دومین بتای توسعه‌دهنده iOS 18.1 با هوش مصنوعی اپل منتشر شد

اقتصاد ایران: اپل دومین بتای هوش مصنوعی خود برای توسعه‌دهندگان iOS 18.1 را منتشر کرد.

بنابر گزارش Apple Insider، اپل امروز دومین نسخه‌ی بتای iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد تا به آن‌ها اجازه دهد ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید اپل را آزمایش کنند و پیشنهادهایشان را به اپل ارائه دهند. دومین بتای هوش مصنوعی توسعه‌دهندگان، دو هفته پس از انتشار اولین نسخه‌ی بتای آن منتشر شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید در این نسخه، بهبود قابلیت‌های سیری محسوب می‌شود. اپل با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته، سیری را هوشمندتر و کارآمدتر از قبل کرده است. اکنون سیری می‌تواند دستورات پیچیده‌تری را درک کند و پاسخ‌های دقیق‌تری ارائه دهد. سیری می‌تواند در صورت لکنت زبان کاربر را همراهی کند و پیوستگی موضوعی بین درخواست‌ها را حفظ کند.

سه گوشی در کنار یکدیگر درحال تایپ کردن
Apple

از لحاظ ظاهری، سیری انیمیشن جدیدی به خود گرفته و قابلیت نوشتن دستورات به‌صورت تایپ نیز برای آن اعمال شده است. این بهبودها به کاربران کمک می‌کند تا با دستگاه‌های خود تعامل بهتری داشته باشند و از امکانات بیشتری بهره‌مند شوند.

ابزارهای نوشتاری نیز در iOS 18.1 و iPadOS 18.1 بهبود یافته‌اند. این ابزارها در هر جایی که متن قابل انتخاب و ویرایش باشد، در دسترس هستند و شامل قابلیت‌های جدید تصحیح املا، رفع مشکلات گرامری، بازنویسی با لحن جدید و خلاصه‌سازی متن می‌شود که نوشتن را سریع‌تر و دقیق‌تر می‌کنند. مرورگر سافاری نیز می‌تواند مقالات را خلاصه کند.

دو گوشی در کنار یکدیگر
Apple

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید در این به‌روزرسانی، حالت کاهش وقفه‌ است. این حالت به کاربران اجازه می‌دهد تا با تنظیمات خاصی، از وقفه‌های ناخواسته جلوگیری کنند و تمرکز بیشتری روی کارهای خود داشته باشند. ویژگی مذکور به‌خصوص برای افرادی که نیاز به تمرکز بالا دارند، بسیار مفید خواهد بود.

نصف یک گوشی
Apple

قابلیت پاسخ‌دهی  هوشمند در پیام‌ها و ایمیل در دسترس قرار دارد و علاوه‌براین، اپلیکیشن Mail پیام‌های حساس به زمان را شناسایی می‌کند و آن‌ها را در بالای صندوق ورودی شما قرار می‌دهد. اپلیکیشن Photos نیز دارای ویژگی‌ای است که با استفاده توضیحات متنی کاربران و فیلم و عکس‌های آن‌ها، اسلایدشوهای خاطره‌انگیز تولید می‌کند.

سه گوشی در کنار یکدیگر
Apple

از دیگر ویژگی‌های ارائه‌شده در نسخه‌ی دوم بتای هوش مصنوعی اپل می‌توان به قابلیت ضبط تماس‌های تلفنی، رونویسی و خلاصه کردن تماس‌ها اشاره کرد؛ قابلیت رونویسی و خلاصه‌سازی برای ضبط هر صدای دیگری نیز در دسترس است. ویژگی‌های Image Playground و Genmoji هنوز پیاده‌سازی نشده‌اند.

سه گوشی در کنار یکدیگر
Apple
مقالات مرتبط
  • هوش مصنوعی اپل از ایمیل فیشینگ فریب خورد و آن را به‌عنوان اعلانیه مهم نشان داد
  • چطور قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را در آیفون و مک فعال کنیم؟

اپل هوش مصنوعی خود را به مجموعه‌ای از نسخه‌های بتا تقسیم کرده است؛ چراکه قصد ندارد این ویژگی‌ها را در نسخه‌های اولیه‌ی iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS Sequoia در دسترس عموم قرار دهد. هوش مصنوعی اپل در اواخر پاییز پس از گذشت یک دوره‌ی آزمایشی توسط توسعه‌دهندگان، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ