محبت خاصی بین آیت‌الله خامنه‌ای و شهید هنیه برقرار بود

اقتصاد ایران: فرزند شهید هنیه در گفت‌وگویی رسانه‌ای گفت که محبت خاصی میان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و شهید هنیه وجود داشته و اولویت مشترک آنها وحدت جهان اسلام برای آزادی فلسطین بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالسلام هنیه فرزند شهید اسماعیل هنیه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین به روابط شهید اسماعیل هنیه با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد که محبت خاصی بین این دو وجود داشته است و این محبت در تمامی دیدارهای آنها و بویژه دیدار اخیر ایشان نیز مشاهده می‌شود.

عبدالسلام در این گفت‌وگو تاکید کرد که بخش مهمی از روابط بین شهید هنیه و آیت الله خامنه‌ای مبتنی بر ایجاد وحدت در امت اسلام برای آزادسازی فلسطین بوده است.

وی همچنین به تظاهرات میلیونی در گوشه و کنار جهان بعد از شهادت اسماعیل هنیه و برگزاری مراسم تشییع ایشان در تهران و دوحه اشاره و تاکید کرد که این اتفاقات پیامی از سوی امت اسلامی و آزادگان جهان است مبنی بر اینکه آرمان فلسطین آرمان تمامی آنها به شمار می‌رود.

عبدالسلام هنیه خاطرنشان کرد که انبوهی از مردم که برای وداع با فرمانده شهید به خیابان‌ها آمده بودند، نشان دادند که فلسطین و قدس تحت هر شرایطی در راس برنامه‌های امت اسلام قرار دارد.

عبدالسلام ابراز داشت که فرمانده شهید در طول زندگی خود مسیر وحدت و برادری را دنبال می‌کرد.

وی اضافه کرد که شهید هنیه نزدیک‌ترین فرد به شیخ احمد یاسین موسس جنبش حماس بود و همچنین در تاسیس سیستم امنیتی «مجد» مختص به حماس که یحیی سنوار در سال ۱۹۸۵ فرماندهی آن را به عهده داشت، مشارکت کرد. شهید هنیه علاوه بر فعالیت‌های سیاسی خود از پس زمینه‌های امنیتی برخوردار بود و یکی از اعضای گروه مجد بود.

فرزند شهید هنیه روابط پدرش با یحیی سنوار را فراتر از برادری خواند و تاکید کرد که آنها اسرار زیادی با هم داشتند و این محبت تا جایی بود که سنوار به خانواده اش می گفت اگر می‌خواهید نسبت به علاقه من به کسی غبطه بخورید، باید نسبت به علاقه من به ابوالعبد (شهید هنیه) غبطه بخورید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ