۴۰ گروه مطالبه‌گر در اصفهان فعالیت می‌کنند

اقتصاد ایران: اصفهان- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان از فعالیت ۴۰ گروه مردمی مطالبه‌گر در این خطه خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محسن مظاهری ظهر سه‌شنبه در جلسه مشترک شورای عالی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و شهردار اصفهان اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد انقلابی است که اولویت فعالیت خود را در حوزه نظارت بر اجرای قوانین مصوب مجلس و همچنین شرع مقدس اسلام در جامعه اسلامی می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف زیر نظر ائمه جمعه و در زمینه فرهنگسازی در جامعه فعالیت می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به معروفات اشاره کرد و گفت: تمامی قوانین و مسائل شرع مقدس اسلامی معروفات تلقی می‌شود و رسالت ستاد امر به معروف فرهنگسازی امر به معروف و نهی از منکر، مطالبه انجام معروفات و جلوگیر از منکرات در سطح جامعه و حتی در دستگاه‌های حاکمیتی و همچنین نظارت عمومی بر اجرای قوانین و آموزش عمومی آحاد مردم جهت ارتقا سطح بینش آنها است.

حجت الاسلام مظاهری افزود: تنها مجموعه‌ای که طبق قانون می‌تواند گروه‌های مطالبه گر را ساماندهی و و برای آنها مجوز صادر کند و همچنین مطالبات مردم را در غالب مطالبه گری از رده‌های حاکمیتی پیگیری کند ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به نیروهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: عِده و عُده ستاد امربه معروف ونهی از منکر نیروهای مردمی و گروه‌هایی هستند که از طریق ستاد ساماندهی می‌شوند و در میدان در زمینه‌های مطالبه گری و فرهنگی فعالیت می‌کنند که وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از این گروهای مردمی است.

حجت الاسلام مظاهری به فعالیت‌های مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: بزرگترین مجموعه مردم نهادی که در سطح کشور در راستای فرهنگسازی امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری فعالیت می‌کند نهاد مردمی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر است.

به گفته وی، این نهاد دارای ساختار و مجوزی رسمی بوده و این مجمع هم در حوزه اجرایی و هم در حوزه مطالبه گری نسبت به گروهای دیگر بسیار فعال و عملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان یکی از موفق ترین نهادهای مردمی است که با دغدغه مندی نسبت به معضلات و آسیب‌های جامعه مطالبه گری و فعالیت می‌کند و می‌توانم بگویم یکی از بازوان فعال ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به حدود ۴۰ گروه مطالبه گر در سطح استان اصفهان اشاره و گفت: این گروه‌های مردمی در حوزه مطالبه گری در موضوعات مختلف ثبت شده و در حال گرفتن مجوز برای فعالیت خود هستند.

حجت الاسلام مظاهری به فعالیت‌های ستاد امر به معروف اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و در حال حاضر در پایانه‌های مسافربری، فرودگاه، ایستگاه قطار و پلیس راه‌ها در ورودی شهر اصفهان نیروهای ستاد امر به معروف هدایت مسافران و همچنین تذکرات لازم بر رعایت شئونات اسلامی را انجام می‌دهند.

وی به همکاری ستاد امر به معروف و شهرداری اصفهان اشاره. اظهار داشت: تعامل و همکاری‌های بسیار خوبی بین شهرداری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که در بین تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌ها، دستگاهی که بیشتر از همه در حوزه ترویج معروفات دغدغه مند، تلاش و مجاهدت کرده، شهرداری اصفهان است.

وی اضافه کرد: با همکاری شهرداری بیش از ۱۰۰ نفر نیروی آموزش دیده در مناطق مختلف شهر از جمله مجموعه‌های تفرجگاهی در حوزه ترویج معروفات و دعوت بخیر تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام مظاهری گفت: بیش از ۱۵ گروه فعال فرهنگی در سطح شهر در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف حضور و فعالیت می‌کنند که این گروه‌ها مورد توجه و حمایت شهرداری قرار گرفته اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ