عارف: دانشگاه‌های ما باید به نسل چهارم ارتقا پیدا کنند

اقتصاد ایران: معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ما باید به دانشگاه‌های نسل چهارم ارتقا پیدا کنند، گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها را باید برای تحول آفرینی وارد این چرخه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا عارف صبح پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آئین تکریم و معارفه معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اظهار داشت: ما دیپلماسی علمی داشتیم و نگاه ما این بوده که این دیپلماسی بر دیپلماسی سیاسی ارجح است. واقعیت این است که در فناوری کلاسیک سی سال از دنیا عقب هستیم و نمی‌توانیم به آنها برسیم‌.

وی عنوان کرد: ما در فناوری‌های پیشرفته که با دنیا فاصله نداریم، باید به سمت پیشتازی برویم و در برخی از آنها هم برتر هستیم. ما در تلطیف روابط سیاسی می‌توانیم دیپلماسی علمی را دنبال کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ما باید به دانشگاه‌های نسل چهارم ارتقا پیدا کنند، گفت: باید تعدادی از دانشگاه‌ها را باید برای تحول آفرینی وارد این چرخه کنیم. در سال‌های گذشته به دلیل محافظه کاری وزرا اموری به معاونت علمی واگذار شده که کار دستگاه‌های اجرایی بوده و باید اصلاح و بازگردانده شوند.

عارف خاطرنشان کرد: ما باید کارهایی انجام دهیم که دیگران به این دلیل که صلاحیت سازمانی ندارند نمی‌توانند آن را انجام دهند. داوطلبانه بدون ورود ما لطفاً خودتان بررسی کنید و امور قابل واگذاری را برگردانید. کار این معاونت حل مشکلات باشد و ببینید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی چه مشکلی دارند.

وی اضافه کرد: خواهش ما از دکتر افشین این است که گزارشی از اقدامات مهم ارائه دهند و بگویند ما با چه ساز و کاری باید پیش برویم. ما باید پیشتاز باشیم و اینکه این امر با چه ساز و کاری محقق می‌شود را باید پیدا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: خواهش من این است در خصوص اقدامات بنیاد نخبگان بازنگری صورت گیرد و روی گسترش آن برنامه‌ریزی شود. کار بنیاد کشف استعداد است و استعداد صرفاً علمی نیست و باید کشف شود و افراد را در مسیری که باید هدایت کرد.

عارف خاطرنشان کرد: در مورد پارک‌های فناوری راهکار دولت این است که در بخش خصوصی توسعه پیدا کند. نکته قابل بیان این است که باید شاخصی بیان شده و سهم معاونت در آن مشخص شود. دنبال عدد سازی نباشید. آقای دکتر دهقانی گزارش خوبی دادند و گزارش اخلاق مدارانه ای ارائه شد که قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: در خصوص عدم مشارکت بانوان در مدیریت کلان باید مورد بازنگری قرار گیرد. در جوان‌گرایی مشکلی نداریم اما اگر می‌خواهیم مدیریت حکمرانی عادلانه داشته باشیم باید سهم زنان را در آن در نظر بگیریم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: نگاه من به جوان‌گرایی این است که حضور یک جوان در وزارتخانه جوان سوزی می‌کند به این دلیل که ما توانمندسازی نکرده‌ایم. راهبرد ما باید این باشد که در پایان این دوره چند صد نفر جوان با تجربه توانمند را تحویل کشور و دولت بعد بدهیم. بنیاد نخبگان در این امر پیش قدم شود و بگوید چه ساز و کاری باید اتخاذ شود.

ادامه دارد…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ