بیانیه حزب صدر اعظم آلمان در حمایت از استقرار تسلیحات آمریکا

اقتصاد ایران: با وجود انتقادهای فراوان رهبری حزب سوسیال دموکرات آلمان در قطعنامه‌ای از طرح استقرار تسلیحات آمریکا در خاک کشورشان حمایت کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، رهبری حزب سوسیال دموکرات آلمان هم با وجود همه انتقادها حمایت خود از استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در خاک این کشور را اعلام کرده است.

در قطعنامه‌ای از طرف هیئت رئیسه این حزب آمده است: به عنوان حزب سوسیال دموکرات ما مسئولیت اطمینان حاصل کردن از این مسئله را بر عهده می گیریم که هیچ کودکی که امروز در آلمان به دنیا می آید، دوباره جنگ را تجربه نکند. بر این اساس توافق بین دولت فدرال به رهبری حزب سوسیال دموکرات و دولت ایالات متحده که از سال 2026 به بعد، موشک‌های با برد بلندتر را در آلمان مستقر کند سنگ بنای مهمی برای این امر است.

در حاشیه نشست ناتو در ماه ژوئیه، کاخ سفید و دولت فدرال آلمان اعلام کردند که ایالات متحده آمریکا می خواهد دوباره از سال 2026 سیستم های تسلیحاتی را در آلمان مستقر کند که تا روسیه می رسد. موشک های کروز تاماهاوک، موشک های SM-6 و سلاح های مافوق صوت جدید در این بیانیه ذکر شد. اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان استدلال کرد که این سلاح ها به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند و هدف آن جلوگیری از جنگ است.

با این حال در ابتدا همه اعضای حزب سوسیال دموکرات آن را اینطور نمی دیدند. رولف موتسنیچ، رهبر فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در بوندستاگ، نسبت به خطر تشدید تنش نظامی در سایه اجرایی شدن این طرح هشدار داد. رالف اشتگنر، نماینده حزب سوسیال دموکرات در بوندستاگ، علیه ارتقاء تسلیحات بیشتر صحبت کرد. نوربرت والتر بورجانس، رهبر سابق حزب سوسیال دموکرات هم خواستار بحث در مورد این موضوع در داخل حزب و همچنین در بوندستاگ شد.

حالا در این تصمیم و بیانیه کمیته اجرایی حزب سوسیال دموکرات تاکید شده است که استقرار این تسلیحات یک تسلیح مجدد مقابله ای نیست، بلکه تقویت دفاع آلمان و توانایی ناتو و اتحادیه اروپا برای ایجاد اتحاد با سیستم های تسلیحاتی است که روسیه برای سال ها در اختیار داشته است. تسلیحات برنامه ریزی شده به کلاهک های معمولی مجهز شده و در تأسیسات نظامی موجود ایالات متحده در غرب آلمان مستقر خواهند شد. تسلیح هسته ای این سیستم ها برنامه ریزی نشده است.

لارس کلینگ بیل، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان هم چند روز پیش از طرح استقرار تسلیحات دوربرد آمریکایی در آلمان دفاع کرده بود. هم زمان البته وی توضیح داد که دولت فدرال آلمان باید بهتر در این باره توضیح دهد که این تسلیحات در مورد چه چیزی است.

اکنون در تصمیم کمیته اجرایی حزب صدر اعظم آلمان آمده است که این حزب در هفته‌ها و ماه‌های آینده فضایی را برای گفتگو با اعضا و شهروندان ایجاد خواهد کرد. بوندستاگ نیز پس از تعطیلات تابستانی پارلمان به طور جامع به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

"بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان هم این موضوع را با شکاف جدی توانمندی در اروپا توجیه کرد.

با این حال، انتقاداتی نیز وجود داشت که قبل از این تصمیم هیچ بحثی وجود نداشته و درباره خطرات اجرای این طرح هشدارهایی داده شده است.

وزیر دفاع آلمان همچنین اخیرا در سخنانی در ایالت هاوایی آمریکا ضمن رد همه انتقادها از توافق برلین با واشنگتن برای استقرار تسلیحات دوربرد در خاک کشورش این طرح را یک اقدام برای بازدارندگی واقعی در برابر روسیه دانسته است.

وزیر دارایی آلمان هم با وجود همه انتقادها به طرح استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در خاک آلمان از این طرح حمایت کرده و آن را کمک مهمی به بازدارندگی در برابر روسیه دانست.

به این ترتیب دولت فدرال آلمان اخیرا بار دیگر به ایالات متحده آمریکا اجازه داده است که موشک های دوربرد در آلمان مستقر کند. پیش از این اقدام مذاکرات طولانی انجام شد و انتقادات تندی به این اقدام به ویژه از سوی حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" و چپ صورت گرفت.

نتایج یک نظر سنجی اخیر هم نشان می دهد که حدود نیمی از شهروندان آلمانی استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در خاک کشورشان را منفی ارزیابی کرده و از تشدید تنش‌ها با روسیه در سایه اجرایی شدن این طرح هراسانند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ