فعالیت ۹ موکب‌ حسینی در اسدآباد

اقتصاد ایران: همدان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسد آباد با بیان اینکه فعالیت موکب‌های اسد آباد از ۲۲ مرداد شروع و تا ششم شهریور ماه ادامه دارد گفت: امسال در اسدآباد ۱۸ موکب مردمی برپا می‌شود.

حجت الاسلام علی اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد زائران حسینی ۱۷ استان کشور با عبور از همدان و شهرستان اسدآباد و ۲۰ درصد هم از نهاوند خود را به کربلای معلی می‌رسانند اظهار کرد: نزدیک به ۶ میلیون نفر از زائران در مسیر رفت و برگشت در ایام اربعین از اسدآباد عبور خواهند کرد،.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسد آباد افزود: این عملیات آمادگی بالای موکب‌داران و دستگاه‌های خدمتگزار را می‌طلبد، دستگاه‌ها فقط مقدمات و زیر ساخت‌ها را آماده می‌کنند و نقش محوری این کار بزرگ با مردم است.

وی با با بیان اینکه توفیق خدمتگزاری به موکب‌ها و زائران حسینی هر ساله شامل دستگاه‌های خدمتگزار می‌شود، گفت: اداره تبلیغات اسلامی نیز به عنوان کمیته فرهنگی و امور فرهنگی و آموزشی نقش خود را در خدمت رسانی به زائران ایفا می‌کند.

طالبی خدمت رسانی به زائران حسینی را یک افتخار بزرگ برای اسد آبادی‌ها دانست و افزود: این یک ظرفیت ارزشمند است که اسد آباد در مسیر زائران حسینی است و ما افتخار می‌کنیم که خاک پاک پای زائران حسینی را توتیای چشمانمان می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال در اسدآباد ۱۸ موکب مردمی برپا می‌شود که ۹ موکب رفت و ۹ موکب برگشت است تصریح کرد: شروع موکب‌های اسد آباد از گردنه اسد آباد بوده و تا روستای پل شکسته ادامه دارد.

وی یادآور شد: در مسیر برگشت نیز شروع موکب ها از روستای پل شکسته به سمت گردنه خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسد آباد با بیان اینکه فعالیت موکب‌های اسد آباد از ۲۲ مرداد شروع و تا ششم شهریور ماه ادامه دارد تصریح کرد: در این راستا تعداد ۲۰ مبلغ و روحانی اعزامی را برای فعالیت در موکب ها داریم و علاوه بر آن غرفه‌های مختلفی از جمله پاسخگویی به سوالات شرعی، نماز جماعت، غرفه‌های فرهنگی، جوانی جمعیت، حجاب، کودکان، ازدواج آسان معرفی شهدای اسد آباد، سفره‌های صلوات مختص بانوان بحث مهدویت، مقاومت و فلسطین و… نیز در این موکب ها برپا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های ایام اربعین در شهرستان اسدآباد از برپایی مراسم‌های عزاداری در سطح مساجد شهری و روستایی، مناطق مختلف و… اشاره کرد و گفت: در طول ایام ماه محرم و صفر هئیت های مذهبی برنامه‌های خود را نیز داشته و تا دهه پایانی ماه صفر نیز این مراسم‌ها به صورت هفتگی و یا روزانه انجام می‌شود.

وی همچنین همایش جا ماندگان اربعین را از دیگر برنامه‌های این شهرستان در اربعین حسینی دانست و تصریح کرد: اجتماع جا ماندگان اربعین در امام زاده سید احمد سیدان خواهد بود

طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از زیباییهای بزرگ اربعین جریان مردمی است طرح محله‌های اربعینی نیز در محلات مختلف شهری و روستایی با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، عزاداری و فضا سازی اربعین در این شهرستان انجام می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ