آمریکا برای نجات اسرائیل از پاسخ حزب‌الله به دست و پا افتاد

اقتصاد ایران: منابع لبنانی از سفر قریب الوقوع آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا به بیروت خبر داده و اعلام کردند او باز هم بدون هیچ راهکاری به بیروت آمده و سعی دارد با تهدیدات تکراری علیه لبنان، حزب‌الله را از پاسخ به اسرائیل باز دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که تحرکات دیپلماتیک آمریکا و کشورهای غربی و تماس‌های آنها با مقامات لبنانی با هدف متقاعد کردن دولت لبنان به تحت فشار قرار دادن مقاومت این کشور، جهت خودداری از پاسخ به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در بیروت، به شکل فزاینده ادامه دارد، رسانه‌های لبنانی از سفر قریب‌الوقوع «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به بیروت خبر دادند.

در این زمینه روزنامه الاخبار به نقل از منابع رسمی لبنان گزارش داد: هوکشتاین که دیروز وارد تل‌آویو شده، فردا قصد دارد به بیروت بیاید و مجدداً به دنبال ارسال پیام‌های اغوا کننده و همچنین ایجاد فضای ارعاب علیه لبنان خواهد بود تا حزب‌الله را وادار به عقب نشینی از پاسخ به دشمن صهیونیستی کند.

منابع آگاه در این راستا گزارش دادند که هوکشتاین مجدداً هیچ راهکاری برای حل درگیری‌ها ندارد و در شرایطی که می‌داند، رژیم اشغالگر هیچ تمایلی به توقف جنگ در غزه ندارد، مجدداً به بیروت آمده تا باز هم شانس خود را امتحان کرده و مقامات لبنانی را تحت فشار قرار دهد.

منابع لبنانی در این زمینه تاکید کردند: دیدار صمیمانه هوکشتاین با افسران ارتش رژیم اشغالگر، نشان می‌دهد او هیچ ترسی از اینکه متهم به همکاری با اسرائیل در تحرکات متجاوزانه آن علیه لبنان شود، ندارد و بنابراین دلیلی ندارد که مقامات لبنانی تصور کنند هوکشتاین یک میانجی است و باید دوستانه با او برخورد کرد.

الاخبار در ادامه گزارش داد: تاکید مقامات رسمی لبنان مبنی بر عدم تعهد هوکشتاین به گفته‌های خود در آستانه ترور فواد شکر، جای هیچ تردیدی را باقی نمی‌گذارد که این فرستاده صهیونیست آمریکایی در یک عملیات گمراه کننده از خلال فرستادن پیام‌های اطمینان بخش به لبنانی‌ها، مبنی بر اینکه بیروت و ضاحیه آن خارج از دایره هدفگیری‌های اسرائیل هستند، شرکت کرده است. حمله تروریستی که رژیم اشغالگر اخیراً در بیروت انجام داد و علاوه بر شهادت فرمانده حزب الله، منجر به شهادت تعدادی از غیرنظامیان هم شد، گواه این امر و کمپین فریبکارانه آمریکایی‌هاست.

این رسانه لبنانی به نقل از منابع آگاه تاکید کرد: دولت آمریکا بعد از مشاهده اصرار محور مقاومت بر دادن پاسخ به رژیم اشغالگر، در تلاش است تا دیپلماسی خود را برای مهار آتشی که دامن آمریکا را هم خواهد گرفت فعال کند. بنابراین احتمال دارد که هوکشتاین همان صحبت‌های قبلی خود را در بیروت تکرار کند و حامل پیام‌های ارعاب تکراری برای لبنانی‌ها باشد، مبنی بر اینکه در صورت وقوع جنگ، اسرائیل، لبنان را نابود خواهد کرد و این جنگ به نفع لبنان نیست.

چندی قبل هم بعد از تشدید حملات موشکی حزب‌الله علیه شمال فلسطین اشغالی که موجب وحشت صهیونیست‌ها و حتی آمریکا و غرب نیز شد، این فرستاده جنجالی ایالات متحده مجبور شد در سفری ناگهانی برای نجات صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی راهی منطقه شود.

این درحالی است که از زمان آغاز جنگ غزه و پیوستن حزب‌الله به نبرد طوفان الاقصی، آموس هوکشتاین با هدف آرام کردن جبهه جنوب لبنان و نجات اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی، بارها به لبنان سفر کرد و در تلاش برای توقف عملیات‌های حزب‌الله بود؛ اما هر بار با پاسخ رد مقاومت و مقامات لبنانی مواجه شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ