۲۵ هزار نفر برای حضور در اربعین از استان سمنان نام نویسی کردند

اقتصاد ایران: سمنان - مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از نام نویسی ۲۵ هزار و ۴۱۸ نفر از سراسر استان برای حضور در اربعین سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری در جمع خبرنگاران همزمان با صبح سه شنبه به میزبانی حج و زیارت سمنان از نام نویسی ۲۵ هزار و ۴۱۸ نفر در سامانه اعزام زائران اربعین استان خبر داد.

وی با بیان اینکه شاهرود با هشت هزار و ۱۰۳ نفر بیشترین زائر استان سمنان را دارد، تاکید کرد: سمنان هفت هزار و ۵۵۸ زائر، دامغان چهار هزار و ۱۱۸ نفر و گرمسار یک هزار و ۵۶۵ نفر را به اربعین امسال اعزام می‌کند همچنین بیش از ۸۰ درصد از زائران استان سمنان مرز مهران را برای عبور و حضور در کشور عراق انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه کسانی که وجه را واریز کنند، مورد ثبت نام نهایی قرار خواهند گرفت، تاکید کرد: تقریباً دو سوم داوطلبان حضور در اربعین امسال از مرز مهران و مابفی از شلمچه، خسروی و مرز هوایی و چذابه و تمرچین و … سفر خود را ادامه خواهند داد.

چتری با بیان اینکه ۵۰ درصداز زائران اربعین حسینی استان سمنان با اتوبوس سفر خواهند کرد، گفت: خودروی شخصی بعد از اتوبوس بیشترین متقاضی را در بین زائران استان دارد و بعد از آن هواپیما، تاکسی و مینی بوس خواهد بود.

وی با بیان اینکه سه نوع بسته بیمه‌ای نیز در زمان نام نویسی اربعین وجود دارد که زائران باید یکی از انتخاب کنند، بسته‌های اول و سوم با ۹۰ درصد بیشترین استقبال را در بین زائران داشتند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه تعداد ثبت نام بر اساس تاریخ درخواستی نیز از سامانه قابل استحصال است، گفت: روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم مرداد ماه بیشترین میزان متقاضی را برای اعزام زائران استان سمنان به خود اختصاص داده است.

چتری همچنین گفت: روزهای پنجم و پانزدهم مرداد ماه سال جاری نیز با فراوانی حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در هر روز، بیشترین میزان واریز وجه توسط زائران استان سمنان در سامانه حج و زیارت برای سفر اربعین بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ