مزاج می‌تواند باعث تغییر عملکرد هورمون تیروئید شود

اقتصاد ایران: یک متخصص تغذیه با بیان این مهم که مزاج هر فرد به ژنتیک و فعالیت های بدنی او بستگی دارد، گفت: مزاج می تواند در طولانی مدت در برخی از واکنش های بدنی و فعالیت ها موثر باشد به عنوان مثال افرادی که مزاج سرد و خشک دارند، دچار چاقی و اضافه وزن می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدباقر ملجایی دبیر اجرایی اولین سمینار مزاج شناسی و طب سنتی با اشاره به برگزاری این رویداد در تاریخ ۸ شهریورماه در تهران اظهار داشت: باید بدانیم طب سنتی نشات گرفته از دانش و تجربیات گذشتگان است که باید از آن در مسیر درست و نیازسنجی براساس علم روز دنیا، استفاده شود. امروزه متاسفانه شاهد هستیم در برخی از زمینه ها افرادی حضور دارند که دانش کافی ندارند و با اهداف خاصی در امور پزشکی و سلامت افراد دخالت می کنند.

وی گفت: هدف از برگزاری این رویداد آن است که بتوانیم با زبان ساده از مباحث و مطالبی که از گذشتگان به ما رسیده است بهره ببریم. قطعا دانستن مباحث ساده و کاربردی برای پیشگیری از بیماری، رعایت بهداشت فردی، درمان عفونت های سبک می تواند کمک کننده باشد. صد البته که طب سنتی نمی تواند به تنهایی بیماری های سخت الاعلاج را درمان کند اما می تواند در کاهش عوارض و علائم بیماری ها موثر باشد.

این متخصص تغذیه با تاکید بر این مهم که مزاج براساس طبیعت افراد به ۴ دسته تقسیم می شود، عنوان کرد: مزاج براساس فعالیت های بدنی افراد می تواند متفاوت باشد، در فیزیولوژی افراد ۴ نوع مزاج وجود دارد که شامل سرد و خشک، سرد و تر، گرم و خشک، گرم و تر می شود.

وی ادامه داد: مزاج هر فرد به ژنتیک و فعالیت های بدنی او بستگی دارد. بسیاری از هورمون ها نیز می توانند باعث تغییر مزاج شوند به عنوان مثال یکی از این هورمون ها، هورمون تیروئید است مزاج می تواند باعث تغییر عملکرد هورمون تیروئید شود.این محقق علوم پزشکی تصریح کرد: مزاج می تواند در طولانی مدت در برخی از واکنش های بدنی و فعالیت ها موثر باشد به عنوان مثال افرادی که مزاج سرد و خشک دارند، دچار چاقی و اضافه وزن می شوند، همچنین مزاج می تواند در روند پیری، در سبک زندگی و ابتلا به بیماری ها نقش موثری داشته باشد و باید بتوان این رفتارها را شناخت و درمان کرد.

سمینار مزاج شناسی و طب سنتی به همت مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی سفیران دانش و سلامت، دانشگاه آزاد اسلامی تهران و پژوهشکده پیشگامان سلامت و با حضور متخصصین طب سنتی، اساتید دانشگاهی و افراد دانشمند این طب و با هدف بهبود سلامت جامعه، پیشگیری از بیماری و ارتقای دانش افراد ، در روز ۸ شهریورماه در تهران برگزار می شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ