شرایط سپاهان برای فصل جدید/ چالش‌های سرمربی و انتظارات هواداران

اقتصاد ایران: سرمربی تیم فوتبال سپاهان در سومین فصل حضورش در این تیم با چالش‌های زیادی رو به رو است در حالیکه انتظار هواداران از او نسبت به دو فصل گذشته بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان خود را آماده حضور در رقابت‌های لیگ برتر در فصل بیست و چهارم و لیگ قهرمانان آسیا ۲ می‌کند. «ژوزه مواریس» برای سومین سال متوالی هدایت این تیم را در لیگ برتر عهده دارد.

شروع فصل با شکستی سنگین

سپاهان فصل جدید فوتبالی خود را با شکست تلخ ۴ بر یک برابر شباب الاهلی امارات آغاز کرد و در حالی که هواداران این تیم امید به پیروزی تیمشان در ورزشگاه نقش جهان داشتند اما تیم حریف با نمایشی بهتر نسبت به شاگردان ژوزه مورایس توانست پیروز از زمین خارج شود.

سپاهان با اینکه نفرات با تجربه‌ای مانند شهریار مغانلو، رامین رضائیان، میلاد زکی پور و فرشاد احمدزاده را از دست داده است اما مدیران این باشگاه همانند سال‌های گذشته به جذب بازیکنان گران قیمتی مانند جواد آقایی پور، مهدی لیموچی، محمدامین حزباوی را اقدام کردند تا برخی از کارشناسان معتقد باشند که این تیم بهترین بازیکنان را در نقل و انتقالات به خدمت گرفته است.

شرایط سپاهان برای فصل جدید/ چالش‌های سرمربی و انتظارات هواداران

رزومه خوب مورایس در فوتبال اروپا

مورایس پیش از حضور در سپاهان، سابقه حضور در تیم‌های مطرح فوتبال اروپا از جمله چلسی، رئال مادرید، اینتر و پورتو را به عنوان دستیار در کارنامه خود داشت و با کوله باری از تجربه پا به سطح اول فوتبال ایران گذاشت و هدایت سپاهان را عهده دار شد که با توجه به رزومه خوب این مربی، هواداران سپاهان انتظارات بهتری را از این مربی در این مدت داشتند.

سپاهان در فصل اولی که مورایس هدایت این تیم را بر عهده داشت پس از پرسپولیس در رده دوم جدول لیگ برتر قرار گرفت و در جام حذفی هم توفیقی به دست نیاورد. در سال دوم این تیم با توجه به بازیکنانی که به خدمت گرفته بود به عنوان مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌رفت اما در پایان فصل پس از پرسپولیس و استقلال تهران در رده سوم جدول قرار گرفت.

شرایط سپاهان برای فصل جدید/ چالش‌های سرمربی و انتظارات هواداران

طلسم شکنی به سبک مورایس

مورایس در دومین فصل حضورش در سپاهان پس از ۱۲ سال توانست این تیم را به عنوان قهرمانی در جام حذفی برساند تا زردپوشان شانس حضور در لیگ نخبگان آسیا را داشته باشند اما با شکست برابر شباب الاهلی امیدهای این تیم برای حضور در مرحله گروهی لیگ نخبگان از بین رفت و راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ شد.

مورایس در این مدت دو سال توانست بازیکنان جوانی مانند محمدجواد حسین نژاد، آریا یوسفی و محمد قربانی را به فوتبال ایران تحویل دهد. به جز یوسفی دو بازیکن دیگر سپاهان به تیم‌های اروپایی نقل مکان کرده اند که بابت جدایی آنها، باشگاه سپاهان مبالغ خوبی را دریافت کرده است. همچنین این سه بازیکن مورد توجه کادرفنی تیم ملی نیز قرار گرفت و بارها به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

انتظار هواداران از مورایس

سپاهان جزو تیم‌هایی است که در ردیف استقلال تهران، پرسپولیس و تراکتور به عنوان ۴ تیم قدرتمند لیگ برتر محسوب می‌شود و مسلماً انتظار هواداران این تیم با توجه به هزینه‌هایی که در نقل و انتقالات می‌شود، زیاد است اما مورایس در دو فصل گذشته تنها یک جام برای آنها به ارمغان آورده است. حضور سپاهان در جمع تیم‌های رده دوم آسیا سطح انتظار از این تیم برای نتیجه گیری در این تورنمنت بین المللی را بالا برده است و با توجه به شناخت خوبی که مورایس از فوتبال و بازیکنانی ایرانی به دست آورده هواداران این انتظار را دارند تا سپاهان در جام حذفی و لیگ برتر هم بتواند عنوانی را به دست آورد.

مسلماً هواداران سپاهان با توجه به سابقه مورایس از او انتظار دارند تا در فصل پیش رو به ناکامی این تیم در کسب عنوان قهرمانی پایان دهد و همچنین بر خلاف دو فصل گذشته بازیکنانی که جذب این تیم شده و در آینده می‌شوند بتوانند کارایی لازم را برای شان داشته باشند و مانند خیلی از خارجی‌های چند فصل اخیر این تیم نباشند.

آینده روشن سپاهان با حضور بازیکنان جوان

حضور بازیکنان جوان مانند لیموچی، حزباوی، یوسفی و آقایی پور در ترکیب این فصل سپاهان نوید یک تیم هجومی و آینده دار را به هواداران سپاهان می‌دهد و امید مورایس برای بهبود عملکردش در دو فصل اخیر را افزایش خواهد داد. یکی از معضلات سپاهان پیش از شروع فصل جدید کیفیت بسیار بد چمن ورزشگاه نقش جهان و همچنین مجموعه ورزشی باغ فردوس است که خطر مصدومیت را برای بازیکنان این تیم افزایش خواهد داد و تبدیل به یک چالش برای کادرفنی سپاهان شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ