پیاده‌روی اربعین حرکت در مسیر ظهور است

اقتصاد ایران: اهواز _ امام جمعه شوش گفت: پیاده‌روی اربعین حرکت در مسیر ظهور امام عصر (عج) است.

حجت الاسلام مهدی علیزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، راهپیمایی اربعین را حرکت به سمت ظهور عنوان کرد و گفت: نظام اسلامی داعیه‌دار همین حرکت است؛ به دست آوردن هر چیز مستلزم فراهم کردن لوازم و مقدمات آن است.

امام جمعه شوش با استناد به آیات و روایات درباره عصر ظهور اظهار کرد: جمعی خدمت امام باقر (ع) رسیدند و اعلام کردند که ۵۰ هزار سرباز آماده برای جنگیدن در رکاب شما داریم؛ امام باقر (ع) پرسیدند آیا این ۵۰ هزار سرباز حاضر هستند که همرزمشان دست در جیب این سرباز کند و از آن استفاده کند؟ این‌ها گفتند نه چنین اتفاقی نمی‌افتد و چنین چیزی نیست؛ امام فرمود کسانی که نسبت به مالشان بخیل هستند، نسبت به جانشان بخیل‌تر هستند؛ بعد ادامه می‌دهند در آخر زمان این اتفاق می‌افتد.

وی با استناد به روایت مذکور گفت: در آخر الزمان افرادی هستند که نه تنها حاضر هستند جان خود را فدای امام کنند، بلکه حاضر هستند که جان خود را فدای یاران امام کنند؛ فرق عاشورا و اربعین در اینجا است؛ در عاشورا ۷۲ نفر جان خود را فدای امام می‌کنند؛ در مسیر اربعین که مسیری برای زمینه‌سازی ظهور است، انسان‌هایی پیدا می‌شوند که همه وجود خود را در راه عشاق امام قرار می‌دهند و این همان شاخصی است که ما را به سمت ظهور می‌رساند.

حجت‌الاسلام علیزاده ادامه داد: ظهور وقتی نزدیک است که ما به جایی برسیم که حاضر باشیم برای همدیگر قیام کنیم، برای همدیگر از تمام هستی خود بگذریم؛ زیبایی‌هایی که در مسیر پیاده‌روی اربعین می‌بینیم، زنان و مردان و کودکانی که همه وجود خود را می‌آورند و برای محبین، یاران و زوار و کسانی که در راه امام حرکت می‌کنند می‌گذارند، این آمادگی کامل برای ظهور است.

امام جمعه شوش بر نهادینه شدن و ماندگاری چنین فرهنگی در بین عشاق و زائران امام حسین و تمام شیعیان و مسلمانان تأکید کرد و گفت: نهادینه شدن و ماندگاری چنین فرهنگی رسیدن به عصر ظهور است؛ این عصر نزدیک است و امیدواریم به زودی با ظهور امام عصر (عج) تمام مشکلات برطرف شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ