بیش از ۹۵ درصد مراکز درمانی روستایی هرمزگان دارای پزشک هستند

اقتصاد ایران: بندرعباس - رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به توسعه مراکز بهداشتی و درمان روستایی در استان هرمزگان گفت: بیش از ۹۵ درصد مراکز درمانی روستایی هرمزگان دارای پزشک هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی جاودان صبح سه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت اظهار کرد: سلامت جزو مسائل مهم کشور است و بدون وجود سلامتی بقیه امور نیز دچار چالش می‌شود.

وی با اشاره به وسعت و پراکندگی جمعیت در استان هرمزگان افزود: همواره تلاش کرده‌ایم خدمات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را در سطح استان گسترش دهیم و در همین راستا دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در شرق و غرب هرمزگان راه‌اندازی شود تا تعداد دانشکده‌های علوم پزشکی هرمزگان به ۹ دانشکده برسد.

جاودان بیان کرد: سال گذشته توانستیم جذب دانشجویان خارجی برای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان داشته باشیم و امسال تلاش داریم پردیس دانشگاه علوم پزشکی را برای جذب بیشتر دانشجویان فعال‌تر کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در هر حال حاضر بیش از ۹۵ درصد مراکز بهداشتی و درمانی مناطق روستایی هرمزگان دارای پزشک هستند که چالش حضور پزشک در مناطق روستایی را کمتر کرده است.

وی با اشاره به تقاضای بالای شبانه‌روزی کردن مراکز درمانی روستایی در استان هرمزگان ادامه داد: در صورتی که منابع تأمین شود در شبانه روزی کردن مراکز درمانی روستایی مشکلی ندارد اما این موضوع جزو اختیارات استانی نیست و برای آن باید در سطح وزارتخانه تصمیم گیری شود.

جاودان بیان کرد: شاخص مرگ و میر مادران باردار در استان هرمزگان کاهش پیدا کرده است و طرفی نرخ باروری استان نیز با رشد روبرو بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، کووید و حوادث و سوانح جاده‌ای سه عامل اصلی مرگ و میر در استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: در مجموع طی سال گذشته حدود ۲ هزار ۵۰۰ نفر نیرو جذب دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شده‌اند که نیمی از این تعداد به دلیل نبود کارشناسان غیر بومی مرتبط از خارج استان جذب شده‌اند.

جاودان ادامه داد: در راستای طرح جوانی جمعیت ۱۳ هزار نفر زوج نابارور در استان هرمزگان شناسایی و به مراکز تخصصی برای درمان معرفی شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ