وحشت از۷ اکتبر جدید؛۷ اقدام شتابزده اسرائیل از ترس ایران

اقتصاد ایران: صهیونیست‌ها که با اقدامات احمقانه و محاسبات غلط، خودشان را در معرض یک خطر جدی و واقعی موجودیتی قرار داده‌اند، از ترس پاسخ ایران و حزب‌الله، با دستپاچگی در حال انجام چندین اقدام برای مقابله با این وضعیت هستند که هیچ یک کارساز نبوده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، احساس عدم اطمینان و ناامنی، یک احساس ثابت در میان صهیونیست‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی از سال 2000 تاکنون است و این احساس به ویژه بعد از شکست خفت بار رژیم اشغالگر در برابر مقاومت لبنان در جنگ جولای 2006 بسیار تقویت شد.

هراس صهیونیست‌ها از تکرار طوفان الاقصی در شمال

بر همین اساس صهیونیست‌ها همواره در همه ارزیابی‌های سیاسی، امنیتی و نظامی خود، خطر بزرگ حزب الله در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی را در نظر می‌گرفتند. بعد از عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر 2023 که یک عملیات کاملاً غافلگیر کننده از سوی مقاومت فلسطین بود، سران موسسات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت درباره احتمال تکرار چنین عملیاتی در جبهه شمالی توسط حزب الله لبنان هشدار داده و اعلام کردند که اسرائیل باید خودش را برای چنین وضعیتی آماده کند.

در این دوره، احساس ناامنی و عدم اطمینان صهیونیست‌ها بیش از پیش افزایش یافت و از روز دوم نبرد طوفان الاقصی که حزب الله رسماً برای حمایت از مردم و مقاومت غزه به آن پیوست، گزارش‌های متعددی توسط مراکز امنیتی اسرائیل درباره سناریوی ترسناک طوفان الاقصی در شمال منتشر شده است.

بعد از آغاز جنگ غزه، اختلاف نظر زیادی میان مقامات صهیونیست درباره حمله به لبنان وجود داشت و همچنین آمریکا رسماً به اسرائیل درباره هرگونه ماجراجویی ضد لبنان که پیامدهای فاجعه باری خواهد داشت، هشدار داد.

در ماه‌های ابتدایی نبرد طوفان الاقصی و در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم همچنان به لاف‌زنی‌های خود درباره حمله به لبنان و تهدیدات تکراری در این زمینه ادامه می‌دادند، اغلب مقامات نظامی این رژیم معتقد بودند که حمله به لبنان، یک اشتباه استراتژیک بزرگ است؛ زیرا موجب وحدت عمیق همه جبهه‌های حامی فلسطین با یکدیگر ضد اسرائیل می‌شود.

بر همین اساس، مقامات صهیونیست دیگر حمله گسترده به لبنان را به شکل جدی مطرح نکردند و تلاش‌های نتانیاهو برای کشاندن آمریکا به چنین جنگی هم فایده نداشت. البته بزرگترین علتی که مانع هرگونه اقدام نظامی گسترده رژیم صهیونیستی علیه لبنان می‌شد، هراس این رژیم از عواقب چنین جنگی بود؛ زیرا خود مقامات اسرائیلی بارها اعتراف کرده‌اند که حزب الله با وجود عملیات‌های مرگباری که طی 10 ماه گذشته علیه اسرائیل انجام داده، اما هنوز قدرت واقعی خود را نشان نداده و ارتش اسرائیل که در مقابله با نیروهای غزه درمانده شده، قطعاً در برابر حزب الله دچار یک فاجعه خواهد شد.

بر همین اساس شخص نتانیاهو به جای اینکه به شکل جدی به حمله علیه لبنان فکر کند، عمده تمرکز خود را معطوف به این مسئله کرد که چگونه از آبروریزی شکست 7 اکتبر فرار کند و جنگ فرسایشی غزه را در همین راستا ادامه داده و با وجود عدم دستیابی به هیچ گونه دستاورد نظامی و راهبردی، همچنان اصرار بر طولانی کردن جنگ دارد.

باتلاقی که اسرائیل با حماقت‌های تروریستی در آن افتاد

اما در مرحله کنونی که رژیم اشغالگر شاهد وحدت و هماهنگی بالا میان همه گروه‌های محور مقاومت از جمله ایران، به عنوان رهبر این محور است، صهیونیست‌ها در شرایطی قرار گرفته‌اند که احساس می‌کنند همه محاسباتشان به هم ریخته است. بنابراین بحث گسترش جنگ با لبنان که می‌تواند منجر به وقوع یک جنگ منطقه‌ای شود، بار دیگر روی میز محافل نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر قرار گرفت.

در شرایطی که صهیونیست‌ها شاهد وحدت بیش از پیش اعضای مختلف محور مقاومت هستند و حزب الله را یک تهدید موجودیتی بزرگ در جبهه شمالی می‌بینند، تصمیم گرفتند پا را از خطوط قرمز و قواعد درگیری فراتر بگذارند. ترور شهید فواد شکر، فرمانده نظامی ارشد حزب الله در بیروت و شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، دو اقدام احمقانه بزرگی بود که رژیم اشغالگر به امید نجات از وضعیت فرسایشی کنونی در جنگ غزه، مرتکب آن شد.

در شرایطی که اشغالگران تصور می‌کردند با انجام این دو عملیات تروریستی جنایتکارانه می‌توانند حامیان مقاومت فلسطین و در رأس آن حزب الله و ایران را از مواضع خود در حمایت از غزه منصرف کنند، اما این محاسبات، غلط از آب درآمد؛ به طوری که حامیان غزه نه تنها عقب نشینی نکردند، بلکه اسرائیل را در یک برزخ بزرگ وحشت و انتظار برای پاسخ به این جنایت‌های تروریستی قرار دادند.

بنابراین امروز اسرائیل با تهدیداتی مواجه است که جدی‌تر از هر زمانی بوده و صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است. همچنین لاف زنی‌های معمول نهادهای سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و پیام‌های اطمینان بخش ارتش این رژیم هم نتوانسته شهرک نشینان را آرام کند. همچنین در شرایطی که همه متحدان غربی رژیم صهیونیستی و آمریکا برای مقابله با پاسخ ایران و مقاومت به جنایت‌های تروریستی این رژیم آماده شده‌اند، ترس و وحشت شهرک نشینان از این پاسخ و ابعاد آن بیشتر می‌شود و بیش از قبل می‌ترسند.

7 اقدام شتابزده‌ صهیونیست‌ها از ترس پاسخ ایران و حزب‌الله

صهیونیست‌ها امروز در مرحله‌ای قرار دارند که خودشان را در پرتگاه یک جنگ گسترده می‌بینند. با توجه به اینکه همه صهیونیست‌ها از جمله سران نظامی و امنیتی اسرائیل کاملاً متقاعد شده‌اند که پاسخ ایران و حزب‌الله اجتناب ناپذیر است، ارتش این رژیم از دو هفته قبل از ترس حمله ایران و حزب الله اقداماتی انجام داده که بارزترین آنها 7 مورد است:

- ارتش رژیم صهیونیستی از چند روز قبل اعلام بسیج عمومی کرده؛ مشابه آنچه که بعد از عملیات طوفان الاقصی اتفاق افتاد و حتی بزرگتر از آن. در این زمینه ارتش رژیم صهیونیستی در همه بخش‌های خود اعلام آماده باش کرده و از بخش‌ها و یگان‌های مختلف خواسته تا برای مقابله با حمله بی سابقه آماده باشند.

این ارتش همچنین همه پادگان‌ها و مواضع نظامی واقع در شعاع شمال تل آویو از جمله مقر سرویس‌های امنیتی و جاسوسی و همچنین مراکز غیرنظامی که مسئول تامین خدمات لجستیکی برای ارتش هستند را تخلیه کرده و دستور داده، از تجمع نظامیان در هر موضع نظامی شناخته شده شدیداً خودداری شود و نیروها اقدام به استتار کنند.

- ارتش رژیم اشغالگر شروع به استقرار مجدد سکوهای گنبد آهنین و سایر سامانه‌های پدافند هوایی بر اساس نقشه جدید در مناطق مختلف کرده و بخش بزرگی از این سامانه‌ها، به نزدیکی مکان‌هایی که برای اسرائیل بسیار راهبردی و حیاتی هستند، منتقل شدند. این بدان معناست که شهرک نشینان باید بدانند مقامات آنها بیشتر نگران محافظت از مواضع نظامی و تجهیزات ارتش هستند و مراکز جمعیتی برای آنها در اولویت قرار ندارد.

- ارتش اسرائیل برای نیروی هوایی خود برنامه کاری متفاوتی را تدوین کرده و تعداد زیادی پهپاد شناسایی و تهاجمی به شکل شبانه روزی به فراز مناطق لبنان ارسال می‌کند. این پهپادها در تلاش برای جاسوسی از حزب الله و متحدان آن هستند تا شاید بتوانند اطلاعاتی درباره زمان و نوع پاسخ ایران و حزب الله به اسرائیل جمع آوری کنند.

- ارتش رژیم اشغالگر شروع به تجهیز جنگنده‌های نظامی و قرار دادن آنها در حالت آماده باش برای مقابله با هرگونه حمله ناگهانی و یا انجام اقدام پیشگیرانه، با هدف خنثی کردن حمله حزب الله کرده است. صهیونیست‌ها همچنین اقدام به هماهنگی مجدد با حامیان خود در منطقه کرده‌اند تا در صورت حمله ایران و حزب الله، جنگنده‌های اسرائیلی بتوانند به کشورهای حامی و سازش کار با این رژیم و یا فرودگاه‌های نظامی آنها فرار کنند.

- پنجمین اقدامی که ارتش رژیم صهیونیستی از ترس حمله ایران و حزب الله انجام داده، ایجاد بزرگترین وضعیت هشدار در کرانه باختری از ترس انجام هرگونه عملیات پیشرفته رزمندگان مقاومت فلسطین در این منطقه همزمان با حمله حزب‌الله یا ایران از خارج است.

صهیونیست‌ها همچنین در اطراف نوار غزه هم وضعیت هشدار و آماده باش اعلام کرده‌اند؛ چرا که می‌ترسند مقاومت فلسطین همزمان با حمله حزب الله از شمال اقدام به انجام عملیات‌های غافلگیر کننده از جبهه جنوبی علیه اسرائیل کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه، از شهرک نشینان در کرانه باختری خواسته تا اقدامات محتاطانه لازم از ترس حملات هماهنگ مقاومت همزمان با حمله ایران و حزب الله انجام دهند.

- اقدام ششم ارتش اشغالگر در این زمینه، ارتقای سطح هماهنگی میان سرویس‌های امنیتی و نظامی با پایگاه‌های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و نیروهای آلمانی در سراسر منطقه به ویژه در عربستان، اردن، سوریه، عراق و همچنین در قبرس، یونان، جنوب اروپا و آب‌های مدیترانه است و تبادل اطلاعات میان آنها ساعت به ساعت ادامه دارد.

- اما اقدام هفتمی که صهیونیست‌ها از ترس پاسخ ایران و حزب الله به شکل بی سر و صدا در حال انجام آن هستند، اجرای یک طرح اضطراری داخلی با هدف آمادگی برای روزهای جنگ یا مرحله نامحدودی از درگیری‌هاست. در این طرح، فرضیه بر آن است که پاسخ ایران و حزب الله به اسرائیل محدود به یک روز نخواهد بود و ممکن است منجر به گسترش درگیری‌ها شود.

اما کارشناسان امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که اجرای این طرح اضطراری در صورت گسترش جنگ، نمی‌تواند کارساز باشد و شواهد نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها اساساً برای چنین سناریوهایی آمادگی ندارند و این طرح تنها موجب سردرگمی بیشتر آنها می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ