وزارت راه:طرح بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان تک‌بعدی است

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت: طرحی که به عنوان طرح پیشنهادی بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران مجلس مطرح شده، تک بعدی است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داوود دانشگر مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: طرحی که به عنوان طرح پیشنهادی بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران مجلس مطرح شده و در حال پیگیری است از جامعیت مدنظر ذی‌نفعان صنعت ساختمان، دستگاه‌های دولتی، اصناف و تشکل‌های حرفه‌ای برخوردار نیست.

وی افزود: این طرح به صورت تک‌بعدی پیش رفته و قبل‌تر نیز مورد مخالفت کمیسیون دولت قرار گرفته بود.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در تشریح مبنای مخالفت با طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توضیح داد: عدم جامعیت و تضعیف ساختار حاکمیتی دستگاه‌های نظارتی و تداخل وظایف و مشکلات حقوقی از جمله مصادیق مخالفت‌ها با اصلاحاتی است که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اعمال شده است که هنوز نهایی و مصوب نشده است.

دانشگر تصریح کرد: ضرورت دارد تا در این بازنگری و اصلاح، نقش کنترل ساختمان و اصناف تقویت و تعیین تکلیف شود و ساختار اصلی بر اساس بهبود ساختار مدیریت و نظارت باشد تا در نهایت منجر به ارتقای کیفیت صنعت ساختمان شود.

وی ادامه داد: به همین منظور، کمیته‌ای فنی شامل نمایندگان و افراد صاحب‌نظر هم در موضوع اجرای قانون، هم در بخش علمی و مطالعات تطبیقی و آسیب شناسی تشکیل شد که در این کمیته، نمایندگان دستگاه‌های نظارتی نیز حضور دارند. مقرر شده است ضمن اعلام نظر اعضای جلسه به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، جمع بندی موارد بررسی شده به شکل لایحه نیز به دولت تقدیم شود تا بتواند تغییر و تحول اساسی در صنعت ساختمانی ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ