گفتگوی ماسک و ترامپ با چاشنی اختلال فنی و هشدار اروپا

اقتصاد ایران: گفتگوی زنده ماسک و دونالد ترامپ حواشی زیادی از مشکلات فنی گرفته تا نامه هشدار آمیز اتحادیه اروپا را در برداشت. همچنین ماسک ادعا کرد دلیل اختلال فنی حمله DDoS بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، دیشب به وقت آمریکا (بامداد امروز) ایلان ماسک به طور زنده با دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا مصاحبه کرد که این پخش زنده قبل از آغاز گفتگو با اختلال روبرو شد.

در حالیکه هزاران کاربر ایکس سعی داشتند قبل از شروع گفتگو وارد «اسپیس» شوند، پلتفرم با اختلال روبرو شد. این رویداد قرار بود ساعت ۸ شب به وقت آمریکا انجام شود اما با وجودیکه ماسک اعلام کرده بود چندبار تست مقیاس بندی سیستم را قبل از گفتگو انجام داده اما پلتفرم دچار مشکل شد.

حدود ۲۰ دقیقه بعد از زمان از پیش تعیین شده برای انجام مصاحبه ماسک با تایید چالش های فنی گفت: به نظر می رسد یک حمله DDoS بزرگ به ایکس شده است.

او در این باره نوشت: مشغول دفع حمله هستیم. در بدترین حالت با تعداد کمتری شنونده گفتگو را برگزار و بعدا آن را پست می کنیم.

ماسک و ترامپ در نهایت در ساعت ۸:۴۱ دقیقه شب به وقت آمریکا (حدود ۴۰ دقیقه تاخیر) گفتگو را آغاز کردند و تعداد شنوندگان این اسپیس به سرعت فراتر از یک میلیون نفر رفت. پس از آن، گفتگو بدون هیچ اختلالی بیش از ۲ ساعت با یک میلیون و ۳۰۰ هزار شنونده انجام شد.

ماسک مصاحبه با ترامپ را به عنوان یک گفتگوی بدون برنامه ریزی و بدون محدودیت موضوعات تبلیغ کرده بود.

یکی از نکات جالب این گفتگو آن بود که پیش از این، دونالد ترامپ ران دی سانتیس فرماندار فلوریدا را برای برگزاری کمپین انتخاباتی با مصاحبه ای در ایکس (در مارس ۲۰۲۳) مسخره کرده بود. مصاحبه مذکور نیز با اختلالات فنی متعددی روبرو بود.

به نوشته آسوشیتدپرس، ترامپ که قبلا از پلتفرم ایکس منع شده بود، صبح دیروز به وقت آمریکا دوباره به آنجا برگشت و برای نخستین بار از ۲۰۲۱ میلادی تاکنون یک پست برای تبلیغ گفتگوش با ماسک را منتشر کرد.

این درحالی است که پیش از این ماسک و ترامپ رابطه پر تنشی داشتند اما در سال جاری میلادی و پس از آنکه ترامپ از سوءقصد جان سالم به در برد، مالک ایکس از او پشتیبانی کرد.

از دیگر حواشی این رویداد نامه تیری برتون کمیسیونر اتحادیه اروپا به ایلان ماسک پس از برگزاری اسپیس با حضور رییس جمهور سابق آمریکا در ایکس بود.

در این نامه آمده است: این نامه با توجه به رویدادهای اخیر در انگلیس و در خصوص پخش زنده گفتگویی میان شما و رییس جمهور سابق آمریکا در پلتفرم ایکس که برای تمام کاربران اروپایی قابل دسترسی است، نوشته شده است. من وظیفه دارم وظایفی که طبق قانون سرویس های دیجیتال برعهده شماست را یادآوری کند. این امر از یک سو به معنای حفاظت از آزادی بیان و اطلاعات از جمله آزادی رسانه و پلورالیسم است و از سوی دیگر باید اقداماتی برای کاهش محتوای مخرب در ارتباط با رویدادهای مشابه از جمله پخش زنده انجام شود. اگر این اقدامات انجام نشوند، احتمال دارد ریسک تاثیرات مخربی روی گفتمان مدنی و امنیت عمومی داشته باشد. با توجه به رویدادهای اخیر در خصوص نا آرامی های عمومی که در نتیجه ترویج محتوای نفرت پراکنی و خشونت و موارد خاصی از اخبار جعلی به وجود آمده اند، این امر اهمیت خاصی می یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ