یزیدیانِ زمان مخالف راهپیمایی اربعین هستند

اقتصاد ایران: اهواز _ امام جمعه اندیمشک گفت: یزیدیان زمان در طول تاریخ با بهانه‌های مختلف سعی کرده‌اند مراسم‌هایی مانند پیاده‌روی اربعین را خاموش کنند.

حجت‌الاسلام سید کمال موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سراسر جهان با ملیت‌ها، قومیت‌ها و گویش‌های گوناگون و متفاوت و متنوع و دل و روحی متحد از عشق سرشار به حضرت سید الشهدا (ع) روانه کربلا می‌شوند و بزرگترین همایش معنوی، عشق و دلدادگی را به آن حضرت که خود دلداده خدا بود و برای نجات خلق قربانی شد رقم می‌زنند؛ این آتش فشانی است که با هیچ آتش نشانی خاموش نخواهد شد.

امام جمعه اندیشمک در اشاره‌ای به سخنان حضرت زینب (س) در مجلس یزید گفت: ایشان فرمودند «ای یزید تلاش و سعیت را انجام بده، به خدا قسم نام و یاد ما را نابود نخواهی کرد»؛ این را حضرت زینب طبق اعتقاد به سنت‌های الهی و قواعد ساری و حاکم بر عالم فرمودند که خداوند فرمود «اگر کسانی اهل ایمان و عمل صالح باشند، محبتشان را در آینده و حتماً در قلب انسان‌های مؤمن قرار خواهم داد».

وی، اربعین را نشانه شیعیان مؤمن و شیعیان واقعی دانست و عنوان کرد: این حرکت آثار فردی، اجتماعی و سیاسی فراوان دارد؛ آثار فردی شست و شوی جان و صفای دل و تقویت ایمان است؛ آثار اجتماعی، جامعه متشکل از افراد و آحاد جامعه‌ای است که مانند دریایی متشکل از قطرات شیرین می‌شود که حال آن دریایی شیرین خواهد شد؛ اگر افراد جامعه صالح و سالم شوند، ما را به سمت مدینه فاصله و جامعه ایمانی و اعتقادی سوق می‌دهند و چنین جامعه‌ای رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام موسوی درباره آثار سیاسی پیاده‌روی اربعین گفت: از دیرباز دشمنان دین و مکتب اسلام، مخالف با اشک و عزا و عزاداری بوده و هستند؛ یا با اجبار مانند بعضی از شاهان مانند دوران رضاخان یا دوران پهلوی از برگزاری چنین مراسم‌هایی جلوگیری می‌کردند و یا با تشکیک و شبهه افکنی، مانند اینکه جامعه شما افسرده می‌شود یا چرا هزینه‌های وقتی و پولی را در این مسیر خرج می‌کنید؟ سعی می‌کنند آن را خاموش کنند.

امام جمعه اندیشمک تصریح کرد: این‌ها می‌دانند اگر جامعه‌ای حسینی شد، با یزیدیان زمان کنار نخواهد آمد؛ همانطور که امام زمان (عج) فرمود «رهروان راه من مانند من با یزیدیان عصر خویش برخورد خواهند کرد و شعارشان هیهات من ذله خواهد شد». آن طور که انقلاب اسلامی، شعاعی از خورشید حسین بن علی (ع) بود و امام خمینی (ره) فرمود «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ