ترس از ایران؛ منابع نظامی اسرائیل: جنگ غزه را متوقف کنید

اقتصاد ایران: کارشناسان و مقامات نظامی سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه کابینه و ارتش این رژیم فاقد هرگونه استراتژی در جنگ هستند، تاکید کردند عملیات‌های ترور حساب نشده موجب شده تا اسرائیل در وضعیت تنش و انتظار بماند و تنها راهکار، پایان دادن به جنگ غزه است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع و رسانه‌های صهیونیستی در ادامه ابراز نگرانی‌های خود از احتمال وقوع جنگ منطقه‌ای و پیامدهای نامعلوم آن برای این رژیم، با انتقاد شدید از عملکرد کابینه و نبود استراتژی روشن برای مقابله با بحران‌های متعدد و وضعیت اضطراب و انتظاری که در محافل سیاسی و نظامی و به ویژه جامعه اسرائیلی وجود دارد، خواستار اتخاذ راهکاری برای پایان دادن به جنگ شدند.

تنها راه برای اسرائیل پایان جنگ غزه است

«ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر در این زمینه اعلام کرد: راه رسیدن به آرامش برای اسرائیل، در انتظار شرم آوری که ما اکنون در آن زندگی می‌کنیم نیست؛ بلکه این امر با انجام اقدامی شجاعانه و قطعی برای توقف جنگ در غزه محقق می‌شود.

وی افزود: توقف جنگ غزه اتفاقی است که باید ماه‌ها قبل رخ می‌داد که اینطور نشد، اما این اتفاق باید در زمان کنونی بیفتد.

اسرائیل 10 ماه در میان یک جنگ فرسایشی مانده است

«رونن مانلس» سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود در این زمینه گفت: حماس ضعیف‌ترین دشمن اسرائیل در منطقه است، اما با این وجود 10 ماه است که جلوی اسرائیل ایستاده و آن را در یک جنگ فرسایشی گرفتار کرده است.

وی افزود که 10 ماه است اسرائیلی‌ها منتظر مانده‌اند و همچنان می‌پرسند که قرار است چه اتفاقی بیفتد. هیچکس پاسخ آنها را نمی‌دهد، نه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و نه یوآو گالانت، وزیر جنگ.

این مقام نظامی سابق صهیونیست، با ابراز نگرانی درباره نحوه مدیریت امور به ویژه در شرایطی که ارتش اسرائیل در هفت جبهه می‌جنگد، تاکید کرد: به نظر می‌رسد که نتانیاهو احساس می‌کند این مسائل به او مربوط نیست.

«اسرائیل زیو» رئیس سابق شعبه عملیات ارتش اسرائیل هم در همین زمینه اظهار داشت: آیا اسرائیل واقعاً نمی‌خواهد اسرای خود را از غزه برگرداند و آیا در مقابل، آمادگی توافق آتش بس را دارد.

وی افزود: قطعاً آتش بس به نفع اسرائیل خواهد بود؛ زیرا می‌تواند به پایان جنگ در شمال هم منجر شود. شواهد نشان می‌دهد که نتانیاهو و اعضای کابینه او نمی‌خواهند جنگ را پایان دهند؛ زیرا به دنبال کسب دستاوردهای شخصی و تقویت جایگاه حزب خودشان هستند و به اسرائیلی‌ها فکر نمی‌کنند.

«سلیمان مسوده» خبرنگار سیاسی شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: روز پنجشنبه گذشته جلسه طولانی از سوی کابینه برگزار شد و اعضای تیم مذاکره کننده مربوط به توافق تبادل اسرا در آن حضور نداشتند. سه منبع آگاه از فضای این جلسه اعلام کردند که هیچ اشاره‌ای به مسئله اسرا در آن نشد.

نتانیاهو با ترورهای حساب نشده اسرائیل را در وحشت و انتظار قرار داد

«دان هارئیل» معاون پیشین رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوبه خود در این راستا گفت: من انتظار داشتم اسرائیل یک راهبرد مناسب داشته باشد که در آن عملیات‌های ترور، ضمن گام‌های آخر قرار می‌گیرد. ترور یک شخصیت بلندپایه فلسطینی مانند «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که مذاکرات مربوط به تبادل اسرا را مدیریت می‌کرد، آن هم در شرایطی که اسرائیل گام‌های بعدی را تعیین نکرده بود، نشان می‌دهد که کابینه نتانیاهو فاقد هرگونه استراتژی بوده و با این اقدام حساب نشده، اسرائیل را در وضعیت ترس و انتظار نگه داشته است.

«نیر دووری» خبرنگار امور نظامی در شبکه 12 رژیم صهیونیستی در این خصوص تاکید کرد: احتمالاً حمله حزب الله به زودی انجام خواهد شد و این وضعیت ایجاب می‌کند که اسرائیل یک اقدام راهبردی اتخاذ کند، نه شتابزده و احساسی. مشکل اصلی اسرائیل این است که هیچکس قادر به تعیین دقیق خواسته‌ها و اهداف آن نیست.

این کارشناس صهیونیست هشدار داد که هرگونه ورود اسرائیل به جنگ گسترده در شمال، یک اشتباه بزرگ است و ضربه بزرگی به اسرائیل وارد می‌کند.

انتظار و ترس اسرائیلی‌ها بخشی از پاسخ ایران و حزب‌الله است

«حزی سمانتوف» تحلیلگر امور فلسطین در شبکه 13 رژیم صهیونیستی در این زمینه اظهار داشت: تصمیم گیرنده واقعی در مورد پاسخ ایران به اسرائیل، رهبر ایران است و اوست که تصمیم می‌گیرد حمله به چه شکلی انجام شود و باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

این تحلیلگر صهیونیست تصریح کرد: این وضعیت انتظار و ترسی که بر اسرائیلی‌ها حاکم شده، کاملاً در راستای اهداف ایران و حزب الله بوده و در واقع بخشی از پاسخ آنهاست.

«کارملا مناشه» خبرنگار امور نظامی در شبکه 11 رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود گفت: حمله‌ای که ایران و حزب‌الله انجام خواهند داد متفاوت از حملات قبلی آنها خواهد بود و مطمئناً خسارات زیادی به اسرائیل وارد می‌کند.

«گیلی کوهن» خبرنگار امور سیاسی این شبکه صهیونیستی هم گزارش داد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که (سید) حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به شدت تصمیم به انتقام گرفته است. این گمانه زنی‌ها میان اسرائیلی‌ها وجود دارد که پایگاه وزارت جنگ و سایر پایگاه‌های اطلاعاتی در مناطق مرکزی، ضمن بانک اهداف حزب الله قرار دارند و مورد هدف قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ