توافق‌نامه چهارجانبه جهش تولید با انتشار اوراق هزار میلیاردی

اقتصاد ایران: در چهارمین روز رویداد فنامد یک توافق نامه چهارجانبه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و در راستای تحقق جهش تولید دانش بنیان به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین گام را در جهت انتشار اوراق برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برداشت و تفاهم‌نامه همکاری در راستای استفاده از ظرفیت صندوق‌های پژوهش و فناوری به منظور انتشار اوراق در بازار سرمایه میان صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه تهران، دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری فراز ایده نوآفرین تک و شرکت پتروپاریز سبز البرز به امضا رسید.

دکتر محمدمهدی فریدوند، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: این توافق‌نامه چهار جانبه، مسیری جدید برای فعال‌سازی ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان و ایفای نقش ضامن توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری گشوده است.

براساس این توافق‌نامه، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به عنوان ضامن، امکان انتشار اوراق به ارزش هزار میلیارد ریال برای یک شرکت دانش‌بنیان را فراهم خواهد کرد. این اقدام، علاوه بر حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان به توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد.

فریدوند با اشاره به چالش‌های پیش رو در این مسیر بر اهمیت همکاری با سایر بازیگران این حوزه از جمله سازمان بورس تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که این اقدام، آغازگر موج جدیدی از تامین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ