کاهش ۱۱ درصدی ورودی زندانیان به زندان‌های استان خوزستان

اقتصاد ایران: اهواز - رئیس کل دادگستری خوزستان از کاهش ۱۱.۶ درصدی آمار ورودی به زندان‌های استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی دهقانی شامگاه دوشنبه در جلسه کاهش جمعیت کیفری استان خوزستان اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، بازبینی پرونده تمامی مددجویان در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی و مطابق با دستورات رئیس قوه قضائیه به صورت هدفمند، نظام‌مند و نتیجه‌محور در راستای اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضائی است.

وی گفت: طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مدیرکل زندان‌های استان، جمعیت ورودی به زندان‌ها در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۱.۶ درصدی داشته که تحقق این امر به واسطه نظارت مستمر و پایش محکومین و همچنین نظارت بر تناسب قرارهای تأمین کیفری بوده است.

دهقانی افزود: در اجرای طرح سراسری غربالگری زندانیان استان، کسانی مشمول ارفاقات قانونی می‌شوند که با شرکت در برنامه‌های اصلاحی، شرایط بازاجتماعی شدن را کسب کرده‌اند و شامل افرادی که وجودشان در بیرون از زندان مخل امنیت و آرامش مردم و جامعه شود، نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به شرایط زندانیان زن و ضرورت توجه به حفظ جایگاه زنان در خانواده گفت: به زودی طرح پایش در اندرزگاه نسوان در زندان سپیدار برگزار و جلسه کمیسیون عفو نیز در همان مکان تشکیل و درخواست‌های متقاضیان عفو بررسی تا چنانچه زندانیان متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شوند، نسبت به پیشنهاد عفو برای آنان اقدام شود.

مرخصی منجر به آزادی، پذیرش اعسار، اشتغال به کار، مرخصی، آزادی مشروط، بهره‌مندی از پابند الکترونیکی، تعلیق مجازات، انتقال به محل سکونت و پیشنهاد عفو از جمله نهادهای ارفاقی است که در این طرح برای زندانیان واجد شرایط در نظر گرفته می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ