روند پرداخت وام‌های ازدواج رضایت‌بخش نیست

اقتصاد ایران: همدان- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: متأسفانه روند پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری در استان همدان رضایت‌بخش نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، میلاد مرادی ظهر سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: ۱۴۵ سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… در استان همدان فعال هستند.

وی افزود: در یکسال دوران مدیریت بنده روند فرآیند صدور مجوز سمن‌ها تسهیل شده و در کمتر از یک ماه مجوز صادر می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان در یک ساله گذشته ۲۵ مجوز سمن صادر کرده‌ایم، گفت: همچنین شناسه حقوقی برای بیش از ۵۰ درصد سازمان‌های مردم نهاد صادر شده و با ۹۰ سازمان مردم نهاد انعقاد تفاهم‌نامه امضا شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: در بحث حمایت از طرح‌های اشتغالزایی در حوزه جوانان از ۳۲ طرح حمایت صورت گرفت و به هر طرح یکصد میلیون تومان و در مجموع ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کردیم.

وی با اشاره به رشد ۴۰ درصدی حضور جوانان در ستادهای ساماندهی بیان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت در حوزه جوانان چندین مرحله برگزار کردیم و از صنایع سایپا، ایران خودرو، مپنا و مگاموتور بازدید صورت گرفت.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: نظام مسائل امور جوانان نیز تدوین شده و ۱۲ نفر از جوانان مسائل قانونی را پیگیری می‌کنند.

مرادی با اشاره به مسئله ازدواج جوانان و اقدامات انجام شده گفت: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ تنها در استان همدان ۱۵ مرکز تخصصی ازدواج فعال بود اما در یک سال گذشته شاهد رشد صددرصدی این مراکز بودیم.

وی افزود: مرکز تسهیلگری ازدواج جوانان در همدان نداشتیم اما امروز ۱۰ مرکز به نام همسان‌گزینی در سطح استان فعال کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه ۱۱ هزار نفر از جوانان در کارگاه‌های آموزشی زندگی پایدار و آسان ما شرکت کردند، گفت: ۷۰۰ مورد مشاور رایگان به جوانان در مراکز ما صورت گرفته است.

مرادی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات حوزه ازدواج مرکز وصال شیرین که خدمات تالار، مزون، گلفروشی، آتلیه و سایر خدمات ازدواج را از ۱۰ درصد تخفیف تا رایگان به زوج‌های جوان معرفی می‌کند، مرکز حورا به صورت خیریه لباس عروس در اختیار زوج‌های کم‌برخوردار قرار می‌دهد می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره راه‌اندازی خانه جوانان بیان کرد: متأسفانه سال‌ها خانه جوانان همدان تعطیل بود اما از امروز شاهد راه‌اندازی مجدد خانه جوانان در شهر همدان هستیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: همچنین در شهرستان نهاوند نیز یک خانه جوانان افتتاح کرده‌ایم.

مرادی با اشاره به وام‌های ازدواج گفت: متأسفانه روند پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری بسیار طولانی شده که رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: باید صف‌های پرداخت این تسهیلات کاهش پیدا کند که با تمام توان دنبال این موضوع هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ