زائران اربعین از وای‌فای‌ ناشناس استفاده نکنند

اقتصاد ایران: رییس پلیس فتا پایتخت، ضمن هشدار به زائران اربعین، گفت: از اتصال به وای‌فای‌های ناشناس خودداری کرده و نکات امنیتی را برای حفظ اطلاعات شخصی رعایت کنند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره از اتصال به وای‌فای‌های ناشناس و رایگان در مسیر اربعین گفت: در آستانه برگزاری مراسم اربعین حسینی و با حضور میلیونی زائران در کربلا و سایر نقاط مقدس، استفاده از اینترنت و اتصال به شبکه‌های وای‌فای به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است. به همین دلیل، توصیه‌های امنیتی برای زائران به منظور حفظ اطلاعات شخصی و جلوگیری از تهدیدات امنیتی ضروری است.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که زائران اربعین باید به آن توجه کنند، عدم اعتماد به نقاط اتصال وای فای ناشناس و رایگان است. با توجه به حجم بالای زائران و استفاده گسترده از اینترنت، برخی افراد سودجو ممکن است با ایجاد شبکه‌های وای فای جعلی و یا غیرمطمئن، اقدام به سرقت اطلاعات شخصی کاربران کنند. بنابراین، زائران باید از اتصال به شبکه‌هایی که توسط اپراتورهای معتبر و یا مکان‌های رسمی ارائه می‌شوند، اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: روشن نگه داشتن مستمر وای فای و بلوتوث گوشی‌های تلفن همراه می‌تواند باعث ایجاد فرصت برای هکرها و افراد سودجو شود تا به اطلاعات شخصی و دستگاه‌های کاربران دسترسی پیدا کنند. بنابراین، زائران باید تنها در مواقع لزوم وای فای و بلوتوث خود را روشن کرده و پس از پایان استفاده، آنها را خاموش کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت تاکید کرد: زائران همچنین باید از نرم‌افزارهای امنیتی معتبر برای حفاظت از دستگاه‌های خود استفاده کرده و همواره نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌های گوشی خود را به‌روزرسانی کنند. این کار می‌تواند به جلوگیری از نفوذ بدافزارها و حفظ امنیت اطلاعات شخصی کمک کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت حفظ امنیت اطلاعات شخصی در سفرهای مذهبی و زیارتی، رعایت این نکات می‌تواند به زائران کمک کند تا با اطمینان بیشتری از اینترنت استفاده کنند و از تهدیدات امنیتی در امان بمانند. اپراتورها و مسئولین نیز موظف هستند تا با ارائه اطلاعات و آموزش‌های لازم، زائران را در این زمینه یاری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ