وزرای دولت چهاردهم باید نگاه ملی داشته باشند

اقتصاد ایران: اهواز - نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزرای دولت چهاردهم باید نگاه ملی داشته باشند و از داشتن نگاه حزبی، جریانی و قومی در اداره وزارتخانه خود خودداری کنند.

هاشم خنفری در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای دولت چهاردهم در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم روز گذشته در کمیسیون‌های مربوطه حضور یافتند و مجلس در سه نوبت کاری نسبت به بررسی سوابق، عملکرد و برنامه‌های آتی آنها برای وزارتخانه خود اقدام کرد. این برنامه امروز و فردا هم ادامه خواهد یافت و هر وزیری که به دلیل کمبود وقت نتواند به صورت کامل به سوالات نمایندگان پاسخ دهد، مقرر شد به صورت مکتوب پاسخ خود را به نمایندگان ارائه کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: احمد میدری وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم روز گذشته در ۲ نوبت در این کمیسیون حضور یافت و قرار است روز چهارشنبه نیز در کمیسیون اجتماعی حضور یافته و به سایر سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

خنفری در مورد شاخصه‌های وزرا برای تصدی کسب رأی اعتماد اظهار کرد: وزرای پیشنهادی باید توانمند و کارآمد و دارای روحیه انقلابی و مردمی باشند و نباید کوچک‌ترین زاویه‌ای با نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه داشته باشد. همچنین برنامه‌های ارائه شده وزرا باید قابلیت اجرایی، حل مشکلات مردم و کشور و در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه بوده و چشم انداز روشنی برای حوزه فعالیت وزارتخانه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم و صدای ملت در خصوص رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی هیچ‌گونه مماشات و تعارفی با کسی ندارند، بیان کرد: مجلس سعی می‌کند وزرایی کارآمد، دغدغه مند و متخصص را راهی هیأت وزیران دولت چهاردهم کند تا دولت بتواند عامل توسعه و تعالی کشور شود.

نماینده مردم شادگان بیان کرد: وزرا هم باید نگاه ملی داشته باشند و از داشتن نگاه حزبی، جریانی و قومی در اداره وزارتخانه خود خودداری کنند. حتی از وزرا خواستیم در انتخاب معاونان و سایر مدیران وزارتخانه خود باید تخصص گرایی، پاک دستی و تعهد را بر نگاه حزبی و جریانی و قومی ارجح بدانند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ