تحلیل غرب از وضعیت اسرائیل:انتظار مرگ سخت‌تر از خودِ مرگ

اقتصاد ایران: رسانه‌های غربی با اشاره به اینکه هیچکس نمی‌تواند بفهمد زمان و نوع پاسخ ایران و حزب‌الله به صهیونیست‌ها چگونه خواهد بود تاکید کردند اسرائیل اکنون درگیر یک جنگ روانی بزرگ بوده و انتظار مرگ بسیار سخت‌تر از خودِ مرگ است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، علاوه بر رسانه‌های صهیونیستی، رسانه‌های غربی هم از حدود دو هفته گذشته در حال تحلیل پاسخ ایران و حزب الله به جنایت‌های تروریستی رژیم صهیونیستی هستند و به اتفاق آرا، معتقدند که گذشته از زمان و ابعاد این پاسخ، قبل از هر چیزی یک جنگ روانی بزرگ علیه اسرائیلی‌ها به راه افتاده و ایران و حزب الله عامدانه درباره زمان و نحوه پاسخ خود به اسرائیل سکوت کرده‌اند تا خواب و آرامش را از آن بگیرند.

اسرائیل سردرگم شده است

در این زمینه روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اسرائیل برای اولین بار بعد از مشاهده آمادگی بالای ایران و حزب الله برای حمله گسترده، سطح آماده باش نظامی خود را به حداکثر رسانده است.

این رسانه آمریکایی افزود: اسرائیل نمی‌داند که آیا حملات ایران و حزب الله قریبا الوقوع هستند یا نه، اما در هر صورت محتاطانه عمل می‌کند. در این میان آمریکا شروع به فرستادن ناوهای هواپیمابر خود به منطقه کرده و مشخص نیست که تا چه زمانی می‌خواهد این ناوها را در منطقه نگه دارد؛ ضمن اینکه رسیدن آنها به منطقه حدود دو هفته طول می‌کشد.

وال استریت ژورنال تصریح کرد: ایران همچنین دیپلمات‌های خارجی را هم در وضعیت سردرگمی نگه داشته و آنها هم نمی‌توانند بفهمند که زمان و نوع پاسخ ایران، چگونه خواهد بود و بسیار نگرانند که کار به یک درگیری گسترده بکشد.

انتظار مرگ از خود مرگ سخت‌تر است

از طرف دیگر روزنامه فایننشنال تایمز در مقاله‌ای به همین منظور اعلام کرد: تقریباً هر روز اسرائیل شاهد یک تهدید جدی از سوی یک مقام ارشد سیاسی یا نظامی در ایران است و سپاه پاسداران ایران از آموزش‌های نظامی جدید خود خبر می‌دهد. اما با این وجود هنوز مشخص نیست که زمان و نوع پاسخ ایران به اسرائیل چگونه خواهد بود.

این رسانه انگلیسی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: وضعیتی که اکنون اسرائیل دارد، دقیقاً همان چیزی است که ایران می‌خواهد. حمله ایران ممکن است امشب رخ دهد، یا فردا شب یا در زمان‌های دیگر و واقعیت آن است که انتظار مرگ از خود مرگ سخت‌تر است.

فایننشنال تایمز افزود: ایران یک کمپین بزرگ جنگ روانی علیه اسرائیل به راه انداخته تا ظرفیت نظامی امنیتی و لوجستیکی اسرائیل را در لبه پرتگاه نگه دارد و هرگونه احساس آرامش را از اسرائیلی‌ها بگیرد.

شبکه بی بی سی انگلیس نیز به نقل از یک مسئول نظامی آمریکایی اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در منطقه پیش بینی می‌کردند حمله انتقام جویانه ایران و حزب الله روز شنبه انجام شود.

این شبکه افزود: به نظر می‌رسد هیچکس نمی‌داند حمله ایران و حزب‌الله چه زمانی خواهد بود و هیچ نشانه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

از سوی دیگر، «شاشانک جوشی» سردبیر امور نظامی در مجله اکونومیست انگلیس در مقاله‌ای درباره پاسخ ایران و حزب الله به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بخشی از هدف ایران، ایجاد وضعیت تنش روانی میان اسرائیلی‌ها بوده و اسرائیل در این زمینه با معضل بزرگی مواجه است.

وی با اشاره به بلاتکلیفی صهیونیست‌ها افزود: وضعیت اکنون به گونه‌ای است که اسرائیل اگر خیلی زود زنگ خطر را به صدا در بیاورد، خطر تشدید ارعاب روانی، جامعه اسرائیلی را تهدید می‌کند و ممکن است ایران برنامه‌های خود را به تاخیر اندازد تا تاثیر آن را دو برابر کند. همچنین اگر اسرائیل در به صدا درآوردن زنگ خطر تاخیر کند، ممکن است حمله ایران زود انجام شود و به این ترتیب خساراتی که اسرائیل متحمل می‌شود، بسیار بیشتر گردد.

پیش از این «کوبی ماروم» کارشناس امور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد: اسرائیلی‌ها در یک دوره انتظار اعصاب خردکن و پرتنش به سر می‌برند و این بخشی از استراتژی فرسایشی است که ایران علیه اسرائیل پیش می‌برد.

همچنین «رون بن یشای» تحلیلگر و خبرنگار صهیونیست در روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در این زمینه اعلام کرد: دوره انتظار برای پاسخ ایران و حزب الله برای اسرائیل ویرانگر و ناامید کننده بوده و اسرائیلی‌ها را در معرض آسیب‌های روحی، روانی و اقتصادی زیادی قرار داده است.

در همین راستا «اسرائیل زیو» فرمانده سابق شعبه عملیاتی ارتش رژیم اشغالگر و ژنرال ذخیره در این ارتش، طی سخنانی اعلام کرد: اسرائیل در سایه انتظار برای پاسخ ایران، روزهای بسیار پرتنشی را می‌گذراند.

این فرمانده ارشد سابق ارتش صهیونیستی درباره تنش‌های این رژیم پیش از پاسخ ایران تاکید کرد: در این میان ایران امتیازات زیادی به دست آورده و توانسته کشورهای جهان را به اینجا بیاورد و این دلیلی بر قدرت ایران است. همین که تهران توانسته اسرائیل را در وضعیت انتظار و ترس نگه دارد، یک پیروزی برای آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ