساز ی غیرمجاز را بگیریم.

وی بر پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تاکید کرد و افزود: مدیران جهاد کشاورزی و امور اراضی با جدیت امور محوله خویش را انجام داده و اجازه ندهند که افراد مبادرت به انجام ساخت و ساز غیرمجاز کنند زیرا این کار جرم بوده و قانونگذار برای آن مجازات جریمه و قلع و قمع تعیین کرده است.

پوریانی از عموم مردم خواست تا با اخذ مجوزهای لازم از کمیسیون‌های مرتبط، مبادرت به ساخت و ساز کنند تا دچار خسارت و زحمت نشوند.

این مسئول ضمن انتقاد از نحوه اجرای طرح هادی روستا و بافت‌های روستایی و شهری گفت: کارشناسان طرح هادی بدون حضور در محل و بدون مطالعات کارشناسی، طرح هادی هیچ روستایی را مصوب نکنند و البته درباره این موضوع با استاندار مازندران صحبت‌های لازم را داشتم.

پوریانی درهمین پیوند ادامه داد: شخصی به طور مثال، ۴۰۰ متر زمین دارد، ۱۰۰ متر آن در داخل بافت قرار داشته و ۳۰۰ متر آن خارج بافت است و این کار به زعم من کارشناسی شده نیست و مسبب ساخت و سازهای غیرمجاز است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ