پای دلال‌ها به فوتبال بانوان باز نشود

اقتصاد ایران: بازیکن پیشین فوتبال پرسپولیس و استقلال گفت: پای دلال‌ها نباید به فوتبال بانوان باز شود و بیت المال باید در جای درست هزینه شود.

مهدی سید صالحی بازیکن پیشین تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال در گفت‌ وگو با خبرنگار مهر، درخصوص فعالیت تیم‌های لیگ برتری در بخش بانوان اظهار داشت: قطعا قانون جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شکوفا شدن فوتبال بانوان ایران خواهد شد. قطعا پس از این بازیکن‌های زیادی وارد فوتبال خواهند شد و قطعا بازیکن‌های مطرح هم جایی برای دیده شدن پیدا خواهند کرد.

پای دلال‌ها نباید به فوتبال بانوان باز شود

وی افزود: البته نیاز است که روی این بخش نظارت بیشتری انجام شود. فوتبال بانوان ما با حضور تیم‌های مطرح و گاها با شرایط مالی خوب نباید تبدیل به جایی مانند فوتبال مردان شود که همه چیز به درآمدزایی ختم شود. فدراسیون و سازمان لیگ برای اجرای این قانون جدید باید بسیار حواس جمع باشند که پای دلال‌ها برای جابجایی بازیکن و یا هر مورد مشابه دیگر به این بخش باز نشود.

سید صالحی با بیان اینکه که قطعا در بخش بانوان پدیده‌های خوبی وجود دارد، گفت: کار بسیار درستی در حال انجام است. این اقدام فدراسیون و البته قانون الزام آور کنفدراسیون آسیا اگر به درستی مدیریت شود قطعا در آینده فوتبالیست‌های زن ایران هم می‌توانند در میادین آسیایی و حتی جهانی هم حضور پیدا کنند. امیدوارم که همفکری خوبی از سوی فدراسیون و باشگاه‌ها انجام شود و این اقدام در مسیر درست انجام شود.

پای دلال‌ها به فوتبال بانوان باز نشود

برای رشد فوتبال، فوتسال نباید نابود شود

این بازیکن فوتبال در واکنش به منحل شدن برخی از تیم‌های شاخص فوتسال و فوتبال بانوان جهت فروش امتیاز خود به سایر باشگاها در راستای قانون جدید AFC عنوان کرد: قطعا که این عمل، سیاست درستی نیست. اگر باشگاهی در بخش فوتسال بانوان فعالیت خوبی دارد نباید برای صرفا حضور در بخش فوتبال بانوان به سراغ اولین گزینه که منحل کردن آن تیم است برود. به هر شکل سال‌ها برای رشد آن حوزه زحمت کشیده است. برای تیمداری در فوتبال که نباید فوتسال را نابود کرد.

بازیکن پیشین سپاهان خاطر نشان کرد: باید حواسمان باشد برای پیروی از یک قانون و یا برنامه ریزی جهت توسعه در یک بخش جای دیگری را از بین نبریم. اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند یک نوع کارشکنی است و ضعف فوتسال کشورمان را به همراه خواهد داشت. پیشنهاد من به تمام باشگاه هایی که در دو بخش فعالیت دارند و حالا مجبور شدند در حوزه فوتبال بانوان هم فعالیت کنند این است که به جای نابود کردن تیم فوتسال خود، بیایند و بخشی از آن هزینه‌های زیادی که صرف دلال‌ها و برخی بازیکن‌های خارجی بی‌کیفیت می‌شود را صرف حوزه بانوان خود کنند.

پای دلال‌ها به فوتبال بانوان باز نشود

بیت المال باید در جای درست هزینه شود

وی اضافه کرد: در حال حاضر در فصل نقل و انتقالات هستیم و به نظرم بهتر است سازمان بازرسی کل کشور به این ماجراها ورود کند تا بتوانند این هزینه‌هایی که برخی از آن‌ها نیز اتفاقا از بیت المال است این به جای هدر رفتن در جای درست هزینه شود. شما همین تکواندو بانوان را ببینید که برایش هزینه شد و نتیجه آن را هم در میدان بزرگی مانند المپیک دیدیم چه بسا که با یک برنامه ریزی درست دختران فوتبال و فوتسالیست ما هم در سطح جهانی می‌توانند دیده شوند و حرفی برای گفتن داشته باشند.

سید صالحی در پایان در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید چه میزان از آن هزینه‌هایی که در بخش مردان صرف می‌شود به بخش بانوان هم ورود خواهد کرد؟ آیا همه این کارها می‌تواند صرفا یک نمایش برای راضی نگه داشتن کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد؟ گفت: آن چیزی که ما در این چند سال در فوتبال ایران شاهد بودیم این مسئله بود که تا زمانی چوب بالای سرمان نباشد کاری انجام نمی‌دهیم. باشگاه‌های ما تا زمانی که تحت اجبار قرار نگرفته بودند حاضر به پرداخت بدهی خود نبودند. برای بخش بانوان هم قطعا باید یکسری سخت گیری‌هایی باشد وگرنه ممکن است چند سال دیگر دوباره همه چیز به روال قبلی خود برگردد و یا در بهترین حالت همه چیز نمایشی باشد. امیدوارم بانوان فوتبالیست ایران هم از صدقه سری این قوانین به حق خودشان برسند و پیشرفت بیشتری داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ