نوشیدنی هایی که باعث رشد سریع مو می شوند

اقتصاد ایران: آب آلوئه ورا سرشار از ویتامین‌های A، C و E است که فولیکول‌های مو را تغذیه کرده و رشد طبیعی آن را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انلی مای هلث، داشتن موهای بلند و زیبا برای خیلی ها یک رویا است و دستیابی به آن اغلب می تواند کاری دشوار به نظر برسد. در حالی که هیچ معجون جادویی وجود ندارد که بتواند فوراً موهای شما را متحول کند، ترکیب نوشیدنی‌های خاص در برنامه صبحگاهی شما می‌تواند به رشد موهای سالم در طول زمان کمک کند. این نوشیدنی ها نه تنها خوشمزه هستند، بلکه سرشار از مواد مغذی هستند که بدن شما را از درون تغذیه می کنند.


چای سبز

شروع روز با یک فنجان چای سبز می تواند برای موهای شما معجزه کند. یک مطالعه توسط موسسه ملی بهداشت نشان داد که چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است که به کاهش ریزش مو و تقویت رشد مو کمک می کند. همچنین حاوی ترکیباتی است که فعالیت DHT را مهار می کند، هورمونی که می تواند به ریزش مو منجر شود.

آب آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل خواص تسکین دهنده اش مشهور است، اما برای موهای شما نیز عالی است. WebMD می گوید آب آلوئه ورا سرشار از ویتامین های A، C و E است که فولیکول های مو را تغذیه می کند و باعث رشد سالم مو می شود. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین پوست سر تحریک شده کمک کند.

آب هویج

هویج نه تنها برای بینایی شما مفید است، بلکه برای موهای شما نیز مفید است. تحقیقات نشان می دهد که آنها سرشار از بتاکاروتن هستند که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A برای رشد همه سلول ها از جمله سلول های مو ضروری است. نوشیدن آب هویج به طور منظم می تواند به تقویت موهای شما و افزایش رشد آن کمک کند.

آب نارگیل

آب نارگیل نه تنها طراوت بخش است، بلکه به طرز باورنکردنی آبرسانی خاصی نیز دارد. کم آبی بدن می تواند به موهای خشک و شکننده منجر شود، بنابراین هیدراته ماندن، کلید حفظ سلامت مو است. آب نارگیل همچنین سرشار از پتاسیم است که به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می کند و باعث رشد مو می شود.

چای زنجبیلی

زنجبیل برای قرن ها به دلیل خواص دارویی آن از جمله توانایی آن در تقویت رشد مو مورد استفاده قرار گرفته است. طبق مطالعات، زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می کند که می تواند فولیکول های مو را تحریک کرده و رشد را تقویت کند. نوشیدن منظم چای زنجبیل می تواند به تقویت موهای شما و جلوگیری از شکستگی و خورد شدگی آن کمک کند.

اسموتی اسفناج

اسفناج سرشار از آهن است که برای رشد موی سالم ضروری است. آهن به حمل اکسیژن به فولیکول های مو کمک می کند و باعث رشد و جلوگیری از ریزش مو می شود. یک مشت اسفناج را با مقداری میوه و ماست مخلوط کنید تا یک اسموتی خوشمزه و مغذی داشته باشید که به سلامت موهای شما کمک می کند.

آب دانه کتان

مطالعات نشان می دهد که دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به تغذیه فولیکول های مو و رشد سالم مو کمک می کند. نوشیدن منظم آب بذر کتان می تواند به تقویت موهای شما و جلوگیری از خورد شدن آنها کمک کند. کافی است مقداری دانه کتان را یک شب در آب خیس کنید و برای بهترین نتیجه صبح آب آن را بنوشید.

در آخر

گنجاندن این نوشیدنی‌ها در برنامه صبحگاهی‌تان می‌تواند به رشد موهای سالم کمک کند و موهای زیبایی را به شما هدیه بدهد که همیشه آرزویش را داشتید. به یاد داشته باشید، در حالی که این نوشیدنی ها می توانند به بهبود سلامت موهای شما کمک کنند، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و مراقبت از بیرون با شستن و نرم کردن منظم موهایتان نیز مهم است. با کمی تلاش و دریافت مواد مغذی مناسب می توانید در کمترین زمان به موهای رویاهای خود برسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ