تضمین سلامت کودک از دوران جنینی تا بزرگسالی

اقتصاد ایران: رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان گفت: براساس قوانین و اصول شرعی و اخلاقی باید حق حیاتی را که هر فردی می‌تواند داشته باشد را حفظ کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نشست خبری بیمارستان مرکز طبی کودکان «قطب جامعه علمی طب کودکان» در جهت سمینار سلامت جنین با حضور رضا شروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان، محمدتقی مجنون دبیر اجرایی سمینار سلامت جنین و فوق تخصص قلب کودکان و احسان آقایی مقدم دبیر علمی سمینار و فوق تخصص قلب کودکان امروز ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدا آقایی مقدم در خصوص سمینار سلامت جنین بیان کرد: از حدود یک و نیم سال پیش برنامه‌هایی را به صورت مشترک با همکاری متخصصان زنان و پریناتولوژی برای مرکزی در قطب طبی کودکان کشور راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: این تجربه در خارج از کشور وجود داشته است که بیمارستان‌های اطفال، متخصص زنان دارند. در واقع پیش فرض را بر این می‌گذارند که تشخیص تا درمان یک کودک باید از دوران جنینی باشد. هرچقدر به این معیار نزدیک شویم، شاخص‌های درمانی را افزایش می‌دهیم.

این فوق تخصص قلب کودکان در خصوص شرایط پیاده‌سازی این هدف توضیح داد: زمانی این معیار قابل اجراست که گروه متخصص زنان و متخصصان اطفال در کنار یکدیگر قرار بگیرند. وی در ادامه بیان کرد: در کشور یکی از معدود مراکزی که تمامی فوق تخصص‌های اطفال را در کنار تمامی فوق تخصص‌های زنان دارد، دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز طبی کودکان است.

آقایی مقدم در ادامه توضیح داد: در همین راستا تصمیم بر این شد که مرکزی تحت عنوان مرکز جامع سلامت جنینی راه‌اندازی شود؛ یکی از اهداف این مجموعه ارتقا سلامت جنین و در نهایت پروژه بهبود بخشی به خدمات درمانی، آموزشی و پژوهشی قبل از تولد است.

وی در خصوص سمسنار توضیح داد: در ۸ ماه گذشته جلسات آموزشی با همکاری متخصصان زنان و پریناتولوژی و متخصصان کودکان برگزار شده و در نهایت تصمیم گرفته شد اولین سمینار با محوریت سلامت جنین برگزار شود. این فوق تخصص قلب کودکان تأکید کرد: از تمامی دانشگاه‌های مجموعه شهر تهران از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران و سایر دانشگاه‌ها سخنران داریم. وی در خصوص مرکز برگزاری این سمینار بیان کرد: این سمینار روز پنج شنبه ۲۵ مردادماه از ساعت ۸ صبح در مرکز قطب طبی کودکان برگزار خواهد شد.

در ادامه رضا شروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان در خصوص این بیمارستان بیان کرد: مرکز طبی کودکان یکی از قدیمی ترین بیمارستان‌های مدرن کودکان است که رسالت آن درمان‌های نوین و ارتقا سلامت کودکان است.وی در ادامه بیان کرد: یکی از موارد خیلی مهم این است که در تمامی حیطه‌های کاری خود فعال باشیم؛ حیطه کاری ما در مرکز طبی کودکان از دوران جنینی تا ۱۸ سالگی است. خیلی از موارد وجود دارد که اگر قبل از تولد و در دوران جنینی به آن توجه شود امکان تضمین سلامت کودک و بهبود کیفیت زندگی او در آینده بیشتر فراهم خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: از آنجایی که بحث جوانی جمعیت یکی از موضوعات مهم حال حاضر کشور است، مراقبت‌های جنینی بسیار مهم است. اگر در این بیمارستان مرکر جنینی تشکیل شود، اتفاق بسیار خوبی خواهد افتاد و یک خانم باردار از زمان قبل از زایمان تحت بررسی قرار می‌گیرد. بدو در ادامه توضیح داد: زیرا اگر جنین مشکل قلبی و مغزی و... داشته باشد قبل از تولد باید برای درمان برنامه‌ریزی انجام داد.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان در خصوص هدف از راه‌اندازی مرکز سلامت جنین بیان کرد: یکی از اهداف ما در این راستا برقرار ارتباط بیشتر در میان متخصصان زنان و پریناتولوژی و متخصصان اطفال است. پریناتولوژی تخصصی است که به اقدانت قبل و حیتن تولد نوزاد گفته می‌شود. وی در خصوص دوران نوزادی توضیح داد: معمولاً به هر کودکی که کوچک است نوزاد گفته می‌شود اما از نظر علمی به یک ماه اول زندگی هر فرد دوران نوزادی گفته می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: تا کنون بیشترین اقدامی که در مرکز طبی کودکان انجام می‌شده مربوط به سلامت قلب جنین بوده است و اقداماتی مانند اکو قلب جنین و در حال حاضر ام‌. آر. آی از جنین و مغز جنین انجام می‌شود. بدو در خصوص ارتباط ایت بیمارستان با پزشکی قانونی بیان کرد: یکی از مسائلی که معمولاً بعد از سونوگرافی وجود دارد تصمیم در خصوص ادامه دوران بارداری و یا مداخله در جهت ختم بارداری در زمان بروز مشکل است.

وی در ادامه بیان کرد: براساس قوانین و اصول شرعی و اخلاقی باید حق حیاتی را که هر فردی می‌تواند داشته باشد را حفظ کنیم و از طرف دیگر باید مراقب باشیم تا مخاطراتی که برای ادامه حیات وجود دارد و باعث افزایش درد و رنج مادر و جنین می‌شود را تشخیص و کمکی به عنوان راهنمایی به پزشکی قانونی انجام داد. وی در آخر بیان کرد: افق دور نمای ما جراحی جنینی است تا با اساتید به نامی که در خارج از کشور وجود دارند همکاری داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ