پوتین: پس از حمله به کورسک، مذاکره با اوکراین ممکن نیست

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور روسیه در نشستی امنیتی وظیفه اصلی وزارت دفاع را بیرون راندن کامل دشمن از خاک روسیه و مقابله با گروه‌های خرابکار باقی مانده اوکراینی خواند و گفت: پس از حمله به کورسک، صحبت از مذاکرات با مقامات کی‌یف امکان‌پذیر نیست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، عصر روز دوشنبه در جلسه‌ای که به بررسی وضعیت مناطق مرزی با اوکراین اختصاص داشت، خواستار آن شد که حفاظت مطمئن از مرزها، پس از آنکه ارتش اوکراین بطور کامل از خاک روسیه بیرون رانده شدند، تأمین شود. در این نشست ویژه با رئیس‌جمهور، وزرای کابینه دولت، اعضای شورای امنیت، رؤسای نهادهای نظامی، مقامات دفتر ریاست جمهوری و همچنین فرمانداران مناطق فدرال کورسک، بلگوراد و بریانسک حضور داشتند.

پوتین تأکید کرد که باید ارزیابی دقیقی از رویدادهای جاری در مناطق مرزی انجام شود، البته در حال حاضر، وظیفه اصلی که به ویژه در مقابل وزارت دفاع قرار دارد، بیرون راندن نیروهای مسلح اوکراین از خاک فدراسیون روسیه است.

پوتین درباره حفاظت از مرز با اوکراین

پوتین در این نشست تأکید کرد که ارزیابی از وضعیت جاری در مناطق مرزی باید حتماً انجام شود، اما در حال حاضر، تمرکز بر حل وظایف فوری است.
به گفته وی، وظیفه اصلی وزارت دفاع، بیرون راندن دشمن از خاک روسیه و تأمین پوشش مطمئن مرزهای دولتی با همکاری نیروهای مرزبانی است.
رئیس‌جمهور به سرویس امنیت فدرال و گارد ملی روسیه دستور داد تا وضعیت عملیات ضدتروریستی در منطقه کورسک برقرار کرده و به طور مؤثر با گروه‌های خرابکار باقی مانده اوکراینی مقابله کنند. او افزود که نهادهای غیرنظامی نیز باید در تأمین نیازهای ساختارهای امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

پوتین درباره مذاکرات با اوکراین

ولادیمیر پوتین در جریان این جلسه همچنین اعلام کرد که پس از حمله نیروهای مسلح اوکراین به منطقه کورسک، مشخص شد که چرا کی‌یف پیشنهادات مسکو و واسطه‌های بی‌طرف علاقمند به حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه را رد کرده است
به گفته وی، «دشمن با کمک اربابان غربی خود، تنها مجری اراده آنها است»، و غرب از دستان اوکراینی‌ها برای جنگ نیابتی با روسیه استفاده می‌کند.
رئیس‌جمهور روسیه احتمال داد که دشمن بدین ترتیب احتمالاً سعی در بهبود موقعیت‌ در مذاکرات آینده داشت، ولی نتوانست به این خواسته خود دست یابد.
وی همچنین این سؤال را مطرح کرد که چگونه می‌توان با کسانی که «بی‌هدف به افراد غیرنظامی، زیرساخت‌های غیرنظامی حمله می‌کنند یا تلاش می‌کنند تهدیدی برای تأسیسات انرژی هسته‌ای ایجاد کنند»، وارد مذاکره شد.

پوتین درباره پیشروی روسیه در خط تماس جبهه نبرد

در طول این جلسه عملیاتی، پوتین همچنین یادآور شد که آنچه در منطقه کورسک رخ داد، تأثیری بر روند درگیری‌ها در اوکراین نداشت و نیروهای مسلح روسیه در سراسر خط تماس نظامی همچنان در حال پیشروی هستند. رئیس‌جمهور تأکید کرد که سرعت عملیات تهاجمی نیروهای مسلح، کهنه‌سربازان و داوطلبان نه تنها کاهش نیافته بلکه 1.5 برابر افزایش یافته است.
با این حال، به گفته او، در روزهای اخیر تعداد افرادی که مایل به انعقاد قرارداد با وزارت دفاع روسیه هستند افزایش یافته است. پوتین تاکید کرد که دشمن اوکراینی پاسخ مناسبی به تجاوز به خاک روسیه دریافت خواهد کرد و اطمینان داد که تمامی اهداف تعیین شده برای عملیات ویژه محقق خواهند شد.

در این رابطه، نظامیان اوکراینی که روزنامه "نیویورک تایمز" با آنها صحبت کرده، نیز اعتراف کردند که حمله به منطقه کورسک روسیه نتوانست جلوی پیشروی نیروهای روسی در جهت گیری دونتسک را بگیرد.

آرتم جپکو، سخنگوی گردان پلیس ملی اوکراین که در جبهه دونتسک درگیر نبرد است، اشاره کرد که نظامیان این کشور  همچنان تحت فشار شدید نیروهای روسی پس از حمله به منطقه کورسک قرار دارند. وی گفت: «نیروهای ما هیچ‌گونه کاهش فشاری احساس نمی‌کنند.» همچنین، یوگنی استروکان، سرهنگ دوم و فرمانده گردان پهپادهای جنگی نیروهای دفاع سرزمینی، ادامه گلوله‌باران شدید نیروهای مسلح روسیه را مورد توجه قرار داده و گفت: «من هیچ کاهشی در شدت حملات روس‌ها احساس نمی‌کنم.»

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ