تحصیل ۸۴ هزار دانش آموز در سطح شهرستان نیشابور

اقتصاد ایران: نیشابور- مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: در حال ۸۴ هزار دانش آموز در سطح شهرستان نیشابور داریم که این آمار به دلیل مهاجرت در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی قاضی صبح سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۳۹۹ نفر نیروی جدید و حدود ۶۰ نفر به صورت خرید خدمات از طریق واحد جذب استان به نیروهای انسانی شهرستان نیشابور افزوده شده است و همچنین در در نقل و انتقالات ۴۸۲ نفر ورودی و ۶۸ نفر خروجی داشته ایم.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور افزود: در سال جدید طبق تعهد استان ۷۹ نفر آموزگار، ۲۸ نفر در دبیری، ۱۹ نفر دانشگاه فرهنگیان، ۵۶ نفر قرارداد شرکتی، ۵۰ نفر سرایدار و ۸۷ نفر کیفیت بخشی و در مجموع ۵۳۴ نفر تا پایان سال جدید به آموزش و پرورش شهرستان افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۵۲۳ نفر و امسال ۲۲۰ نفر از نیروهای انسانی آموزش و پرورش شهرستان به مقام بازنشستگی نائل آمدند.

قاضی خاطرنشان کرد: ۳۳۱ نفر از دانشگاه فرهنگیان نیشابور حکم آزمایشی تحت عنوان دانشجو معلم در مدارس شهرستان در حال فعالیت هستند که در ۴ سال آینده به صورت رسمی وارد مراحل آموزشی شهرستان خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با اشاره به چالش‌های آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال ۸۴ هزار دانش آموز در سطح شهرستان نیشابور داریم که این آمار به دلیل مهاجرت در حال افزایش است که پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۱۲ تعداد دانش آموزان به ۱۰۰ هزار نفر برسد که این امر مهم نیازمند تأمین زیرساخت‌ها در آینده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان نیشابور آمار زیادی از دانش آموزان اتباع وجود ندارد تصریح کرد: ۱۵۷ نفر دانش آموز اتباع در سطح شهرستان نیشابور داریم که بیشترین اتباع مربوط به کشور عراق و افغانستان است.

قاضی اظهار کرد: از سال گذشته ۵۴ نفر طلبه به صورت کار معین از مشهد معرفی و جذب آموزش و پرورش شهرستان شدند که تا مهرماه با اداره ما قرارداد دارند.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با اشاره به وجود کانکس در مدارس شهرستان ابراز کرد: در سال گذشته ۸ کلاس کانکسی داشته ایم و در سال تحصیلی جدید به یک روستای نیشابور به صورت اورژانسی کانکس افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: طی تفاهم نامه با خیر محترم آقای وکیلی، ۳۰ مدرسه قدیمی روستایی با همکاری دولت مرمت و بازسازی خواهد شد و نیازمند اعتبارات دولتی مناسبی در جهت ترمیم و بازسازی مدارس شهرستان هستیم.

قاضی با اشاره به تنبیه بدنی و انجام کلاغ پر یک دانش آموز توسط مدیر هنرستان شریعتی اظهار کرد: تنبیه بدنی به هر شکل و شیوه‌ای در مدارس غیرقانونی است و مطابق قانون اگر تخلفی از سوی دانش آموزان نیز انجام شود نسبت به تشکیل پرونده انجام خواهد شد و مدیر هنرستان شریعتی و ولی دانش آموز ادعاهای متفاوتی دارند و شکایتی در آموزش و پرورش و مراجع قضائی نیز در حال پیگیری است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور افزود: مدیر هنرستان شریعتی در کمیته توسعه مدیریت و آموزش و پرورش شهرستان ۱۱ نفر نمره منفی به حضور مجدد ایشان داده اند و نظر آموزش و پرورش نیشابور بر تغییر مدیر این هنرستان است.

وی بیان کرد: متأسفانه این مدیر هنرستان در ماه‌های گذشته نیز درگیری با معاونت اداره آموزش و پرورش شهرستان نیشابور داشته است که امری کاملاً غیر اخلاقی و نامناسب است.

قاضی ابراز کرد: به هیچ احدی حق دخالت نخواهیم داد و به کسی باج نخواهیم داد و دیوار آموزش و پرورش را ما بالا خواهیم برد تا کسی به خودش اجازه دخالت در امور آموزشی شهرستان را ندهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ