حمله موشکی و پهپادی روسیه علیه اوکراین/ ۳۰ پهپاد سرنگون شدند

اقتصاد ایران: نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که پدافند هوایی این کشور موفق شده ده‌ها پهپاد ارتش روسیه را رهگیری و منهدم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نیروی هوایی اوکراین با انشتار پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ارتش روسیه بامداد امروز سه‌شنبه با شلیک دو موشک بالستیک «اسکندر» و ۳۸ پهپاد به مناطق مختلف اوکراین حمله کرده است.

آن‌گونه که در بیانیه نیروی هوایی اوکراین ادعا شده پدافند هوایی این کشور موفق شده ۳۰ پهپاد را رهگیری و منهدم کند؛ اما هیچ اشاره‌ای به این نشده که سرنوشت بقیه پهپادها و موشک‌های بالستیک شلیک‌شده چه شده است.

این بیانیه درباره جزئیات این حمله جدید روسیه افزود: ساعت ۴.۲۰ بامداد آژیرهای هشدار حمله هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمد.

ساعاتی پیش «جان سالیوان» سفیر سابق آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» اعلام کرد که اوکراین با حمله به استان کورسکِ روسیه از «خطوط قرمز» عبور کرد و قطعاً ولادیمیر پوتین قاطعانه برای بیرون‌کردن نیروهای اوکراین از خاک روسیه اقدام خواهد کرد.

وی دراین‌باره گفت: روس‌ها اجتمالا فکر می‌کنند که آمریکا نیز در این حمله مشارکت دارد؛ حمله‌ای که آنها اقدامی تروریستی و تحریک‌آمیزی جدی می‌نامنند و اینکه اوکراینی‌ها از خطوط قرمز عبور کردند.

اولکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش اوکراین دیروز دوشنبه در اولین اظهارنظر خود در مورد تهاجم این کشور به خاک روسیه ادعا کرد که کی‌ یف حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از منطقه کورسک روسیه را تحت کنترل خود قرار داده است!

به گزارش رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین گزیده‌ ای تصویری از گزارش فرمانده ارتش کشورش را در شبکه تلگرام منتشر کرد.

رئیس‌ جمهور اوکراین در این خصوص مدعی شد: دستور تهیه یک طرح بشردوستانه برای این منطقه را صادر کرده است!

پیش از این، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که تقویت نیروهای در نبرد شدید با یگان های اوکراینی در منطقه سوجان در استان کورسک جریان دارد.

در ستون های در حال حرکت به سمت مناطق استان کورسک، سامانه های گراد، توپخانه، تانک و تجهیزات سنگین چرخ زنجیردار دیده می شد.

گفتنی است که اوکراین با استفاده از تجهیزات ارسالی و کمک های اطلاعاتی از سوی محور غرب اخیرا حمله گسترده ای را به کورسک در روسیه آغاز کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ