عرضه نسخه صوتی «دوستی» در بازار نشر

اقتصاد ایران: کتاب صوتی «دوستی» نوشته لیدیا دِنوُرث توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب صوتی «دوستی» نوشته لیدیا دِنوُرث با ترجمه شادی حامدی آزاد به‌تازگی با گویندگی شیوا رخشانی، حورا عمادی و بهمن وخشور توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر و روانه بازار نشر شده است.

لیدیا دِنوُرث، روزنامه نگار علمی، در این پژوهش روشنگر، ما را با خود به جست وجوی بنیان‌های زیست شناختی، روان شناختی و تکاملی دوستی می‌برد. دنورث، که به قول منتقد کتاب نشریه‌ی نیویورک تایمز «راهنمایی متخصص است»، گذشته و آینده و زیست شناسی میدانی و علم عصب شناسی را به هم می بافد تا نشان بدهد که بدن و ذهن ما طراحی شده است تا در تمام مراحل زندگی مان دوستی را تجربه کنیم. او همچنین به فرآیندهایی می‌پردازد که طی آنها پیوندهای سالم اجتماعی شکل می‌گیرند و حفظ می‌شوند و نشان می‌دهد که در عصر رسانه‌های اجتماعی مجازی مفهوم دوستی چطور تغییر می‌کند. دوستی فراخوان پرطنینی است برای ما تا روابط مثبت را در مرکز زندگی مان قرار بدهیم.

لیدیا دِنوُرث پیش از این هم دو کتاب نوشته و یکی از نویسندگان همکار نشریه‌ی ساینتیفیک امریکن و نیز بلاگر وب سایت سایکولوژی تودی است.

کتاب «دوستی» که نسخه مکتوب آن توسط انتشارات گوشه منتشر شده، ضمن پرداختن به مفاهیم عمیق دوستی و چگونگی شکل‌گیری آن، روشنگر این نکته نیز هست که چطور تکامل و زیست‌شناسی کمک می‌کند دوست پیدا کنیم؟

در بخشی از این کتاب می‌شنویم:

وقتش رسیده که دوستی را به جلو صحنه بیاوریم. آن را آن طور که هست ببینیم. دوستی در حقیقت موضوع مرگ و زندگی است. ریشه در دی ان ای (DNA) ما دارد، در سیم کشی مغزمان. پیوندهای اجتماعی این قدرت را دارند که مسیر زندگی ما را تغییر بدهند؛ و این یعنی دوستی انتخاب ما یا موضوعی تجملی نیست، بلکه موضوعی ضروری است که وجودش برای موفقیت وکامیابی ما حیاتی است. حتی می‌توانیم آن را الگویی بدانیم که روابط دیگرمان را باید بر اساسش بسنجیم.

داستان زندگی اجتماعی ما پیشینهای دارد و حالا وقتش رسیده که آن داستان بازگو شود.

مدیریت تولید کتاب صوتی «دوستی» به عهده بهمن وخشور بوده و با مدت ۱۲ ساعت و ۴۷ دقیقه و قیمت ۱۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ